2022-08-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Övergrepp eller utnyttjat? Kan betyda samma sak. Det verkar som om Müfit inte var ett ärkesvin, som du och capten försökt få det att framstå som.
Att du sväljer allt Lydia säger eller "bevisar", är uppenbart för övriga som ser på detta utifrån.

Ja jag har inte påstått något, utan det är enbart du som tolkat (givetvis det värsta) och sen försökt få in det i tråden som om man hade sagt det. Vilket är rent hittepå från din sida. Inget nytt och inget förvånande.
Ja och han tillsammans med alla som slår sin partner man som kvinna är i mitt tycke ärkesvin för att låna ditt uttryck.
Och jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det till dig, men jag går inte bara på det lydia säger. Jag tar det igen: Och jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det till dig, men jag går inte bara på det lydia säger. Jag tar det igen: Och jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det till dig, men jag går inte bara på det lydia säger. Jag tar det igen: Och jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det till dig, men jag går inte bara på det lydia säger. Jag tar det igen:
2022-08-14, 20:57
Medlem
Citat:
Här har du länkar, Lasse. Det är lite svårt att välja ut några, då mycket är borta men om du läser dessa inlägg, så kan du nog se huruvida du hänger ut och eller anklagar människor som i grund och botten vill veta varför du skriver så mycket som inte stämmer?

Du skriver om så mycket orelevanta saker och nu plötsligt så hade Lydia eget sovrum sen mars 2020... det framgår i förundersökningen att det var så Lydia ville ha det. Eget place, hos Mufit, hos Kimmo och hos Emil. Så hon kunde dricka och sladdra ifred.

Du lägger skuld till Lydias mående på Emil, sen start. Nu kommer du dragandes med att hon var sjuk pga förlossningsdepression?! VAD har det med Emil att göra??

Du känns lite labil, lasseliten.

Varannan vatten😉

Men lilla Mumsebullemuff, du får ju läsa mina svar. Exempelvis angående Lydias förlossningsdeprition, det var skrevet som ett svar på en helt annan fråga ifrån "er sida". Och det har ingenting med Emil att göra, så försök inte. Läs igenom och försök att inte blanda ihop det.
Det jag skriver stämmer ju, det kan inte jag hjälpa. Det är inte jag som har skapat verkligheten.
2022-08-14, 21:31
Avslutad
Jag sitter och läser fupen igen.
Från sidan 206 (förhör med Kimmo)

Fl: du berättat att du varit en av de som stöttat henne mest, vilka andra nära relationer har hon haft?

Kimmo beskriver att hon var tillsammans med Mufit efter Kimmo, Kimmo beskriver att Mufit verkar funnits där som stöd också till henne. Kimmo beskriver att hon har ju syskon, mamma och pappa och så men som inte har varit närvarande och hjälpt henne.
Kimmo beskriver att hon har väninnor. (Under uppläsningen tillägger Kimmo Ulf, dock inget efternamn. Kimmo beskriver att även Mufit nämnt Ulf som hjälper henne)

Vem är då denne mystiske Ulf?
Han verkar inte vara hörd, vilket borde varit det naturliga iom hans nära
Lydia Barths egna kärlekskranka stalker?
Som uppenbarligen är mån om att Lydia ska få ett mildare straff, köper och lägger upp ljudfilen med hänvisning till att det låter som om Emil skulle laddat ett vapen... samme Ulf som lånat ut många tusen till Lydia, som inte fått tillbaks stålarna utan sett till att ta hjälp via kronofogden för att driva in sina pengar.

Jag antar att även den mystiske Ulf hade en gräns gällande hur mycket han kunde acceptera. 🥸
2022-08-14, 21:41
Medlem
[quote=Lasseliten2|81253771]Nä tack och lov så har de ej barn ihop. Men lagen är likväl som den är. Den utgår från att parterna varit gifta.
Precis, hon har ej utnyttjat detta vid något tillfälle, vilket då innebär att hon EJ "utnyttjat" detta från hennes andra 2 män.
Och det var då inte förvånande, vad trevligt att du har kommit till insikt att hon EJ utnyttjat
män.[/QUOTE

Jag skulle inte bli förvånad skrev jag...Jag vet fortfarande att hon utnyttjat män till fullo.
Du fattar inte längre vad du läser.. Så ivrig är du att rättfärdiga denna sjuka kvinna...
Bara ta en jämförelse att hon inte utnyttjat rätten att bli försörjd... Vem fan skulle ha mage till det efter bara ett litet tag som gifta.... Inte ens utnyttjerskan Lydia hade kanske mage till det.. Det räcker väl att han Muffit fick försörja henne och periodvis hennes 4 barn när dom var gifta.

Du skriver också att hennes studier gick bra innan hon träffade Emil.
Hon säger själv under rättegången att hon inte ens då klarade alla tentor.
Men med era mått mätt kanske det räcker med att klara nån/någon tenta av alla för att man ska vara lyckad..
Eller gäller det bara för Lydia som man inte verkar få ställa några krav på alls?
2022-08-14, 21:54
Medlem
Citat:
Jag sitter och läser fupen igen.
Från sidan 206 (förhör med Kimmo)

Fl: du berättat att du varit en av de som stöttat henne mest, vilka andra nära relationer har hon haft?

Kimmo beskriver att hon var tillsammans med Mufit efter Kimmo, Kimmo beskriver att Mufit verkar funnits där som stöd också till henne. Kimmo beskriver att hon har ju syskon, mamma och pappa och så men som inte har varit närvarande och hjälpt henne.
Kimmo beskriver att hon har väninnor. (Under uppläsningen tillägger Kimmo Ulf, dock inget efternamn. Kimmo beskriver att även Mufit nämnt Ulf som hjälper henne)

Vem är då denne mystiske Ulf?
Han verkar inte vara hörd, vilket borde varit det naturliga iom hans nära
Lydia Barths egna kärlekskranka stalker?
Som uppenbarligen är mån om att Lydia ska få ett mildare straff, köper och lägger upp ljudfilen med hänvisning till att det låter som om Emil skulle laddat ett vapen... samme Ulf som lånat ut många tusen till Lydia, som inte fått tillbaks stålarna utan sett till att ta hjälp via kronofogden för att driva in sina pengar.

Jag antar att även den mystiske Ulf hade en gräns gällande hur mycket han kunde acceptera. 🥸

Som jag skrev tidigare så höll Lydia på att betala av på denna skuld, så att den skulle ligga hos kronofogden tror jag inte på.
Och vi som känner Lydia vet förstås vem denna Ulf är, och det är ingen mindre än en annan vän. Varken mer eller mindre kan man säga.
Och vi vet ju alla Mumsebullemuff att det är Du som är stalkern, ingen annan.
2022-08-14, 21:59
Medlem
[quote=Vemdalen62|81254430]
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nä tack och lov så har de ej barn ihop. Men lagen är likväl som den är. Den utgår från att parterna varit gifta.
Precis, hon har ej utnyttjat detta vid något tillfälle, vilket då innebär att hon EJ "utnyttjat" detta från hennes andra 2 män.
Och det var då inte förvånande, vad trevligt att du har kommit till insikt att hon EJ utnyttjat
män.[/QUOTE

Jag skulle inte bli förvånad skrev jag...Jag vet fortfarande att hon utnyttjat män till fullo.
Du fattar inte längre vad du läser.. Så ivrig är du att rättfärdiga denna sjuka kvinna...
Bara ta en jämförelse att hon inte utnyttjat rätten att bli försörjd... Vem fan skulle ha mage till det efter bara ett litet tag som gifta.... Inte ens utnyttjerskan Lydia hade kanske mage till det.. Det räcker väl att han Muffit fick försörja henne och periodvis hennes 4 barn när dom var gifta.

Du skriver också att hennes studier gick bra innan hon träffade Emil.
Hon säger själv under rättegången att hon inte ens då klarade alla tentor.
Men med era mått mätt kanske det räcker med att klara nån/någon tenta av alla för att man ska vara lyckad..
Eller gäller det bara för Lydia som man inte verkar få ställa några krav på alls?

Ja du tror fortfarande på skvaller då ju. För även du har ju gått ut med att du inte känner henne utan du går på hörsägen. Han försörjde inte henne mer än vad hon gjorde honom. För du vet, hon var fortfarande sjukskriven och fick ut sjukersättning som hon lade in i kassan så att säga. Och han bidrog inte en krona till dessa barn mer än om han bjöd på det. För du vet, 2 av barnen var Kimmo, och de försörjdes av Kimmo och Lydia.
Ja, studierna gick bra på hösten, men sen gick det tyngre. Men hon klarade sluttentan på våren ändå.
2022-08-14, 22:11
Medlem
Docklands avatar
Någon som kan sammanfatta vad tråden handlar om än idag?

Lydia mördade Emil och sitter i fängelse, men tråden skrivs i dagligen men jag får inget grepp eller röd tråd riktigt
2022-08-14, 22:21
Avslutad
Citat:

Ja du tror fortfarande på skvaller då ju. För även du har ju gått ut med att du inte känner henne utan du går på hörsägen. Han försörjde inte henne mer än vad hon gjorde honom. För du vet, hon var fortfarande sjukskriven och fick ut sjukersättning som hon lade in i kassan så att säga. Och han bidrog inte en krona till dessa barn mer än om han bjöd på det. För du vet, 2 av barnen var Kimmo, och de försörjdes av Kimmo och Lydia.
Ja, studierna gick bra på hösten, men sen gick det tyngre. Men hon klarade sluttentan på våren ändå.
Har du sett hennes studieresultat? Det har jag
Har du sett nådiga luntan från kronkalle, INNAN skadestånden för mordet på Emil. (Skadestånd som hon förövrigt ville få sänkta...) jag har dem också😘
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-14 kl. 22:23.
2022-08-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Lydia mördade Emil och sitter i fängelse, men tråden skrivs i dagligen men jag får inget grepp eller röd tråd riktigt

Ja, jag kan ge dig min förklaring, men den kommer att bli attakerad som vanligt.

Lydia sköt Emil, ingen har bestridit detta, eller försvarat Lydias handling. Det är en fruktansvärd handling till en fruktansvärd kväll om man säger så. Lydia sitter och avtjänar straffet, vilket hon ska.

Sen finns det personer som exempelvis jag, som anser att utredningen är fruktansvärt dåligt utförd. Det är knappt utrett något om tiden från mordkvällen och säg 3 månader bakåt i tiden. Så fort polis och åklagare har hittat filmen, har de slutat utreda.

Men så fort man har sagt något om detta så blir personen attakerad och kallad Lydiariddare m.m. Sjukt lågt beteende enligt min syn.
Så fort någon sådan fråga har kommit upp så börjar vissa dra upp Lydias vänner och bekanta och kalla de för sexpartners m.m. Alltså saker som är helt irelevanta.

Men nu får jag säkert som vanligt skit för detta...igen.. Så har du tid och ork, kan du försöka läsa igenom tråden, så ser du vad man menar.
2022-08-14, 22:23
Medlem
Citat:

Hon har ju inte klarat skolan!

Men det är väl också nån annans fel som vanligt i din värld.
Vad kom alla pengar ifrån då?
Lydias operationer
Festande
Dom två andra barnen som inte är kimmos Betalade han för dom med?

Eller är Ulf inblandad i försörjningen ? Han har ju ett krav på henne hos kronofogden. Vad gäller det kravet?

H(ade kanske han tur som undkom hennes pipa?
Svårt att förstå alla män som varit inblandad i denna kvinna på olika sätt🤣
2022-08-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Du måste nog läsa igenom lite för att förstå och bilda dig en uppfattning.
Lydia Barth har en historia som inte är riktigt som alla, andra och det finns ett fåtal här inne som är nära henne på olika sätt som försöker normalisera, skylla på alla andra för att rättfärdiga hennes beteende..
Läs gärna och bilda dig en egen upppfsttning
Lyssna gärna på rättegången på you tube också och återkom gärna om vad du tror om detta och denna kvinna.
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-14 kl. 22:33.
2022-08-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon har ju inte klarat skolan!

Men det är väl också nån annans fel som vanligt i din värld.
Vad kom alla pengar ifrån då?
Lydias operationer
Festande
Dom två andra barnen som inte är kimmos Betalade han för dom med?

Eller är Ulf inblandad i försörjningen ? Han har ju ett krav på henne hos kronofogden. Vad gäller det kravet?

H(ade kanske han tur som undkom hennes pipa?
Svårt att förstå alla män som varit inblandad i denna kvinna på olika sätt🤣

Men det var ju det hon gjorde under hösten.

Du blandar ihop saker med olika tider, det vet du om va?
Lydias operationer gjordes under tiden hon var tillsammans med Kimmo. Han betalade då han ville betala för detta. Eller påstår du att han blev tvingad att betala nu?
Ja, hon betalade för de barnen ja, självklart hjälpte han till också.
Och eftersom du inte läser ordentligt så förklarar jag det för dig också. Lydia höll på att betala tillbaka sina lån, så därför skall det lånet Ulf hade inte finnas med hos någon kronofogde. Vilket jag heller inte tror på.
Svårt att förstå alla männen. Kan du inte räkna till 2?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in