2022-08-13, 17:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Men varför säger du emot?

https://eu.community.samsung.com/t5/mobile-apps-services/tiktok-is-it-really-an-essential-app-or-more-bloatware/td-p/2674519

Dom ligger som tjänster inte som appar, dvs dom kan installeras vid en automatisk uppdatering utan att du ens väljer det själv. Sök så finner du!

Skitsnack. Jag har själv Samsung och har uppdaterat telefonen flera gånger under det senaste året och har aldrig fått Tiktok installerat per automatik. Under de fåtal veckor jag hade det installerat så var det för att jag själv var nyfiken på vad all hype handlade om och installerade det på eget bevåg, men när jag upptäckte vilket skit det var så tog jag bort det och jag har aldrig tvingats installera det igen.
Senast redigerad av Ganonito 2022-08-13 kl. 17:43.
Citera
2022-08-13, 17:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
De kan göra samma kontroller som porr-sajterna och min hemsida gör vid betalning.

Han har inte medvetet köpt någonting för sina eller andras pengar. Hur du kan tror det är bortom min fantasi. Han har lurats. Men du kanske aldrig har träffat en 10-åring och aldrig varit på tiktok. Porrsajter är mer din grej.

Och vad är det för kontroller? Kontrollerar du allt mot folkbokföringsregistret? Eller tillåter du inte köp mot faktura?

Han visste att han betalade för mynt. TikTok säger tydligt att det står vad allting kostar innan du blir debiterad för något och jag litar mer på dem än på en random på Flashback eller någon som inte har pli på sina barn.
Citera
2022-08-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borglab
De ringer henne för att göra fucking contents av konversationen med henne, din jävla idiot, hur kan du vara så lättlurad? Varför ska mamman samtala med några äckel som har lurat hennes dumma barn (och många andras dumma barn) till att ge dem pengar? De är TikTok-horar för i helvete, tänk efter innan du tar dem i försvar.

"Fucking contents", "TikTok- horar", vad är det för uttryck? Du kan ju omöjligt vara över 18 år själv.
Varför skriver du som en fjortis och är otrevlig för som en grinolle? Du ska inte uttala dig i ämnen du inte kan någonting om (dvs. i princip allting). Nu säger jag inte att du är en komplett jubelidiot men du passar utmärkt väl in i mallen på en. Konstigt formulerade inlägg, usel svenska och hetsar upp sig värre än ett fruntimmer över precis ingenting.

Nej, vad det handlade om är att sossar och låg-IQ-folk gick helt bananas och blev förbannade på dessa ungdomar. Det här skedde i maj men ungdomarna lade ut en video nu då det blev massa hallå eftersom just jubelidioter gör en höna av en fjäder. Annars hade de nog knappast lagt ut det alls, då de har haft 3 månader på sig att kunna lägga ut det tidigare. Naturligtvis vill de försvara sig själv mot den smutskastning de fått från idioter.

Faktum med att de visade betydligt mer mognad än den här jubelidioten till förälder. De ringer upp henne och samtalar som vuxna medan den här morsan fräser och slänger på luren som en infantil 5-åring. Mer behöver de faktiskt inte visa upp då vanligt folk med sunt förnuft inser direkt att morsan är psykiskt labil och dum i huvudet och inte kan föra sig som en vuxen, vilket du själv inte kan göra heller, det är bara att kolla på ditt känsloutbrott i inlägget ovan och alla fjortisuttryck. Väldigt symptomatiskt för folk med en vänstervriden världsbild, offermentaliteten, skylla ifrån sig på andra och oförmågan att ta något eget ansvar är slående.

Om hon inte ens kan hålla sina känslor i styr när hon samtalar med andra vuxna, hur ska hon då ens kunna uppfostra en son på ett vettigt vis? Nej, det är föräldrar som ska se till att deras barn inte är på porrsajter, köper varor eller donerar pengar på olika sajter. Jag vidhåller även att man är en idiot om man tillåter ens unge att ha en smartphone från första början. Det finns noll anledning för en 10-åring att ha en smartphone, det går att ha kontakt med barnen med en gammal vanlig telefon om man vill det och att dessutom låta barnet ha Tiktok? Så många idioter till föräldrar som ska försöka klandra andra för sina egna misslyckanden som föräldrar.
Senast redigerad av HansVonFreudhaus 2022-08-13 kl. 17:51.
Citera
2022-08-13, 17:48
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och vad är det för kontroller? Kontrollerar du allt mot folkbokföringsregistret? Eller tillåter du inte köp mot faktura?

Han visste att han betalade för mynt. TikTok säger tydligt att det står vad allting kostar innan du blir debiterad för något och jag litar mer på dem än på en random på Flashback eller någon som inte har pli på sina barn.
Just för faktura krävs massor av kontroller så jag har inte ens fakturabetalning. Men tiktok struntar helt i alla kontroller för att tjäna pengar och chansar att den betalas. Det måste de sluta med.

Ändå rätt kul att du tror att en 10-åring vill köpa mynt på två timmar för 36.000 kr när hans livs besparingar är 5000 kr.

Ändå rätt kul 2 hur du tror att en vuxen skulle köpa tiktok-mynt för 36.000 kr. Nej, den produkten är ganska stendöd och upplagd på tiktok för att lura barn. Detta är bedrägeri. Nu är det bara du kvar i tråden som inte fattar.
Senast redigerad av Barents 2022-08-13 kl. 17:51.
Citera
2022-08-13, 17:53
Medlem
Citat:
Det borde inte vara avstängt från början tycker du?

Vinnaren är bolagen. Förlorarna är som alltid, användarna. Lustigt hur många resonerar.
Jo det borde vara avstängt från början men nu funkar det inte så och då är det vuxne som är ansvarig, det är inte bara tiktok som är problemet utan en hel affärsmodell
Citera
2022-08-13, 18:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Just för faktura krävs massor av kontroller så jag har inte ens fakturabetalning. Men tiktok struntar helt i alla kontroller för att tjäna pengar och chansar att den betalas. Det måste de sluta med.

Ändå rätt kul att du tror att en 10-åring vill köpa mynt på två timmar för 36.000 kr när hans livs besparingar är 5000 kr.

Ändå rätt kul 2 hur du tror att en vuxen skulle köpa tiktok-mynt för 36.000 kr. Nej, den produkten är ganska stendöd och upplagd på tiktok för att lura barn. Detta är bedrägeri. Nu är det bara du kvar i tråden som inte fattar.

Och du har fortfarande inte sagt vad för stensäkra kontroller du har fast jag nu frågat 3 gånger. Gissar på att du inte har några kontroller alls för att ingen vill köpa något från din sketna webbsida.

Nej. Klart han inte förstod att det skulle bli så mycket pengar. 10-årigar är i regel inte så bra på matte. Det är dock ingen ursäkt. Finns vuxna som inte är bra på matte heller.

Nej, troligtvis skulle ingen vuxen vilja göra det heller. Åtminstone ingen normal. Men med tanke på att det finns folk som inte förstår pengars värde och t.ex betalar för att få höra kändisars åsikter eller god jul-hälsningar på onlyfans så finns alltid möjligheten och TikTok kan inte resonera som så att ingen vill köpa för så mycket pengar, speciellt när de bara är mellanhand.
Citera
2022-08-13, 18:09
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Det enda jag har fått lära mig är "boomer" och det har jag fått höra att jag är antalet gånger hemma. Men "zoomer" hade jag faktiskt aldrig hört tidigare.

Jag har inte heller hört Generation Z heller. Men jag misstänker att man ska vara född i början av 2000-talet då?

Googlade nyss på "Boomer" och hittade detta.
"boomer är född mellan 1946 och 1964".

Jag är långt ifrån så gammal, men får ändå höra att jag är en boomer av småttingen hemma.

Perfekt tillfälle att visa kidsen att du har koll bara skola dem så vet de att mamma eller pappa är cool och hipp.

Jag har 84 följare på min Youtube och jag är kung bland kids som drömmer om att bli Youtube stjärnor men bara har 3-4 kompisar som prenumererar
Citera
2022-08-13, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Skitsnack. Jag har själv Samsung och har uppdaterat telefonen flera gånger under det senaste året och har aldrig fått Tiktok installerat per automatik. Under de fåtal veckor jag hade det installerat så var det för att jag själv var nyfiken på all hype handlade om och installerade det på eget bevåg, men när jag upptäckte vilket skit det var så tog jag bort det och jag har aldrig tvingats installera det igen.

TikTok finns bara på dom senaste android telefonerna och finns dom inte nu kommer dom finnas på näste telefon du köper, då dom har ingått avtal, så visst inte ALLA äldre men dom senaste iaf men te.x facebook finns också som en "service" det är kan visst installeras vid en ev uppdatering. Sen beror det även på vilken operatör man har köpt telefonen hos eller om man köper den kontant, då dom kommer mde olika förinstallerade appar ser jag. MEN, detta är MINST alla appar som finns på en telefon i bakgrunden på länken nedan, även om dom inte syns, detta är från samsungs dokumentation från deras knox sida. Dom har väl inte fel?

https://docs.samsungknox.com/CCMode/G998U1_5G_R.pdf
TikTok heter inte TikTok i telefon under installations namnet, den heter: musically.ly

Utvalda Samsung S22:
com.zhiliaoapp.musically
com.facebook.system
com.facebook.services
com.facebook.appmanager
com.facebook.katana

iPhone, 2022 25 februari:
https://discussions.apple.com/thread/253698770

iPhones med TikTok förinstallerade går för ett högre pris på ebay m.m. Men nu vet jag iunte exakt vilken mobil dom hade men. På länken ovan säger dom att det beror på operatören också. Oavsett vad, så kan inte morsan hållas ansvariga över detta, det står ju på tiktoks hemsida till och med och DOM är skyldiga enligt lag att samtycka avtalet tillsamamns med användaren.

Citat:
Hur vi använder din information
Vi använder endast den information som vi har om dig på de sätt som lagen tillåter. Detta innebär att vi måste ha en giltig anledning att rättfärdiga användningen av din information.

Enligt lagen finns det sex giltiga skäl. De tre vanligaste skälen som TikTok använder sig av är:
för att fullgöra ett avtal berättigat intresse samtycke. '

https://www.juridiskvagledning.se/aldergrans-for-unga-pa-internet/
https://www.tiktok.com/safety/sv-se/guardians-guide/

4 dagar sen:

Citat:
Betalkortet är spärrat och köp inuti app avstängt – trots det kan användarna, däribland barn, skicka pengar via Tiktok. För mamman Louise Larsson damp det plötsligt ned en räkning på närmare 5 000 kronor.

https://www.svd.se/a/47yleq/barn-uppmanas-att-skanka-pengar-pa-tiktok

Det är ett jävla gris företag!
Senast redigerad av wuseman 2022-08-13 kl. 18:21.
Citera
2022-08-13, 18:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
TikTok finns bara på dom senaste android telefonerna och finns dom inte nu kommer dom finnas på näste telefon du köper, då dom har ingått avtal, så visst inte ALLA äldre men dom senaste iaf men te.x facebook finns också som en "service" det är kan visst installeras vid en ev uppdatering. Sen beror det även på vilken operatör man har, då dom kommer mde olika förinstallerade appar ser jag nu. MEN, detta är MIINST alla som finns på en telefon i bakgrunden, även om dom inte syns, detta är från samsungs dokumentation från deras knox sida. Dom har väl inte fel?

https://docs.samsungknox.com/CCMode/G998U1_5G_R.pdf
TikTok heter TikTok i telefonen, den heter ii installationen: musically

Utvalda Samsung S22:
com.zhiliaoapp.musically
com.facebook.system
com.facebook.services
com.facebook.appmanager
com.facebook.katana

iPhone, 2022 25 februari:
https://discussions.apple.com/thread/253698770

iPhones med TikTok förinstallerade går för ett högre pris på ebay m.m. Men nu vet jag iunte exakt vilken mobil dom hade men. På länken ovan säger dom att det beror på operatören också. Oavsett vad, så kan inte morsan hållas ansvariga över detta, det står ju på tiktoks hemsida till och med och DOM är skyldiga enligt lag att samtycka avtalet tillsamamns med användaren.

https://www.juridiskvagledning.se/aldergrans-for-unga-pa-internet/
https://www.tiktok.com/safety/sv-se/guardians-guide/

4 dagar sen:

https://www.svd.se/a/47yleq/barn-uppmanas-att-skanka-pengar-pa-tiktok

Det är ett jävla gris företag!

Om de inte syns så är det svårt att veta att den finns, speciellt om den heter något annat och då har det troligen ändå skett en aktiv installation.

Eftersom det är en betalartikel så är det svårt att bilda sig en uppfattning om vad som har hänt där utifrån den lilla knapphändiga information man får läsa gratis. Men troligtvis så är det någon inställning som mamman har missat att ändra.
Senast redigerad av Ganonito 2022-08-13 kl. 18:25.
Citera
2022-08-13, 18:33
Medlem
Grim.Fandangos avatar
När kommer nästa snyftartikel? Gubben köpte bilder på onlyfans för 36000?
Ända sen 071-numrernas intåg måste föräldrar ha koll på vad ens barn gör (samt gubbar)
Citera
2022-08-13, 18:43
Medlem
Stones avatar
Ni fattar att om det är då enkelt att betala 36000 i en jävla skit app då är något fel. Köp skall naturligtvis verifieras med pinkod eller ansiktet. Dessa appar är problemet, inte barnet eller föräldrarna. Ni fattar att apptillverkaren gör det enkelt att betala för de vill ta betalt.
Citera
2022-08-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serjisnebel
https://youtu.be/MIWZ7zkVswA

Video som förklarar hur det går till, vidrigt.

Emelie Bumbi är vidrig. Majoritet av hennes följare är barn. Hon sitter och gråter i sina lives och tigger pengar och med jämna mellanrum hotar hon med självmord om hon inte får in pengar.

För ett par veckor sedan, så skrev hennes kompis på Emelies konto att hon hittat Emelie hängande i taket (i Emelies lägenhet) .
Någon eller några dagar efter detta, så gick Emelie ut på Tiktok och sa att det var ett PR-trick.
Helt galet att Ticktok låter Emelie ha kvar något konto där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in