Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-12, 15:07
Medlem
Ganska intressant att högt uppsatta Tesla personer ger en dömd kriminell tillgång till intern data om specifika bilar. Att personen ifråga är en kåkfarare är egentligen inte relevant.

Finns det något annat bolag i världen som försöker få sina aktieägare att skydda bolaget genom att delge icke offentlig information 🤣

https://twitter.com/plainsite/status...ckIpRhsKRW2rUg
Citera
2022-08-12, 15:28
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ganska intressant att högt uppsatta Tesla personer ger en dömd kriminell tillgång till intern data om specifika bilar. Att personen ifråga är en kåkfarare är egentligen inte relevant.

Finns det något annat bolag i världen som försöker få sina aktieägare att skydda bolaget genom att delge icke offentlig information 🤣

https://twitter.com/plainsite/status...ckIpRhsKRW2rUg

Så du är helt okritisk till Dan O'Dowd's test, men hoppar direkt på en anställds överträdelse för att gå till botten med ett vanskligt test utfört av en person som driver en FUD-kampanj av egenintresse mot en teknik som kommer rädda liv i framtiden. När tar du examen från clownskolan?

Det som sägs 1:18 in i videon är riktat till den kategorin du befinner dig i.
https://twitter.com/WholeMarsBlog/st...1is6iu-FA&s=19
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-08-12 kl. 16:20.
Citera
2022-08-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Så du är helt okritisk till Dan O'Dowd's test, men hoppar direkt på en anställds överträdelse för att gå till botten med ett vanskligt test utfört av en person som driver en FUD-kampanj av egenintresse mot en teknik som kommer rädda liv i framtiden. När tar du examen från clownskolan?

Jag är inte okritisk till Dan, men ansåg att det var värt att dela testet. Det är ganska långsökt att Dan gör det direkt för egen vinning då de inte alls har samma kunder. En rikstäckande reklam med positiva saker om ens egna system hade fungerat ganska mycket bättre.

Tar examen ifrån clownskolan om 4 år
Citera
2022-08-12, 16:52
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Sandy Munro:

“4680 battery … This thing is less expensive, a lot less expensive than we thought! It’s got a lot more power than we thought!”

https://twitter.com/TeslaNY/status/1...XoYVyCj-A&s=19

Nån som vågar göra en gissning på vad detta gör på vinstmarginalerna?
Citera
2022-08-12, 16:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Jag är inte okritisk till Dan, men ansåg att det var värt att dela testet. Det är ganska långsökt att Dan gör det direkt för egen vinning då de inte alls har samma kunder. En rikstäckande reklam med positiva saker om ens egna system hade fungerat ganska mycket bättre.

Jaha, i så fall är Omar Qazi övertygad om att du kommer till helvetet.
Citera
2022-08-12, 17:10
Medlem
Citat:
Jaha, i så fall är Omar Qazi övertygad om att du kommer till helvetet.

Lol. Personen som öppet frågar om han får använda någons unge som FSD beta test för att se om bilen kör över den, han som suttit inne i 6 år. Tycker att jag hamnar i helvetet för att jag delar en video som visar en sida av FSD han inte gillar.

Låter rimligt IMO
Citera
2022-08-12, 17:18
Medlem
gladihattens avatar
Citat:

Oof, det var som sagt ett tag sedan jag kollade på Omars videos då han är så överdrivet hype. Men satan vad detta var imponerande i assertive-läge. Iaf i Omars områden i SF snackar vi inte en halvfull 15-åring längre, utan det där såg stundtals mer ut som en erfaren taxiförare. Kolla runt 6:15, den där kombinationen av aggressiv/korrekt körning var jag inte i närheten av som nybliven bilförare.

Edit: Ok såg nu att videon var något snabbspolad, men ändå mkt imponerande.
Senast redigerad av gladihatten 2022-08-12 kl. 17:28.
Citera
2022-08-12, 17:44
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Oof, det var som sagt ett tag sedan jag kollade på Omars videos då han är så överdrivet hype. Men satan vad detta var imponerande i assertive-läge. Iaf i Omars områden i SF snackar vi inte en halvfull 15-åring längre, utan det där såg stundtals mer ut som en erfaren taxiförare. Kolla runt 6:15, den där kombinationen av aggressiv/korrekt körning var jag inte i närheten av som nybliven bilförare.

Edit: Ok såg nu att videon var något snabbspolad, men ändå mkt imponerande.

Ja det får mina sockar att flyga av åtminstone, och jag vet att inte varje stad är så Tesla/FSD-tät, men långt framför det Waymo drömmer om. Jag tvivlar inte på att FSD är så tillförlitlig i vilken stad som helst om ett år. Hur många bilar kör inte runt och hjälper till att träna systemet då?
Citera
2022-08-12, 17:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Lol. Personen som öppet frågar om han får använda någons unge som FSD beta test för att se om bilen kör över den, han som suttit inne i 6 år. Tycker att jag hamnar i helvetet för att jag delar en video som visar en sida av FSD han inte gillar.

Låter rimligt IMO

Gud kanske tycker om honom mer än dig trots det?

Jag gör det iallafall.
Citera
2022-08-12, 17:52
Medlem
Coolt! Snart kommer Teslas bilar här i Europa bli betydligt säkrare. De fick idag approval att använda BYDs blade batterier i sina MY bilar här i Europa.

Undra om Teslas långsiktiga plan är att fortsätta använda halvfabrikat i sina LFP bilar eller om de har något på gång. Skulle vara tråkigt om de lagt de 5 senaste åren att utveckla NMC när trenden är ganska glasklar
Citera
2022-08-13, 09:10
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Det är verkligen väldigt mycket att kommentera på förutom någonting relaterat till det faktiska testet som var utfört. Man har jättefina videor utifrån och man ser på skärmen att FSD är engageat. det finns inget sätt att fakea de på om man inte anklagar det för att vara CGI.

Citat:

Lite dubbla budskap här så du förstår säkert min förvirring? Ändrade du dig eller är du lite kluven mellan vad du vill tycka och vad du faktiskt tycker?

Kan erkänna att det tog lite tid för mig också innan jag förstod att de lyckats meja ner dockan genom att tränga in bilen mellan vägkonor och trampat på gaspedalen.
Hade jag fått gissa så hade bilen kört ner en av vägkonorna istället om det varit ett riktigt barn, verkar som FSD är svårlurad.
Citera
2022-08-13, 12:26
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Coolt! Snart kommer Teslas bilar här i Europa bli betydligt säkrare. De fick idag approval att använda BYDs blade batterier i sina MY bilar här i Europa.

Undra om Teslas långsiktiga plan är att fortsätta använda halvfabrikat i sina LFP bilar eller om de har något på gång. Skulle vara tråkigt om de lagt de 5 senaste åren att utveckla NMC när trenden är ganska glasklar

Kanon ju. Tror inte någon av oss tjurar har några som helst problem med Teslabilar med BYD LFP batterier, innebär bara högre produktion och lägre pris för konsumenten och vi vet att BYD inte på något sätt är ett hot mot Teslas expansion & dominans. Om dessa BYD x Tesla bilar lanseras i Sverige kommer de dessutom med all sannolikhet under 700k-spärren för att kamma hem månadspengen från pappa staten. Kalas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback