Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-07, 12:22
  #1741
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag menar att majoritetsägandet måste utgå från någon grupp som har tillräckliga tillgångar för att dominera en marknad om de ska kunna få monopol (huruvida de korsvägen eller ej är irrelevant). Det saknas vad jag kan se fortfarande några som helst indicier på sådana samlade tillgångar i nån elitgruppering, men du kanske bara resonerar hypotetiskt?

Ja hypotetiskt 100%. Är inte ens intresserad av ägarna, bara hur företagen manövrerar.
Citera
2022-08-08, 12:23
  #1742
Medlem
"As I have noted in the past, the “Great Reset” agenda of the WEF, IMF, the BIS and other globalist organizations requires an extensive destabilization of the existing order. In other words, they need a controlled demolition of certain pillars of the economy. To frighten the public into accepting new collectivist and authoritarian models like the “Shared Economy” (where you will own nothing and like it), they will need a large and semi-chaotic disaster. People would have to be threatened with the loss of supply certainty, and they would have to be unsure every day of where they will be able to get the necessities they need when they need them."

http://www.renegadetribune.com/suppl...ing-sabotaged/

The Great Reset sitter ihop med New World Order som vill ha en värld där alla icke-judar äger inget och är totalt slavar till Judendomen.

Det är inte hemligt längre men folk vill inte ha sanningen.

Då får jag väl skriva att The Great Reset handlar om att utomjordningar kommer ta över världen tillsammans med Ödlormänniskor.
Citera
2022-08-08, 15:13
  #1743
Medlem
Hur går det med det great reset egentligen?

Läste precis att både bensin och framförallt matpriserna har störtdykit.

Vad är agendan bakom det?
Citera
2022-08-08, 15:41
  #1744
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Hur går det med det great reset egentligen?

Läste precis att både bensin och framförallt matpriserna har störtdykit.

Vad är agendan bakom det?

Har både bensin- och matpriserna störtdykt?
Citera
2022-08-09, 12:44
  #1745
Avstängd
Om det finns en fulplan bakom great reset, då borde väl det här samhällsläget utvecklas till hyperinflation. I så fall blir det riktigt illa.
Citera
2022-08-11, 21:27
  #1746
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Hur går det med det great reset egentligen?

Läste precis att både bensin och framförallt matpriserna har störtdykit.

Vad är agendan bakom det?

Jomen det går förstås lika utmärkt som med alla andra planer som alternativtänkare påstått är tecken på att mänskligheten kommer utrotas av en elit..

Great Reset och covid kom 2020 då var vi 7,67 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med 0,3 miljarder

Georgia Guidestones kom 1980 då var vi 4,43 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med 3,54 miljarder

Kalergiplanen kom 1925 då var vi cirka 2 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med cirka 6 miljarder

Finns säkert många fler listiga planer jag missat, så snart kommer "de" nog och tar oss...
Citera
2022-08-11, 21:42
  #1747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jomen det går förstås lika utmärkt som med alla andra planer som alternativtänkare påstått är tecken på att mänskligheten kommer utrotas av en elit..

Great Reset och covid kom 2020 då var vi 7,67 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med 0,3 miljarder

Georgia Guidestones kom 1980 då var vi 4,43 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med 3,54 miljarder

Kalergiplanen kom 1925 då var vi cirka 2 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med cirka 6 miljarder

Finns säkert många fler listiga planer jag missat, så snart kommer "de" nog och tar oss...

En annan intressant aspekt.
"COVID 19 samt vaccinet är en del av elitens plan för att motverka överpopulationen och orsaka inferlitiet"

När det i verkligheten är raka motsatsen.
Vi föder för LITE barn och har gjort det i måååånga är.
https://youtu.be/he47Qi20Tu0
Citera
2022-08-12, 09:24
  #1748
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jomen det går förstås lika utmärkt som med alla andra planer som alternativtänkare påstått är tecken på att mänskligheten kommer utrotas av en elit..

Great Reset och covid kom 2020 då var vi 7,67 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med 0,3 miljarder

Georgia Guidestones kom 1980 då var vi 4,43 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med 3,54 miljarder

Kalergiplanen kom 1925 då var vi cirka 2 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med cirka 6 miljarder

Finns säkert många fler listiga planer jag missat, så snart kommer "de" nog och tar oss...

Håller du inte med om att inflationen är en perfekt "parameter" att följa. Om det finns en elak elit som vill "starta om systemet" då borde väl läget utvecklas till hyperinflation, sen serverar eliten lösningen på problemet. Går inflationen istället tillbaka och allt återgår till det vanliga, ja då fanns det ingen plan om att ändra på systemet.
Citera
2022-08-12, 10:48
  #1749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jomen det går förstås lika utmärkt som med alla andra planer som alternativtänkare påstått är tecken på att mänskligheten kommer utrotas av en elit..

Great Reset och covid kom 2020 då var vi 7,67 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med 0,3 miljarder

Georgia Guidestones kom 1980 då var vi 4,43 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med 3,54 miljarder

Kalergiplanen kom 1925 då var vi cirka 2 miljarder människor
Nu är vi 7.97 miljarder – en ökning med cirka 6 miljarder

Finns säkert många fler listiga planer jag missat, så snart kommer "de" nog och tar oss...

Om man antar icke-linjär befolkningstillväxt så beskriver dina siffror en fallande trend. Alternativtänkarna får alltså mer rätt för varje dag som går. Se upp, snart är du utrotad!
Citera
2022-08-12, 16:58
  #1750
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Håller du inte med om att inflationen är en perfekt "parameter" att följa. Om det finns en elak elit som vill "starta om systemet" då borde väl läget utvecklas till hyperinflation, sen serverar eliten lösningen på problemet. Går inflationen istället tillbaka och allt återgår till det vanliga, ja då fanns det ingen plan om att ändra på systemet.

Inflationen stannar redan av i USA, så det är nog ytterst sannolikt att vi lär följa efter - som brukligt.
Att inflationen skulle vara en parameter att följa vet jag inte, hade inte inflationen varit så hög som den är nu så hade "de som vill se", givetsvis sett helt andra tecken på att elitens omstart är på gång.

https://www.nytimes.com/live/2022/08...ion-cpi-report
https://apnews.com/article/us-inflat...9f35009b2659c0
Citera
2022-08-12, 19:39
  #1751
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inflationen stannar redan av i USA, så det är nog ytterst sannolikt att vi lär följa efter - som brukligt.
Att inflationen skulle vara en parameter att följa vet jag inte, hade inte inflationen varit så hög som den är nu så hade "de som vill se", givetsvis sett helt andra tecken på att elitens omstart är på gång.

https://www.nytimes.com/live/2022/08...ion-cpi-report
https://apnews.com/article/us-inflat...9f35009b2659c0

Du skriver kloka ord som vanligt. Du kör ditt race, det är det man gillar med dig. Jag har däremot svårt att tro att det här läget har uppstått enbart pga en galen ryss och en köttmarknad i Kina. Jag tycker att det luktar WEF det här
Citera
2022-08-25, 16:42
  #1752
Medlem
https://www.infowars.com/posts/the-m...extermination/

Tankar om detta? Ingen jättetrevlig läsning inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback