2022-08-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocolele
Är du utvecklingstörd eller varför vill du tvinga din vän bära klocka?

Är väl hans eget val?? Fan va sjuk du låter

Enig, TS låter som nått jävla psykfall.
Citera
2022-08-11, 11:52
Medlem
Ghastens avatar
Nuförtiden är det nyrik, kriminella och äldre som har en klocka på armen.

Om du är nöjd kör på men varför skulle du tvinga på en polare att göra det.
Citera
2022-08-11, 11:55
Bannlyst
Låt honom göra som han vill, det är väl inte din sak att avgöra eller pressa på.
Citera
2022-08-11, 11:55
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudled
En klocka på armen känns ganska passé. Ungefär som att gå omkring med en Sony Walkman samtidigt som man har en Iphone i fickan.

Kvinnor bär på allehanda smycken och utstyrslar för att förbättra sitt utseende, det är örhängen, ringar, armband, halsband, hårband etc. Och detta tillsammans med smink och diverse sjalar etc.

En man har i princip bara två olika typer av ”smycken” att välja på om du inte vill se ut som en gangsta, det är klocka och glasögon.
Citera
2022-08-11, 11:56
Medlem
Hegamons avatar
När mobiltelefonerna infördes på marknaden under 90-talet, då hade folk alltid klockor på armleden OCH mobiltelefon. Det var udda att enbart förlita sig på mobiltelefonen. Sedan valde folk succesivt bort klockan. För att jag gillar gå mot strömmen så har jag en klocka på handleden OCH mobiltelefonen i fickan. Skulle alla burit armbandsklocka skulle jag nog inte gjort det.

Så ett argument kan vara intresset att bryta normer, i fallet den som säger vi ej bär armbandsur.
Citera
2022-08-11, 12:11
Medlem
Henriksss avatar
Att bära armbandsur är lika personligt som övriga tingestar man kan smycka kroppen med.
En del tycker en Seiko för nån tusing är snygg och bär den stolt. En del tycker en Rolex för 100k är snygg och bär den stolt.
Det är som övriga smycken, man köper vad man har råd med. Idag finns vigselringar i rostfritt stål att köpa och passar bra till de som inte har råd att köpa en ”riktig” vigselring.
Du kan väl bära din Seiko och om din kompis tycker det är snyggt och verkar kul kommer han själv att köpa sig en klocka. Inget du ska hetsa till.
Kul att du trivs med din Seiko!
Citera
2022-08-11, 12:14
Medlem
Cindells avatar
Klocka känns så onödigt nuförtiden om man inte vill ha den som utsmyckning. Hade jag varit man hade jag nog i så fall hellre satsat på ett snitsigt fickur.

Det finns 'klockor' som visar tiden precis överallt. Datorer, mobiler, mikrovågsugnar etc.
Citera
2022-08-11, 12:18
Medlem
Jag bär inte klocka men jag jag fattar grejen med att dela ett klockintresse med en god vän. Peka på att klockor är intressanta både estetiskt och historiskt samt kul att utforska tillsammans.
Citera
2022-08-11, 12:22
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jag har själv burit armbandsklocka nu cirka ett år (Seiko Pepsi) och har älskat varenda sekund av det. Jag känner mig mer vuxen och sofistikerad och känner mig elegant som inte behöver håva upp mobiltelefonen för att se vad tiden är. Dessutom är det kul att använda dykringen för att hålla kolla på hur lång tid saker och ting tar (t ex träning eller matlagning).

Nu har jag börjat försöka övertyga en kompis om att också börja bära klocka. Det behöver inte alls vara någon dyr variant (min är värd cirka 2000kr om jag förstått det rätt), men det vore trevligt om han också hade ett armbandsur. Han har aldrig ägt ett, och säger sig inte vara intresserad. Hans tre huvudargument är framför allt 1) "det skulle kännas konstigt att ha något runt handleden" (mitt svar: man vänjer sig), 2) "man kan se tiden i mobilen" (mitt svar: mycket stiligare att ta en snabb titt på handleden än att börja rota fram telefonen), och 3) "det ökar risken för rån" (mitt svar: så länge man inte bär typ en Rolex så tror jag att det är ganska liten risk att bli ett rånoffer).

Mina svar övertygar honom inte och han säger att han helt enkelt är ointresserad.

Fråga

Finns det något jag kan göra? Finns det några fler argument jag kan presentera för honom? Jag har funderat på att ge honom ett ur i gåva men det vore ju trist om det bara blev liggande.

Varför ska du övertyga han att bära klocka? vad blir ditt nästa steg? övertyga han att knulla dig i röven?
Citera
2022-08-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Enig, TS låter som nått jävla psykfall.

Det verkar mer röra sig om den där vanliga ångestproblematiken folk från norra delen av Stockholm brottas med.

(FB) Ni som är trötta på bus och stök - varför flyttar ni inte till Täby (Stockholms län)?

(FB) Är kontorsjobb alltid så här lyxiga eller har jag haft en enorm tur?

(FB) Ni som inte skryter om imponerande anställningar - varför inte?
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-11 kl. 12:43.
Citera
2022-08-11, 12:46
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du får väl helt enkelt deklarera att om han inte bär klocka är han inte din vän...
Citera
2022-08-11, 12:54
Medlem
Amazon-mannens avatar
Att bära klocka känns som tillgort skitnödigt av nån osäker 30+ Slöddermalmare som tror han är sofistikerad och inne på det där subtila sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in