Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ny röntgen av huvud ska göras enligt tidigare info.
Jag får känslan av att det inte ser bra ut men jag hoppas jag har fel.

Aset satte väl buntband runt flickans hals om jag inte missminner mig, så är väl rätt troligt hon har hjärnskador då hon inte fick syre dit.
Citera
2022-08-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Ja, tyvärr.
De skador hon fått vid händelsen gör också att hennes förmåga att minnas och berätta om det inträffade kan förväntas vara låg.

Grönsak, niggern bara slog och slog, men släkten Kamal skyller ifrån sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Dom kan ju inte förhöra henne, så läser man mellan raderna så har hon hjärnskador.

Flickan befinner sig dock alltjämt på sjukhus och det är osannolikt att hon kommer höras i utredningen.

– Bedömningen är att det inte vore förenligt med flickans bästa att försöka genomföra ett förhör med henne om det som hänt. De skador hon fått vid händelsen gör också att hennes förmåga att minnas och berätta om det inträffade kan förväntas vara låg. Vår förhoppning är istället att den övriga utredningen – vittnesförhör, medicinsk utredning och de tekniska analyserna – kommer kunna ge oss en tillräckligt klar bild av vad som hänt på platsen, säger Irene Falk.

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...-i-skelleftea/

Har ni någon källa på att flicka fått hjärnskador?

Jag säger inte att så inte är fallet men uttalandet från polisen kan tolkas lite hursomhelst.
Citera
2022-08-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Och skulle det verkligen spela någon roll om tjejen fått lite hjärnskada? Vi lever i ett samhälle där vi inte ska diskriminera baserat på funktionsvariationer, det ska gå precis lika bra att leva med en funktionsvariation som utan en. Så det går _bra_ att leva som funktionsnedsatt, verkar mest bara vara rasister och provokatörer som utnyttjar jäntans eventuella frambringade funktionsvariation som skäl till att hetsa mot mot pojken och hans familj..

"Och skulle det verkligen spela någon roll om tjejen fått lite hjärnskada?"

Du är ju rubbad minst sagt!
Skulle du ha samma dåraktiga åsikter om det gällde ditt barn eller ditt barnbarn?!
Citera
Bannlyst
Men då så.. Sätt gärna ett buntband eller två runt halsen på han..
Citera
Medlem
Pantone297Cs avatar
Det här landet förstördes när tjänstemanna ansvaret togs bort.
Lärare, socialkärringar och handledare skulle hängas ut och straffas för sitt handlande. Negern skulle tvångskastreras och utvisas på livstid tillsammans med sin smutsiga familj.
Fy fan, stackars Sverige.
Citera
2022-08-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44

Jag säger inte att så inte är fallet men uttalandet från polisen kan tolkas lite hursomhelst.

Det var därför hon hölls nersövd i flera veckor.
Citera
2022-08-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44

De kan inte tolkas hursomhelst, har hon inte kunnat höras en månad efter dådet då hon har grava och permanenta hjärnskador. Abushi efter att ha genomfört den grova våldtäkten, så ströp han henne med ett katthalsband och slog sönder hennes ansikte med en stor sten.
Citera
2022-08-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70
Han har en funktionsnedsättning eftersom han har varit med i idrott för funktionsnedsätta och varit rätt duktig i målet med lager han stod i.
Jag är inte så säker på att den placeringen räcker som bevis/förklsring som förståndshanikappad?

Kan vara så att han placerats i ett sånt sammanhang pga att han inte skötts sig i större sammanhang/klasser och behövt mer personal stöd?

Är någon utredning gjord på honom som visar ett förståndshanikapp?
Citera
2022-08-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Hur vet du att han bara är 15?

Utredningen svarar bara på frågan om han är över eller under 15. Han kan vara 25.

Tror det blir så att han ses som 15. Inte över 18 iaf.
Citera
2022-08-09, 19:27
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Och skulle det verkligen spela någon roll om tjejen fått lite hjärnskada? Vi lever i ett samhälle där vi inte ska diskriminera baserat på funktionsvariationer, det ska gå precis lika bra att leva med en funktionsvariation som utan en. Så det går _bra_ att leva som funktionsnedsatt, verkar mest bara vara rasister och provokatörer som utnyttjar jäntans eventuella frambringade funktionsvariation som skäl till att hetsa mot mot pojken och hans familj..

Med tanke på att hon föddes utan en hjärnskada så har hon berövats en förmåga som hade hade. Det spelar en otrolig roll.
Citera
2022-08-09, 19:29
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Aset satte väl buntband runt flickans hals om jag inte missminner mig, så är väl rätt troligt hon har hjärnskador då hon inte fick syre dit.
Inget buntband finns på brottsplatsen eller runt henne.
Citera
2022-08-09, 19:29
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Sitter redan frihetsberövad på annan ort (källa: DN)

Så lyder det inte alls i DN:
Citat:
Pojken har inte varit frihetsberövad sedan händelsen. Jens Nyström har svårt att se en häktning bli aktuell i ärendet.

– Det krävs synnerliga skäl för att häkta någon yngre än 18 år. I det här fallet anser jag att det skulle vara orimligt.

https://www.dn.se/sverige/aldersbedo...ke-over-15-ar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in