Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-06, 11:03
  #40945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
DiCaprios mantel sedan han körde Prius har väl fallit numera..
https://www.autoevolution.com/news/l...sy-178649.html

Oj, det visste jag inte. Tack!

En ny term för ett gammalt fenomen har uppstått, ”eco hypocrite”.

Undrar förresten hur Greta hamnade i kalhygget? Hoppade hon av tåget från Tyskland i ex.vis Alvesta eller Nässjö och gav sig ut på vandring för att hitta ett skräckexempel? Eller tvingade hon sin gamle far att avbryta sin skärgårdssemester för att ratta omkring med henne i elbilen?

Eller också har hon fixat ett eget körkort. Det Inspiratoeren tyckte hon skulle passa på att göra när hon reste runt i USA ..
2022-08-06, 11:19
  #40946
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det där var ett ovanligt klent försök till damage control. Ingen vet hur många arter det finns ”in the first place”. Ingen kan veta vad som är den normala utrotningstakten och att dagens skulle vara 1.000 (whatever) gånger högre. Däremot fanns det en nisse som fabulerade om det i en bok för ca 20 år sen och som Greta plockade upp.

Eller också var det någon annan som plockade upp det åt henne. ”Greta, du bara måste berätta om det här”.

Alltid finns det några barn som blir jätteledsna och rädda. Precis vad Jesus hade applåderat, eller hur? Vuxna, tänkande människor blir däremot bara irriterade.
Enligt National Geographic maj -22:
"Scientists have estimated that there are around 8.7 million*species*of plants and animals in existence. However, only around 1.2 million*species*have been identified and described so far, most of which are insects."

I skolan lär sig Greta att söka fakta, räkna och sammanfatta självständigt. Att utgå från seriösa forskare istället för Alex Jones & Co är Gretas signum. Jag vet inte hur Greta räknade men min kalkyl blir:

20 år ≈ 7300 dagar
8700000/4 = 1825000 utdöda arter
1825000/7300 = 250 arter per dag

Och frågan gällde var Greta fick sin siffra ifrån.
__________________
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2022-08-06 kl. 11:37.
2022-08-06, 11:55
  #40947
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Oj, det visste jag inte. Tack!

En ny term för ett gammalt fenomen har uppstått, ”eco hypocrite”.

Undrar förresten hur Greta hamnade i kalhygget? Hoppade hon av tåget från Tyskland i ex.vis Alvesta eller Nässjö och gav sig ut på vandring för att hitta ett skräckexempel? Eller tvingade hon sin gamle far att avbryta sin skärgårdssemester för att ratta omkring med henne i elbilen?

Eller också har hon fixat ett eget körkort. Det Inspiratoeren tyckte hon skulle passa på att göra när hon reste runt i USA ..

Det som jag häpnar mest över är varför Greta inte greppade tag i en spade när hon ändå befann sig på plats och planterade några nya träd.
2022-08-06, 12:02
  #40948
Avstängd
FindAways avatar
Har ni inte tjatat färdigt om denna snorunge snart?
En vänstervriden skitunge, som fan inte är torr bakom örat, hon är nog torrare på andra ställen, men hur fan kan denna unge hjärntvätta även vuxna människor? Låt henne leva som hon lär, men pracka inte på oss DIN JÄVLA SKIT.
2022-08-06, 12:06
  #40949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon var ute i en massakerad skog idag.
https://pbs.twimg.com/media/FZZkbJXX...jpg&name=small

Bilden ser photoshopad ut eller är det bara jag
2022-08-06, 13:06
  #40950
Avstängd
Skogsmiljön som Greta är i kan vara i Norrland. Hon har alltid gillat fjällvandringar, och kan vara på väg upp till fjällen. Kanske slår Greta två flugor i en smäll och passar på att även besöka samerna i Gallok som hon stödjer.

Greta blev väl sur över att se kalhygget. Hon har omtanke men även kraft i sig.

Ja, jag föreslog Greta att ta körkort redan när hon var i USA. I vissa delstater får man ta bilkörkort betydligt tidigare än i Sverige, även om det brukar bara vara på prov första året. Ett körkort gör en mera självständig.

Greta lär då först behöva hitta en elbil med dubbelkommando. Sådana finns i Sverige på några körskolor, men är inte så vanliga. De var kanske ännu svårare att hitta i USA för några år sedan.


Tack för tipset om att Greta ska ta foton av när hon planerar träd i skogen. Då tror jag dock att hon först behöver markägarens tillstånd.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-08-06 kl. 13:18.
2022-08-06, 13:21
  #40951
Avstängd
Det finns många foton av när Greta fjällvandrar, så hennes intresse för det är uppenbart.
2022-08-06, 13:25
  #40952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det finns många foton av när Greta fjällvandrar, så hennes intresse för det är uppenbart.

Ja men det är ju just det, uppenbart men ändå måste du nämna det som det vore ett gemensamt intresse, som att du känner henne privat, eller rent av var där med henne!
Men det är underbart, hälsa Greta!
2022-08-06, 14:03
  #40953
Avstängd
wwrs avatar
Greta har vid två olika tillfällen klagat på tyska SJ:s service. Trots att hon är klimataktivist gör hon inte propaganda för tågresande! Hon och media verkar allt mer gå in för att motarbeta allt resande, inte bara flyg.
Citat:
Tågresenärens upplevelse på mardrömståget: ”Fick pissa i påsar”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-kissa-i-pasar

Vi låses fast allt mer. Nyligen startade en ny tågservice Stockholm-London som tar 24 timmar. Marseille-London är nog något kortare men tar 6 timmar.

Vi i Norden kommer att bli helt avsågade om det inte kommer politiker som kan vända EU-trenden med centralisering mot Paris/Bryssel.

Gretas backare jobbar naturligtvis efter detta. Greta talar förmodligen flytande franska efter många år på franska skolan och stakar sig förmodligen medvetet om hon någon gång har hälsat på publiken på franska. Helst sitter nog Greta hemma hos sin privatlärarinna på Östermalm och talar franska.

Jag har tillbringat en del tid i Frankrike, pluggat språket där och gillar kulturen Men nu finns planer att Frankrike skall styra Europa och Sverige. Det kommer att skada Sverige allvarligt. Greta har flera gånger besökt Merkel och Macron men vad jag vet aldrig talat personligen med Löfven eller Magdalena A.

Greta är den del i planen att sänka Norden för att kunna kontrollera Europa från Paris och Bryssel. Hoppas det kommer politiker som vågar försvara Sverige innan landet helt går under.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-08-06 kl. 14:30.
2022-08-06, 14:13
  #40954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Nej det var Ingemar Renzhog som tillsamman med mamma Malena Ernman kom på idén om Gretas skolstrejk som ett led i att dels promota mammas bok om klimatet, som kom ut fyra dagar efter skolstrejkens början och dels för att promota Ingemar Renzhog nystartade reklamfirma.
Greta blev bara tillsagd att gå dit och sätta sig medans Ingemar Renzhog ringde sina tidningskontakter.
Alla tal är skrivna av reklamfolk och inövade av Greta, minsta mimik och betoning är arrangerade.

Säg emot om du kan, inspiratoeren !

Tjoflöjt sa flickan.
https://uvell.se/2018/12/11/pr-spinn...reta-thunberg/

Haha, det kan h*n knappast!

Sicken jävla produktplacering.
2022-08-06, 15:06
  #40955
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Greta och jag,det blir säkert bra.Hur går det med hennes 5 miljoners resa och till Kanada.Mycket bla bla bla och lite verkstad. Jag tror inte ett smack på att du ens träffat Greta överhuvudtaget
Greta och jag har träffat varandra rätt många gånger och även haft kontakt med varandra på andra sätt. Vi gillar olika!

Greta har sagt att hon tänker besöka Vancouver i Canada återigen och detta sa hon även offentligt.
Däremot sa hon inget om när hon planerar att göra om sitt besök där.

Vad beträffar den möjliga resan till Gulbenkianstiftelsen i Portugal är det helt och hållet Greta som avgör om hon vill resa dit. Hon kanske inte vill ha de fem miljonerna? Hon kanske är rädd för att det blir för mycket bråk om hur pengarna ska fördelas? Vem vet!?
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-08-06 kl. 15:10.
2022-08-06, 15:14
  #40956
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta och jag har träffat varandra rätt många gånger och även haft kontakt med varandra på andra sätt. Vi gillar olika!

Greta har sagt att hon tänker besöka Vancouver i Canada återigen och detta sa hon även offentligt.
Däremot sa hon inget om när hon planerar att göra om sitt besök där.

Vad beträffar den möjliga resan till Gulbenkianstiftelsen i Portugal är det helt och hållet Greta som avgör om hon vill resa dit. Hon kanske inte vill ha de fem miljonerna? Hon kanske är rädd för att det blir för mycket bråk om hur pengarna ska fördelas? Vem vet!?
På så sätt att du gillar henne, men hon gillar inte dig?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback