2022-08-06, 12:14
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Han var säkerligen en älskvärd och skötsam person men denna kväll hade han karatefylla deluxe. Det kan hända den bästa och det har även hänt mig, man spårar av någon anledning ur totalt. Det är mycket tragiskt att det leder fram till död och elände men faktum är ju fortfarande att situationen är påkallad av den idag avlidne. Man kan inte gå runt i tunnelbanan och gorma och veva på främlingar,det kommer framkalla reaktioner från samhället. Jag har inga intressen i säkerhetsbranschen och även jag har haft brottningsmatch med säkerhetsvakter och väktare, det slutade den gången oavgjort och jag gick från platsen. Men såhär i backspegeln så var det jag som var stökig och helt påkallade ingripandet från vakterna. Det finns en del rövhål i detta yrke,vore lögn säga annat. Men vi kan väl avvakta utredningen innan vi kallar de mördare och generaliserar över en hel yrkeskår.

Det där med att veva mot främlingar har du bara vakternas ord på. Dom har sagt detta efter mordet som nån slags brasklapp för mordet. Efter det att dom har begått detta mord har dom ju haft allt intresse av att demonisera brottsoffret så mycket dom bara orkar. Detta för att i nån mån rättfärdiga sitt ruttna mord.

Du lägger precis som mördarna skulden på brottsoffret. Vad har du och några till härinne för intresse av det. Det finns bara en grupp som har intresse av att rättfärdiga detta mord. Därför slår jag härmed fast att ni som försvara mordet är ordningsvakter. Fy fan för detta avskyvärda släkte.

https://da.se/2019/03/3cnu-ska-branschen-kollas/
Senast redigerad av Starback 2022-08-06 kl. 12:18.
Citera
2022-08-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Ja det är för att dom rent juridiskt gjort rätt!
Nej, det är för att ordningsmakten är satt att granska sig självt. Kårandan är viktigare än lagen. Hela rättssystemet skyddat poliser, domare, åklagare, ordningsvakter, väktare osv.

Men visst dog han av överdos, det är bara en ren slump att vakten utförde ett dödligt nackgrepp samtidigt.

Det är fullständigt omöjligt att föra en diskussion med någon vars åsikter är baserade på lojalitet och inte objektivitet så vad du har att säga fortsättningsvis är fullständigt irrelevant.
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-08-06 kl. 12:18.
Citera
2022-08-06, 12:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Jag kan inte se att det begåtts några formella fel!
Polisen larmas till platsen söndag morgon klockan 1.30, Expressens Artikel är skriven 07:59, VD för CSG säger till expressen grundat på den information han hade då, det är 2 yttranden, ett tidigare på dagen, och ett till efter han fått reda på att vakterna är gripna!
Många skriver känslomässigt i tråden och då finns det inte utrymme för fakta. Det krävs inget geni för att räkna ut att vd:n några timmar senare inte sitter på hela bilden. Kanske att inte någon på vaktbolaget ens hade all information. I nio fall av tio rör det sig om någon som är dängfull eller ändå troligare, har droger i kroppen. Och det var den rapporten vd:n fått från sina anställda några timmar senare. Sedan ändras det till att vakterna anhålls och då kommenterar han inte vidare då polisutredning pågår.
Citera
2022-08-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det där med att veva mot främlingar har du bara vakternas ord på. Dom har sagt detta efter mordet som nån slags brasklapp för mordet. Efter det att dom har begått detta mord har dom ju haft allt intresse av att demonisera brottsoffret så mycket dom bara orkar. Detta för att i nån mån rättfärdiga sitt ruttna mord.

Du lägger precis som mördarna skulden på brottsoffret. Vad har du och några till härinne för intresse av det. Det finns bara en grupp som har intresse av att rättfärdiga detta mord. Därför slår jag härmed fast att ni som försvara mordet är ordningsvakter. Fy fan för detta avskyvärda släkte.

https://da.se/2019/03/3cnu-ska-branschen-kollas/
Nej, killen i videon säger att han blev slagen samt även att en kvinna blev misshandlad. I videon syns en civilklädd kvinna som gråter och tröstas av mannen med kameran, jag antar att det är hon som blev misshandlad av den idag avlidne J.
Citera
2022-08-06, 12:24
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Nej, det är för att ordningsmakten är satt att granska sig självt. Kårandan är viktigare än lagen. Hela rättssystemet skyddat poliser, domare, åklagare, ordningsvakter, väktare osv.
Men nu är det ju en polissak. Du som är kriminell borde väl veta hur det fungerar? Skyddar åklagaren vakterna?

Citat:
Men visst dog han av överdos, det är bara en ren slump att vakten utförde ett dödligt nackgrepp samtidigt.
Vi kanske ska invänta resultatet av obduktionen först? Men det är inte ovanligt att om man är påverkad av droger (och alkohol) och råkar ut för en sådan här stressad situation där man blir omhändertagen, så frestar det mer på kroppen än det skulle göra för en nykter människa. Droger i kroppen och göra våldsamt motstånd är inte bra helt enkelt.
Citera
2022-08-06, 12:25
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Om han inte varit full/påtänd och agresiv hade han varit vid liv idag. All heder till vakterna.
Hade du varit av samma åsikt om det som drabbade J*ha hade hänt någon av dina närstående eller bekanta..Knappast, tönt!
Än finns det inga belägg för att han var påtänd, mer än vaktchefens plumpa uttalande för att skydda sina gunstlingar.
Citera
2022-08-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det är nog upp till filmaren och objektiva undersökningar att bestämma hur misshandlad han var.

Jag håller med om att det var bra att han filmade. Rent generellt sålänge man inte stör vakter eller polis är det bara bra att man filmar.
Filmaren måste va sadist, står och filmar men vill inte hjälpa
Citera
2022-08-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Om han ligger medvetslös på betonggolvet har han redan slutat ditt inavel. Finns ingen anledning fortsätta strypa och sitta på honom. Det är du som förespråkar dödsstraff på plats utan rättegång.
Du har stor fantasi och du måste nog va utbildad militär eller nåt du som är så cool och duktig så du lugnt skulle göra allt riktigt och rätt mot en berusad och extremt våldsam galning, märkligt att alla ni världsmästare inte jobbar inom polis, vad jobbar du förresten med du som är så fantastisk och förträfflig?
Citera
2022-08-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men nu är det ju en polissak. Du som är kriminell borde väl veta hur det fungerar? Skyddar åklagaren vakterna?
I regel ja.
På vilket sätt är jag kriminell menar du?

Är det verkligen så jävla viktigt att skydda kriminella bara för att de råkar ha uniform?
Citera
2022-08-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det säger jag inte eftersom det inte är polisen som rekryterar anställer och regelbundet ska kontrollera vakterna.Det är vaktbolaget...
Det är både vaktbolaget och polisen. Polisen har ett stort ansvar i frågan då det är dessa som utbildar, godkänner och utfärdar förordnanden för respektive ordningsvakt. Kände du inte till detta så må det väl vara hänt.
Citera
2022-08-06, 12:31
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Fy fan. Det måste bli ett Lex.Juha som styr upp den här vidriga marknaden.
Helt enig. Belastningsregister ska vara rent och lämplighet borde kollas upp mycket noggrant, samhället kan inte ha kriminella som OV.
Citera
2022-08-06, 12:31
Medlem
Citat:

Det är fullständigt omöjligt att föra en diskussion med någon vars åsikter är baserade på lojalitet och inte objektivitet så vad du har att säga fortsättningsvis är fullständigt irrelevant.

Vem ska granska ordningsmakten om inte en Åklagare?
Låt oss säga att det är någon annan person som granskar ett ordningsvaktsingripande och konstaterar att dom begått brott enligt hans tycke.
Hur ska han kunna bedriva åtalet framgångsrikt i Rätten, då han själv inte är Åklagare?
En sådan har ingen erfarenhet av ett sådant rättsprocessande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in