Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-03, 19:36
  #1681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bra - det verkar vara många här som inte ens läst förordet trots att de diskuterar den…

Vad tyckte du själv - förstår du varför konspirationsteorierna ser ut som de gör efter att du läst boken? Många verkar ju tro att det är nån sorts ”action-plan” för nwo och depopulation trots att det i själva verket väl snarast kan sägas vara ett diskussionsunderlag och en uppmaning att fundera över vart världen är på väg och hur man kan välja att göra den bättre - eller skita i allt och låta det gå som det går…

Om åren går och inget konstigt händer, då tycker jag att Schwab borde få nobelpriset i litteratur för sin great reset bok. Världens mest missuppfattade bok 😂
Citera
2022-08-03, 19:39
  #1682
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om åren går och inget konstigt händer, då tycker jag att Schwab borde få nobelpriset i litteratur för sin great reset bok. Världens mest missuppfattade bok 😂

Ja eller kanske nåt specialpris för världens minst lästa bok - kanske med hedersomnämnande för att den är så extremt tjatig och tråkig…
Citera
2022-08-03, 19:44
  #1683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja eller kanske nåt specialpris för världens minst lästa bok - kanske med hedersomnämnande för att den är så extremt tjatig och tråkig…

Haha ja sant. Schwabs bok är så tråkig att ingen har orkat läsa färdigt den.
Citera
2022-08-03, 20:21
  #1684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja eller kanske nåt specialpris för världens minst lästa bok - kanske med hedersomnämnande för att den är så extremt tjatig och tråkig…

Det är intressant när ni pratar om blackrock och vanguard. Det du skriver är ju det mest logiska men man misstänker ändå att eliten kan hitta något sätt att fula sig. Folk brukar ju vara jävligt kreativa när det kommer till pengar och makt.
Citera
2022-08-03, 22:10
  #1685
Medlem
SvartaVargens avatar
Så bad tycker folket i tråden?

Ni som var skeptiska till "the great reset" och allt som man ej trodde skulle ske.

Grupperar ni er på något sätt och har någon ändrar på hur dom lever?
Citera
2022-08-04, 01:29
  #1686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att WEF/någon har avsiktligt fabricerat coronapandemin?

Ja.
Citera
2022-08-04, 01:31
  #1687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Självklart tittade jag inte på filmen. Kan man inte förklara en sak med ord, så är det ytterst sällan något av värde.

Förundrar mig inte alls. Sånna som du ska ha allt med tesked i munnen, från Aftonbladet och SVT.

Kommer det inte därifrån har det int hänt. Och ska du vara objektiv så kollar du text-tv och tv4. Inget där heller? Har inte hänt.


En klassiker.


Filmen hade kanske fått dig att förstå att världen ägs av de rikaste. Bloomberg fastslår att år 2027 äger världens 0,001% rikaste 97% av världens resurser.

Bloomberg litar du väl på? Eller kanske inte om dom bekräftar en ”konspirationsteori”… Teflonpanna
__________________
Senast redigerad av Kaisersmamma 2022-08-04 kl. 01:37.
Citera
2022-08-04, 06:51
  #1688
Medlem
Kom ihåg att de endast vill övervaka, förslava och äga er för att de bryr sig om klimat och rättvisa. Det står på deras hemsida!

https://www.youtube.com/watch?v=OVz6ttdJDJY&t=

"The World Economic Forum has a new wish to control EVERYTHING in your life: a digital ID system that would collect personal data about your online behavior, purchase history, network usage, medical history, travel history, energy uses, health stats…AND MORE! They’d then use this data to determine who should open bank accounts, conduct financial transactions, access insurance & treatment, book trips, cross borders…AND MORE! "

Här är filen. https://www3.weforum.org/docs/WEF_Ad...gency_2022.pdf
__________________
Senast redigerad av czxq 2022-08-04 kl. 07:37.
Citera
2022-08-04, 09:37
  #1689
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det är stor skillnad.
Förenklat: Investor ägs till 20% och kontrolleras till över 40% direkt av Wallenbergs stiftelse.
Avkastning och vinst går då i samma andel tillbaks till Wallenbergs stiftelse..

Vanguard och Blackrock ägs däremot av en mängd olika fonder som i sin tur ägs av miljontals investerare och sparare. Så eventuell vinst och avkastning fördelas först på alla fonder och därefter finfördelas det ut på alla miljontals investorer.
De största delägarna i Blackrock och Vanguard äger en bra bit under 10% och är alltså fondförvaltare som inte själva äger pengarna de investerar med….

Det finns helt enkelt ingen vonAnka i toppennsom badar i biljonernas dollar..
Kalle anka nivå på dina inlägg nu.

Storägarna i blackrock vanguard är hemliga.
Det går inte att ge sken att det är småsparare som styr över "big money" som du försöker.

Von anka var inte heller den enda rika ankan.
Miljardärsklubben i Ankeborg har en medlem som heter John D. Rockerduck.
Jag tror du kan gissa vem den baseras på.


Guld-ivar flinthjärta har lejt klumpiga Björnligan som kör psyops på sociala medier.
Eller hur 671-761?
Citera
2022-08-04, 09:54
  #1690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Förundrar mig inte alls. Sånna som du ska ha allt med tesked i munnen, från Aftonbladet och SVT.

Kommer det inte därifrån har det int hänt. Och ska du vara objektiv så kollar du text-tv och tv4. Inget där heller? Har inte hänt.


En klassiker.


Filmen hade kanske fått dig att förstå att världen ägs av de rikaste. Bloomberg fastslår att år 2027 äger världens 0,001% rikaste 97% av världens resurser.

Bloomberg litar du väl på? Eller kanske inte om dom bekräftar en ”konspirationsteori”… Teflonpanna

97 procent av jordens resurser. Rätt stabilt ändå. Då tänker jag att den gruppen har makt att göra i stort sett vad dom vill. Att köpa/påverka politiker och kontrollera informationen i media lär inte vara några som helst problem med den makten. Det kommer inte att bli enkelt att stoppa dessa personer.
Citera
2022-08-04, 09:55
  #1691
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Kalle anka nivå på dina inlägg nu.

Storägarna i blackrock vanguard är hemliga.
Nej - det är offentliga uppgifter som i alla börsnoterade bolag:
Vanguard: https://money.cnn.com/quote/sharehol...=institutional
Blackrock: https://money.cnn.com/quote/sharehol...=institutional
Och eftersom du antagligen inte gillar CNN så kan du ju gå in på valfri site som listar noterade aktier så hittar du exakt samma uppgifter..

Citat:
Det går inte att ge sken att det är småsparare som styr över "big money" som du försöker.
Jag har aldrig någonsin försökt ge sken av att småsparare styr pengarna - jag säger att det är sparare som äger kapitalet som utgör fonderna.
Citera
2022-08-04, 10:04
  #1692
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Kom ihåg att de endast vill övervaka, förslava och äga er för att de bryr sig om klimat och rättvisa. Det står på deras hemsida!

https://www.youtube.com/watch?v=OVz6ttdJDJY&t=

"The World Economic Forum has a new wish to control EVERYTHING in your life: a digital ID system that would collect personal data about your online behavior, purchase history, network usage, medical history, travel history, energy uses, health stats…AND MORE! They’d then use this data to determine who should open bank accounts, conduct financial transactions, access insurance & treatment, book trips, cross borders…AND MORE! "

Här är filen. https://www3.weforum.org/docs/WEF_Ad...gency_2022.pdf

Iofs har jag lite svårt att ta någon på allvar som kritiserar den rika eliten men själv är god för 1,5 miljarder kr och drar in i runda slungar 2-300 miljoner kr per år på sitt eget medieimperium, men det som gör att man verkligen tappar förtroendet för honom är ju när han 2 minuter in i sändningen sitter och ljuger att Pentagon för 2 år sedan skulle ha konfirmerat utomjordiskt liv och dessutom ha påstått att de har en del av ett UFO.. Nej, det har de aldrig någonsin påstått...

Men ändå kan det ju vara värt att kommentera hans påståenden. Tittar du i filen du själv länkade så ser du att hans påståenden är ett rent "klipp och klistra" där han satt ihop saker från olika stycken, texter och sidor för att få det att låta illa - inte ens det där "and more" finns i det sammanhang han påstår.

Själv tycker jag Bank-ID är nåt av det bästa som hänt på nätet på mycket länge, enkel identifiering och enkla transaktioner med Swish och andra tjänster - det är ju precis det han talar om. Sen att han sitter och drar egna slutsater om Kinas social storing etc får det förstås att låta riktigt illa - och det kan det onekligen bli – men att försäkringsbolag har tillgång till hälsouppgifter för att teckna försäkringar och liknande han ondgör sig över är ju knappast något nytt - det har de krävt tillgång till i alla tider - bank-ID-godkännande är bara en ny väg för att dela samma data smidigare.
Jag håller dock med om att man ska vara vaksam här - det är en balansgång att inte tappa kontrollen när alla data samlas så här - å andra sidan finns det ju knappast nåt jävligare än GDPR och alla dessa godkännanden och formalia som driver en till vanvett...
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-04 kl. 10:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback