Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-03, 10:16
  #1645
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
har du glömt bill 15% population growth reduction gates?

Jag vet inte om jag glömt det för jag vet inte vad det betyder.
Citera
2022-08-03, 10:33
  #1646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OK -inga bra andliga tips från den intelligenta entiteten hur vi bygger en bättre värld?


Guldmyntfot har ju de flesta valutor haft under majoriteten av dina graf - så varför skulle det bli bättre av att införa ett liknande system igen?

Handlar oftast om ja eller nej vid svar så det är lite komplicerat.

Jag tror att LaRouche har helt rätt.
Först måste man ta bort de finansiella massförstörelsevapnen, otc-derivaten. De skulle göra kollapsen mycket värre. https://www.youtube.com/watch?v=7nHQzSpDncA&t=

Närmare samarbete mellan de stora nationerna.

https://www.larouchepac.com
__________________
Senast redigerad av czxq 2022-08-03 kl. 10:36.
Citera
2022-08-03, 10:38
  #1647
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Handlar oftast om ja eller nej vid svar så det är lite komplicerat.
OK, jag föreslår att vi lämnar paranormala entiteter utanför diskussionen i fortsättningen - ok?

Citat:
Jag tror att LaRouche har helt rätt.
Först måste man ta bort de finansiella massförstörelsevapnen, otc-derivaten. De skulle göra kollapsen mycket värre.
Närmare samarbete mellan de stora nationerna.

https://www.larouchepac.com

Känns inte mer samarbete mellan nationer men mindre globalisering (särskilt på områden som ekonomi/valutor) ganska motsägelsefullt – eller i alla fall svårt att uppnå och upprätthålla?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-03 kl. 10:40.
Citera
2022-08-03, 10:49
  #1648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Absolut, men de har uppenbarligen inte läst källorna de uttalar sig om - finns inga sådana påståenden eller önskemål där. Det WEF talar om är istället hur befolkningen ska kunna leva av, och bidra till, en mer hållbart fokuserad framtid.


Ah. Centralplanerare vill allas bästa och de har en spännande historia av att lyckas. Det finns en ganska lätt väg från vad de försöker göra till att reducera populationen på jorden. Det har och kommer alltid handla om fortsatt tillgång till energi. Det man däremot talar om är misstänkt likt "slaveri" Jag ska ju inte äga något men vara glad i saltgruvan.
Citera
2022-08-03, 10:57
  #1649
Medlem
The great reset är:

Du kommer inte ha råd med ditt hem.
Du kommer inte ha råd med transport.
Du kommer inte ha råd med el.
Du kommer inte ha råd med mat.

Allt detta kommer förstatligas och du skall hyra allt från staten. Om du är olydig får du inte ta del av dessa 4 punkter ovanför.

Varför tror ni dom säger. "You will own nothing and be happy"

Vaccinpassen var startskottet. Kommer snart ändras till klimatetpass eller koldioxidpass om inte folk accepterar vaccinpassen.

Läs om Kinas social credit score
https://youtu.be/NXyzpMDtpSE
Citera
2022-08-03, 11:03
  #1650
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Ah. Centralplanerare vill allas bästa och de har en spännande historia av att lyckas. Det finns en ganska lätt väg från vad de försöker göra till att reducera populationen på jorden. Det har och kommer alltid handla om fortsatt tillgång till energi. Det man däremot talar om är misstänkt likt "slaveri" Jag ska ju inte äga något men vara glad i saltgruvan.

Nej det är inte heller en uttalad ambition från WEF - det ingår inte i Great Reset och Klaus Schwab har aldrig någonsin påstått att vi inte ska äga någonting. – fy vad detta börjar bli tjatigt, men du talar om ett av 8 olika framtidsscenarios som presenterades som diskussionsunderlag år 2016 - andra scenarios var t.ex. att vi kommer hitta liv på mars när människan börjar bosätta sig där 2030, att Kina redan idag skulle ha positionerat sig som globala ledare för bättre miljö och global sänkning av koldioxidutsläpp, att världen år 2030 har gått mot mer nationalism med mindre dominans från USA etc (dvs rena motsatsen till de gloabliseringspåståenden som WEF brukar sammankopplas med).

Scenariot "you will own nothing" fantiserades ihop av den danska miljöpolitikern/prästen Ida Aiken som sedan dess tydligt förklarat att det var en fantasi men absolut ingen önskad utopi, att scenariot dessutom presenteras så att det ska kunna diskuteras såväl på gott som ont (t was not a “utopia or dream of the future” but “a scenario showing where we could be heading - for better and for worse.”).

Men det är som sagt ingenting som WEF någonsin ställt sig bakom - däremot är det ju en tacksam "catch-phrase" för fearmongers och andra spridare av konspirationsteorier att plocka upp - precis som "Build Back Better" som egentligen kommer från Bill Clinton i efterspelet av Tsunamin år 2006.
https://www.sciencedirect.com/scienc...90061719300031
Citera
2022-08-03, 11:04
  #1651
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad är motsägelsefullt mellan att det inte är konstigt och att det inte är förutsägbart? Dessutom var det inte great reset utan en ekonomisk krasch rent allmänt som jag uttalade mig om..
Jag avtolkar dina vilseledande inlägg för övriga, det är rätt kul.

Så ta och uttryck dig direkt istället för indirekt.

Nu sitter du och leker ordlekar igen.

Om något inte är är konstigt att det händer så är det både förutsägbart och inte förutsägbart.
Alltså är great reset något vi förväntar oss.
Precis som ekonomiska krascher eftersom det är samma jävla sak.
Citera
2022-08-03, 11:08
  #1652
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag vet inte om jag glömt det för jag vet inte vad det betyder.
Då får du en påminnelse, bill gates säger att med vaxxin kan vi minska populationstillväxten med 15% på en av sina seminarium på ted talk.

Jag tror nog du har sett det lilla klippet men helst vill glömma den blundern.
Citera
2022-08-03, 11:09
  #1653
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Jag avtolkar dina vilseledande inlägg för övriga, det är rätt kul.

Så ta och uttryck dig direkt istället för indirekt.

Nu sitter du och leker ordlekar igen.

Om något inte är är konstigt att det händer så är det både förutsägbart och inte förutsägbart.
Alltså är great reset något vi förväntar oss.
Precis som ekonomiska krascher eftersom det är samma jävla sak.
Jag förstår faktiskt varken vad du menar att jag har fel om, vad jag säger emot mig själv eller Stormpiskare om, eller vad du försöker säga.
Citera
2022-08-03, 11:13
  #1654
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LilaViola74
Halloj!

Det snackas ofta om "The Great Reset"...

Det verkar vara någon form av "erkänd" New World Order intåg...

Alltså... istället för att säga... nu inför vi New World Order så folket slår tillbaka så säger man "The Great Reset" så folket istället välkomnar New World Order...

Vad är "the basics"? vad handlar det hela om... mer eller mindre?
CBDC kopplad till ditt uppförande, din klimatpåverkan och möjligen din hälsa.
Citera
2022-08-03, 11:14
  #1655
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Då får du en påminnelse, bill gates säger att med vaxxin kan vi minska populationstillväxten med 15% på en av sina seminarium på ted talk.

Jag tror nog du har sett det lilla klippet men helst vill glömma den blundern.

Det vore väl toppen om vi kan minska den skenande populationstillväxten? Om han har rätt i att bättre folkhälsa och vaccinering leder till längre livslängd och minskade födelsetal så är det ju alldeles utomordentliga argument för att vaccinera i främst fattiga länder/områden.
Citera
2022-08-03, 11:23
  #1656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det är inte heller en uttalad ambition från WEF - det ingår inte i Great Reset och Klaus Schwab har aldrig någonsin påstått att vi inte ska äga någonting. – fy vad detta börjar bli tjatigt, men du talar om ett av 8 olika framtidsscenarios som presenterades som diskussionsunderlag år 2016 - andra scenarios var t.ex. att vi kommer hitta liv på mars när människan börjar bosätta sig där 2030, att Kina redan idag skulle ha positionerat sig som globala ledare för bättre miljö och global sänkning av koldioxidutsläpp, att världen år 2030 har gått mot mer nationalism med mindre dominans från USA etc (dvs rena motsatsen till de gloabliseringspåståenden som WEF brukar sammankopplas med).

Scenariot "you will own nothing" fantiserades ihop av den danska miljöpolitikern/prästen Ida Aiken som sedan dess tydligt förklarat att det var en fantasi men absolut ingen önskad utopi, att scenariot dessutom presenteras så att det ska kunna diskuteras såväl på gott som ont (t was not a “utopia or dream of the future” but “a scenario showing where we could be heading - for better and for worse.”).

Men det är som sagt ingenting som WEF någonsin ställt sig bakom - däremot är det ju en tacksam "catch-phrase" för fearmongers och andra spridare av konspirationsteorier att plocka upp - precis som "Build Back Better" som egentligen kommer från Bill Clinton i efterspelet av Tsunamin år 2006.
https://www.sciencedirect.com/scienc...90061719300031

Du menar att vår statsminister plockade upp "build back better" från 2006 tillsammans med alla andra "ledare" ?
Ah det bara fantiserade ihop, helt ogenomtänkt och publicerades som ett skämt. Det här är alltså människorna som sitter och säger åt dig och mig att börja ta kallare duschar "för klimatet"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback