Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-28, 23:00
  #85
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Därför vågar rnc be Trump att dra nåt gammalt över sig.

Riktigt så bra är det ju inte. De vill bara att han ska vänta till efter midterms. Men det blir alltmer uppenbart vilken black om foten på GOP han har blivit, och att större delar av partiet vågar erkänna det även utanför stängda sammanträdesrum. Hotet om att starta ett eget parti – om de uppgifterna stämmer, men det tvivlar jag inte på – hade antagligen inget annat syfte än det vanliga: att fixa en ny inkomstkälla. Men RNC fick tillräckligt kalla fötter för att manövern skulle fungera. Nu syns det tillräckligt tydligt att Trump inte skulle gå i land med ett sådant projekt, om han kom på tanken att försöka. Vilket troligtvis aldrig var hans avsikt. Och RNC har för en gångs skull utnyttjat hans svaga punkt. För han kan ju inte gärna betala av alla sina miljonskulder med att kränga MAGA-kepsar till folk som redan har flera stycken.
Och det är nog långt ifrån alla republikaner som är så förtjusta i den pakten de har slutit med honom. Tydligen har de lagt ut 2 miljoner USD på hans privata juristräkningar sedan oktober 2021(!), och den kosingen skulle ju kunna komma partiet till godo på mer konstruktiva sätt. Inte minst med tanke på valkampanjerna som väntar.
Citera
2022-08-02, 21:56
  #86
Avstängd
wwrs avatar
Många tror att Trump kommer att ställa upp. Honest Government tror han får hjälp av SCOTUS.

https://youtu.be/jL5LaLT2BJM
Citera
2022-08-02, 22:06
  #87
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Många tror att Trump kommer att ställa upp. Honest Government tror han får hjälp av SCOTUS.

https://youtu.be/jL5LaLT2BJM
Jag hoppas att han ställer upp. För det skulle isåfall polarisera väljare igen. Det är inte många independent voters kvar längre. De flesta är för eller emot Trump vilket gynnar demokraterna på senatsidan. Där den egentliga makten finns. Allt annat är luft i mitt tycke
Citera
2022-08-02, 22:07
  #88
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korlia
Det spekuleras mycket om nästa val i USA. Många, inklusive demokrater är idag missnöjda med Joe Biden's styre. Kan det vara så att Donald Trump blir vald i nästa valröre då ingen annan förutom Joe och Clinton är populära.
Om han ställer upp kan han bli vald. Men jag tror att han har nått bäst-före-datum.
Citera
2022-08-02, 22:10
  #89
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Riktigt så bra är det ju inte. De vill bara att han ska vänta till efter midterms. .
Jag minns nåt OLC memo från Mueller utredningen som sa att justitiedepartementet inte får åtala en kandidat upp till 60 dagar före ett val. Så han vet att han måste tillkännage direkt efter Jan 6 utredningen och senast 60 dagar innan valet i november. För annars kan han inte skrika presidential candidate witch hunt till sitt försvar.

Senast i mitten av september kommer han att tillkännage sin kandidatur. Och fox News kommer inte att sända live för de har redan dumpat honom. DeSantis är deras nya boy wonder
Citera
2022-08-02, 22:13
  #90
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Jag hoppas att han ställer upp. För det skulle isåfall polarisera väljare igen. Det är inte många independent voters kvar längre. De flesta är för eller emot Trump vilket gynnar demokraterna på senatsidan. Där den egentliga makten finns. Allt annat är luft i mitt tycke
Det blir samma politik i vilket fall, precis som hos oss.

Trump står för besluten. Biden snackar en massa men Senaten och domstolarna ser till att det ändå blir som förut. Som i videon. Klimatlagar, vapenlagar. Fram med Manchin och Sinema bara ... och spela senil så han förlorar mellanårsvalet och kan skylla på Huset också. Klassisk amerikansk taktik. Även Obama tappade majoriteten och faktiskt även Trump.
Citera
2022-08-02, 22:16
  #91
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det blir samma politik i vilket fall, precis som hos oss.

Trump står för besluten. Biden snackar en massa men Senaten och domstolarna ser till att det ändå blir som förut. Som i videon. Klimatlagar, vapenlagar. Fram med Manchin och Sinema bara ... och spela senil så han förlorar mellanårsvalet och kan skylla på Huset också. Klassisk amerikansk taktik. Även Obama tappade majoriteten och faktiskt även Trump.
Så biden står för snack och Trump för verkstad?
Vilken president menar du har fått igenom flest lagändringar i senaten?

Trump med sina 4 år?
eller biden med sina 2 år?

Gärna ett svar på frågan innan du gör en utläggning.
Tack på förhand
Citera
2022-08-02, 22:20
  #92
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Så biden står för snack och Trump för verkstad?
Vilken president menar du har fått igenom flest lagändringar i senaten?

Trump med sina 4 år?
eller biden med sina 2 år?

Gärna ett svar på frågan innan du gör en utläggning.
Tack på förhand
Det där kan du räkna ut själv. Men Trump gick ur Parisavtalet och stod för det. Biden gick med i avtalet, hade stort internationellt möte, pratade en massa strunt om klimatet men sedan skyllde han på Manchin och inga förändringar genomfördes. Han beviljade oljefält lika stora som Storbritannien, han godkände omdiskuterade pipelines. Vita Huschefen talade om billig energi vid pumpen, nyss var Biden i Saudi (som han kallat "pariah") etc.

Samma om vapenlagar. Biden snackade en massa men sedan gick en Texassenator mot och 2:nd amendment.

Samma om flyktingar. Nu reser Biden Trumps mur.

Det Trump säger ligger mycket närmare det som sker än Bidens snack. Den politik USA följer blir likartad, men det Trump säger ligger närmare sanningen.

Citat:
Biden precis lika mycket ”America first” som Trump
https://www.svd.se/a/Wj6rXk/biden-pr...irst-som-trump
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-08-02 kl. 22:33.
Citera
2022-08-02, 22:33
  #93
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där kan du räkna ut själv. Men Trump gick ur Parisavtalet och stod för det. Biden gick med i avtalet, hade stort internationellt möte, pratade en massa strunt om klimatet men sedan skyllde han på Manchin och inga förändringar genomfördes. Han beviljade oljefält lika stora som Storbritannien, han godkände omdiskuterade pipelines. Vita Huschefen talade om billig energi vid pumpen, nyss var han i Saudi ("pariah") etc.

Samma om vapenlagar. Biden snackade en massa men sedan gick en Texassenator mot och 2:nd amendment.

Samma om flyktingar. Nu reser Biden Trumps mur.

Det Trump säger ligger mycket närmare det som sker än Bidens snack.
Ok ,så en riktig president styr via dekret. Istället för att "snacka en massa" Got it.

jag försöker på nytt. Vilken president har fått igenom flest bipartisan lagförslag (där man måste få med sig senatorer och representanter från bägge partier?

Trump med sina 4 år i makten?
eller
Biden med sina 2 år i makten?





Inte säker på att jag förstår dig.
Snackar du om texassenatorn john cornyn (R)?
Han röstade ju för starkare vapenlagar och i enlighet med den bill som Biden stödde.
Dvs John Cornyn ljög för sina NRA-tokar och sa att han skulle skydda 2nd amendment. Sen släckte han "boyfriend loophole" provisionen,finansierar fler redflag-lagar och gjorde det svårare för unga upp till 21 år att köpa vapen. Allt sammantaget har texassenatorn gjort det svårare att köpa vapen. Jag klandrar inte dig ifall du inte tror mig nu,men Gatewaypundit och Breitbart har lurat dig tror jag


https://www.texastribune.org/2022/06...isan-gun-deal/
Citera
2022-08-02, 22:44
  #94
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Ok ,så en riktig president styr via dekret. Istället för att "snacka en massa" Got it.

jag försöker på nytt. Vilken president har fått igenom flest bipartisan lagförslag (där man måste få med sig senatorer och representanter från bägge partier?

Trump med sina 4 år i makten?
eller
Biden med sina 2 år i makten?


Inte säker på att jag förstår dig.
Snackar du om texassenatorn john cornyn (R)?
Han röstade ju för starkare vapenlagar och i enlighet med den bill som Biden stödde.
Dvs John Cornyn ljög för sina NRA-tokar och sa att han skulle skydda 2nd amendment. Sen släckte han "boyfriend loophole" provisionen och gjorde det svårare att köpa vapen. Jag klandrar inte dig ifall du inte tror mig nu,men Gatewaypundit och Breitbart har lurat dig tror jag


https://www.texastribune.org/2022/06...isan-gun-deal/
Citat:
I’m through talking’: top Republican negotiator walks out of Senate gun talks
https://www.theguardian.com/us-news/...ate-gun-reform

Biden snackar om vapenlagar men avslutar faktiskt med:
Citat:
I just told you what I’d do. The question is what will the Congress do?
https://www.theguardian.com/us-news/...ban-gun-reform

("världens mäktigaste man")

Inte mycket blir som Biden säger. Inte abortlagarna heller. Han skulle stifta federala lagar.
(vapen, klimat, muren, abort ... bara snack, media visar upp kvinnor som revolterar mot SCOTUS och feministerna tar efter hos oss medan USA sköts konservativt)

USA:s politik blir i alla fall likadan under Trump och Biden. Men våra massmedia lurar oss att köra Europa på grund genom att lyssna på Bidens tomma prat.

Du talar om helt andra saker för att försöka få bort diskussionen från det jag säger. Räkna lagar kan du göra själv. Jag anser du trollar mycket. Jag hinner tyvärr inte med det mer i kväll. Det finns svar i mitt förra inlägg.

Ha en trevlig kväll.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-08-02 kl. 22:50.
Citera
2022-08-02, 23:29
  #95
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Inte mycket blir som Biden säger. Inte abortlagarna heller. Han skulle stifta federala lagar.

USA:s politik blir i alla fall likadan under Trump och Biden. Men våra massmedia lurar oss att köra Europa på grund genom att lyssna på Bidens tomma prat.

Du talar om helt andra saker för att försöka få bort diskussionen från det jag säger. Räkna lagar kan du göra själv. Jag anser du trollar mycket. Jag hinner tyvärr inte med det mer i kväll. Det finns svar i mitt förra inlägg.

Ha en trevlig kväll.
Du är alltså kritisk till att biden inte får igenom hela sin agenda vilket du ändå inte stödjer. Så han är dålig oavsett?
Jag har inte hört honom stifta federala lagar om abort? . Menar du executive orders? vart exakt?

I federala bibliotek? Postkontor?
På Indian reservat?

Sen har du mage att påstå att han är en snackare?

Den förra killen tweetade om lagförslag som kommer nästa fredag. Och ljög i intervjuer om direktiv han ska ha skickat till senaten.

Det jag menar är att du troligtvis är arg över att biden låter sig intervjuas alltför sällan. Han ger knappt några tal. Han ger inte right wing media ammo för sina dagliga attacker. Så nu tvingas de hitta på saker om honom.

Jag menar att Biden är en mer effektiv president än Trump därför att han har fått igenom fler omnibus bills. Och frigjort mer pengar till reformer än den förra killen.

Medan du ogillar att Biden pratar eller pratar för lite.

Jag hoppas verkligen att Trump blir GOP kandidaten igen. Så att partiet kollapsar. Denna gång ser jag framför mig hur demokraterna nominerar Gavin Newsom. En lång stilig smal ung man som varken färgar huden orange eller klär sig i 4xl kostymer . Trump kommer att kalla guvernören för diverse saker och hitta på att han är en hemlig kenyansk muslim osv och guvernör Newsom kommer enbart peka på Trumps mage och höga ålder o säga, vill ni verkligen ha en obese pensionär till president? Välj då Trump.


Jag roar mig vid denna tanke.
Godnatt wwr
Citera
2022-08-02, 23:47
  #96
Avstängd
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Riktigt så bra är det ju inte. De vill bara att han ska vänta till efter midterms. Men det blir alltmer uppenbart vilken black om foten på GOP han har blivit, och att större delar av partiet vågar erkänna det även utanför stängda sammanträdesrum. Hotet om att starta ett eget parti – om de uppgifterna stämmer, men det tvivlar jag inte på – hade antagligen inget annat syfte än det vanliga: att fixa en ny inkomstkälla. Men RNC fick tillräckligt kalla fötter för att manövern skulle fungera. Nu syns det tillräckligt tydligt att Trump inte skulle gå i land med ett sådant projekt, om han kom på tanken att försöka. Vilket troligtvis aldrig var hans avsikt. Och RNC har för en gångs skull utnyttjat hans svaga punkt. För han kan ju inte gärna betala av alla sina miljonskulder med att kränga MAGA-kepsar till folk som redan har flera stycken.
Och det är nog långt ifrån alla republikaner som är så förtjusta i den pakten de har slutit med honom. Tydligen har de lagt ut 2 miljoner USD på hans privata juristräkningar sedan oktober 2021(!), och den kosingen skulle ju kunna komma partiet till godo på mer konstruktiva sätt. Inte minst med tanke på valkampanjerna som väntar.

97% av Republikanerna vill ha Trump. Det finns bara han sen massa inget sen Ron DeSantis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback