Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-01, 15:38
  #1585
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Han försöker beskriva hur mänskligheten kört fast i ett system som vare sig fungerar ekonomiskt för majoriteten av befolkningen eller hållbarhetsmässigt för miljön, samt hur vi skulle kunna ta oss vidare genom ett långsiktigare och mer miljömässigt ansvarsfullt förhållningssätt.

Jag tror inte han menar att beskriva ett förestående konspiratiskt maktövertagande - det verkar ju lite dumt, tycker du inte? Eller känner du till några andra konspirationer som har avsiktligt avslöjats i förväg av konspiratörerna själva?

Okej, ja så kan det vara. Han verkar vara en väldigt snäll och varm person Schwab som bryr sig mycket om att hjälpa mänskligheten.
Citera
2022-08-01, 16:09
  #1586
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Okej, ja så kan det vara. Han verkar vara en väldigt snäll och varm person Schwab som bryr sig mycket om att hjälpa mänskligheten.

Vad menar du - har du inte läst boken?
Citera
2022-08-01, 17:20
  #1587
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad menar du - har du inte läst boken?

Jag började läsa boken men jag somnade efter en sida 😂

Men skämt åsido jag tror inte heller att det hela handlar om någon lömsk plan av ett gäng onda personer som vill jävlas med andra människor utan mer att det hela är en utveckling/omställning av samhället som dom här hyperrika personerna vill ha och regeringarna hakar på. Jag tror ju att dom här personerna har en sådan ekonomisk makt att dom kan få med sig olika regeringar på sina önskemål.
Citera
2022-08-01, 17:47
  #1588
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag började läsa boken men jag somnade efter en sida 😂
Ja det gjorde faktiskt jag nästan också - fy satan vad tråkig den var, slutade med att jag översiktligt skummade den..

Citat:
Men skämt åsido jag tror inte heller att det hela handlar om någon lömsk plan av ett gäng onda personer som vill jävlas med andra människor utan mer att det hela är en utveckling/omställning av samhället som dom här hyperrika personerna vill ha och regeringarna hakar på. Jag tror ju att dom här personerna har en sådan ekonomisk makt att dom kan få med sig olika regeringar på sina önskemål.
Ungefär så - dock verkar de ju knappt säkra själva på vilken väg de vill gå, eller hur det ska gå till.. Det är ju långt ifrån någon utstakad plan eller fastslaget mål de beskriver - mer en tanke om vilken typ av framtid vi skulle kunna sträva mot.
Citera
2022-08-01, 18:21
  #1589
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det gjorde faktiskt jag nästan också - fy satan vad tråkig den var, slutade med att jag översiktligt skummade den..


Ungefär så - dock verkar de ju knappt säkra själva på vilken väg de vill gå, eller hur det ska gå till.. Det är ju långt ifrån någon utstakad plan eller fastslaget mål de beskriver - mer en tanke om vilken typ av framtid vi skulle kunna sträva mot.


Haha ja han är ingen mästare på att skriva böcker Schwab, det håller jag med om.

Det mest säkra man kan säga om WEF:s visioner är väl att dom vill att alla drar ner rejält på användandet av el och bränsle i framtiden. Sannolikt genom delningsekonomi är min gissning.
Citera
2022-08-01, 19:50
  #1590
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha ja han är ingen mästare på att skriva böcker Schwab, det håller jag med om.

Det mest säkra man kan säga om WEF:s visioner är väl att dom vill att alla drar ner rejält på användandet av el och bränsle i framtiden. Sannolikt genom delningsekonomi är min gissning.

Glöm inte Malleret bara - Schwab är ju faktiskt inte ensam upphovsman, även om det är han som brukar få stå i skottlinjen..
Citera
2022-08-01, 21:02
  #1591
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Du vet inte vad Schwab menar med sin bok, är det det du försöker säga?
Snarare att det finns de som tror på vad som helst, bara det inte handlar om det man borde lärt sig i skolan.

På något sätt vill man vinna över de som hängde med på lektionerna, och konspirationsteorier och religioner är möjligheter (tror man).
Citera
2022-08-02, 01:26
  #1592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Han försöker beskriva hur mänskligheten kört fast i ett system som vare sig fungerar ekonomiskt för majoriteten av befolkningen eller hållbarhetsmässigt för miljön, samt hur vi skulle kunna ta oss vidare genom ett långsiktigare och mer miljömässigt ansvarsfullt förhållningssätt.

Jag tror inte han menar att beskriva ett förestående konspiratiskt maktövertagande - det verkar ju lite dumt, tycker du inte? Eller känner du till några andra konspirationer som har avsiktligt avslöjats i förväg av konspiratörerna själva?

Eller så förbereder han befolkningen subtilt. Eftersom vi pratar om det - och du inte tror på det - så är du ändå någonstans förberedd på den verklighet. Chocken blir inte lika stor.

Det är viktigt för att undvika masshysteri och anarki. Vilket dom absolut inte vill ha. Dom vill ha lydiga medborgare som gör som myndigheterna säger.

Schwab har redan erkänt att dom infiltrerat cabinetter runt om i världen med unga politiker som Trudeau och Macron….
Citera
2022-08-02, 01:28
  #1593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha ja han är ingen mästare på att skriva böcker Schwab, det håller jag med om.

Det mest säkra man kan säga om WEF:s visioner är väl att dom vill att alla drar ner rejält på användandet av el och bränsle i framtiden. Sannolikt genom delningsekonomi är min gissning.


Hållbarhet är ju den viktiga frågan de driver. Den dom inte pratar om är ju den viktigaste delen av hållbarheten. Den som inte är hållbar överhuvudtaget. Befolkningsutvecklingen….. Hur rår man bukt på den lilla detaljen hmm hmm
Citera
2022-08-02, 06:41
  #1594
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Eller så förbereder han befolkningen subtilt. Eftersom vi pratar om det - och du inte tror på det - så är du ändå någonstans förberedd på den verklighet. Chocken blir inte lika stor.

Det är viktigt för att undvika masshysteri och anarki. Vilket dom absolut inte vill ha. Dom vill ha lydiga medborgare som gör som myndigheterna säger.

Schwab har redan erkänt att dom infiltrerat cabinetter runt om i världen med unga politiker som Trudeau och Macron….

Det är ju en viss skillnad mellan att tro på Schwab/WEF eller konspirationsteorierna kring dem..
Citera
2022-08-02, 08:19
  #1595
Medlem
Att minska antalet människor gynnar etablissemanget när ekonomin kraschar. Och det kommer den göra.

Former Malaysian Prime Minister Warned -'Elites Want to Reduce World Population to 1 Billion'

https://rairfoundation.com/flashback...illion-videos/

“Basically, it is about having a world government. We should abolish all states, nations, and bodies but instead have only a one-world government. And that world government is to be by certain people, elites. People who are very rich, very intelligent, very powerful in many ways. They are the ones who will govern the world. There was not much talk about democracy or the choice of leaders, instead, there was to be a government by these elites who will impose their rules on everyone in this world. And for those who are unwilling to submit to them, there will be punishment,” Dr. Mahathir explained.

“And the peace that we will get from this is the peace of the graveyard because the intention also is to reduce the number of people in this world. At the time when the New World Order has annunciated, the population of this world was only 3 billion. The intention was to reduce it to 1 billion. Now the population of the world is 7 billion. There would be a need to kill many billions of people or to starve them to death or to prevent them from giving birth in order to reduce the population of this world.”
__________________
Senast redigerad av czxq 2022-08-02 kl. 08:23.
Citera
2022-08-02, 08:29
  #1596
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Att minska antalet människor gynnar etablissemanget när ekonomin kraschar. Och det kommer den göra.
Förstår inte riktigt vad du säger.

Menar du att etablissemanget gynnas av att antalet människor minskar.

Eller att Ekonomin kommer att krascha?

Att vi kommer få en rejäl börsnedgång en vacker dag, tvivlar ingen på, men på vilket sätt har det att göra med en decimering av vår befolkning? Och varför skulle det gynna etablissemanget? Det skulle väl snarare skada dem.

Berätta!

Jag tror att du behöver en "great reset", några rejäla puffar av ETC.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback