Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-31, 12:15
  #13
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är extremt dålig PR. Hade hon varit ute & hjälpt till på något sjukhus eller liknande så kunde det säkert funka. Men att stå & posera i svindyra designkläder vid sidan om flygplansvrak funkar helt enkelt inte.

Ryssarna kan ju inte ens få tag på sådanna designkläder nu pga alla sanktioner. Hon ville väl bara skicka en pik mot dem. En klassisk trollning helt enkelt. Geniallt!
Citera
2022-07-31, 12:16
  #14
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är extremt dålig PR. Hade hon varit ute & hjälpt till på något sjukhus eller liknande så kunde det säkert funka. Men att stå & posera i svindyra designkläder vid sidan om flygplansvrak funkar helt enkelt inte.
Nu pratar vi om Vogue och dess publik. Jag har inte svårt föreställa mig vilka det är som konsumerar detta 'fanzymag'- till största del helt världsfrånvända fashionistas som inget vet om Ukraina, PutinRysslands angrepp på sitt grannland och den omfattande sorg och förstörelse som följer härpå. Det finns en devis, en sägning som lyder 'tala till bönder på bönders vis' och det är så hela Vogueäventyret skall utläsas och tolkas... The Zelenskys vänder sig helt enkelt till en annan publik och krets av läsare denna gång. Jag har inte sett detta 'reportage' eller någon av dessa bilder men jag kan lätt inse vad meningen och syftet är...

Det där med att likt en syster gå runt bland skadade medborgare kommer du säkert få se inom snart- det finns många vägar att gå och alla är menade att nå sympati för sin sak. Nu var det Voguevändan, en annan dag blir det sjukhusbesöken. Zelenskys gör sitt jobb mycket bra.
__________________
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-07-31 kl. 12:19.
Citera
2022-07-31, 12:17
  #15
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det påstås att 200 ukrainare dör dagligen eftersom de uppfyller Zelenskys order samtidigt som han och frugan sitter och kramas på bild i ett modemagasin. Det här har spårat ur helt.

Håller med, Rysslands krig mot broderlandet Ukraina har spårat ur helt.

Bra att Vogue och Zelenska sätter ljuset på tragedin som Putin orsakar.
Citera
2022-07-31, 12:21
  #16
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är extremt dålig PR. Hade hon varit ute & hjälpt till på något sjukhus eller liknande så kunde det säkert funka. Men att stå & posera i svindyra designkläder vid sidan om flygplansvrak funkar helt enkelt inte.

Posande som posande. Deras jobb är att synas i media och inte utföra praktiskt grovarbete, vilket oavsett bara hade varit ett spel för gallerierna.
Nu tillhör jag inte den målgrupp som läser modemagasin så personligen tycker jag bilderna är töntiga, men effekten blir kanske annorlunda på rika tanter som får sin världsbild därifrån och nu kommer engagera sig i Ukrainas sak.
Citera
2022-07-31, 12:23
  #17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Nu pratar vi om Vogue och dess publik. Jag har inte svårt föreställa mig vilka det är som konsumerar detta 'fanzymag'- till största del helt världsfrånvända fashionistas som inget vet om Ukraina, PutinRysslands angrepp på sitt grannland och den omfattande sorg och förstörelse som följer härpå. Det finns en devis, en sägning som lyder 'tala till bönder på bönders vis' och det är så hela Vogueäventyret skall utläsas och tolkas... The Zelenskys vänder sig helt enkelt till en annan publik och krets av läsare denna gång. Jag har inte sett detta 'reportage' eller någon av dessa bilder men jag kan lätt inse vad meningen och syftet är...

Det där med att likt en syster gå runt bland skadade medborgare kommer du säkert få se inom snart- det finns många vägar att gå och alla är menade att nå sympati för sin sak. Nu var det Voguevändan, en annan dag blir det sjukhusbesöken. Zelenskys gör sitt jobb mycket bra.
När detta tom. diskuteras på Flashback så förstår nog alla att detta inte stannar bland Vogue's normala publik.

Om någon på allvar tror att detta ökar sympatierna för Ukraina & Zelinsky så lever man i en fantasivärld.
Citera
2022-07-31, 12:24
  #18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Den ryzka hejjarklacken här på Flashback tycks verkligen vara ett lättkränkt gäng?
något måste de väl göra för att avleda uppmärksamheten från Putins garderob.. Ryska folket går på knäna och Putins oäkta döttrar sitter i utlandet och äter gåslever på en lyxjakt betald av ryska skattebetalare.
Då är det viktigt att kunna klaga på ukrainas ledarskap.
Citera
2022-07-31, 12:24
  #19
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Zelenskys fru poserar i modekläder tillsammans med soldater, i modetidningen Vogue.

Det påstås att 200 ukrainare dör dagligen eftersom de uppfyller Zelenskys order samtidigt som han och frugan sitter och kramas på bild i ett modemagasin. Det här har spårat ur helt.

https://assets.vogue.com/photos/62db...rstLady_04.jpg


https://www.vogue.com/article/portra...olena-zelenska

Är det rätt att uppträda i ett modemagasin med krigsbakgrund när hundratals ukrainare dör dagligen i kriget?

Är det hon som är den modiga?

Åsikter:

https://www.dw.com/en/olena-zelenska...ash/a-62628772

En amerikansk riksdagskandidat skriver

https://twitter.com/laurenboebert/st...QWhmYZhLXYbvRA
Vad är problemet? De ger uppmärksamhet till situationen. Har du ens läst artikeln i Vogue? Eller sitter du som alla rysstroll och härjar runt på det som propagandaapparaten försöker trigga igång er på just för tillfället?

Hon har fotograferats för Vogue i samband med en artikel, vad är problemet? Kan du förklara det i stället. Hon är presidentens fru och hon har under hela kriget befunnit sig vid sin makes sida i Kiev, under rysk beskjutning och med ryska troll/soldater/prisjägare/slödder som försöker ha ihjäl dem och allt som är ukrainskt. Tycker inte det finns något att anmärka på.
Citera
2022-07-31, 12:25
  #20
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När detta tom. diskuteras på Flashback så förstår nog alla att detta inte stannar bland Vogue's normala publik.

Om någon på allvar tror att detta ökar sympatierna för Ukraina & Zelinsky så lever man i en fantasivärld.
Det lär inte minska dem hos andra än rysstroll. Läs artikeln i stället för att ha förutfattade meningar.
Citera
2022-07-31, 12:26
  #21
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Såg nu att det bara är kvinnliga soldater.. 😂
Citera
2022-07-31, 12:28
  #22
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När detta tom. diskuteras på Flashback så förstår nog alla att detta inte stannar bland Vogue's normala publik.

Om någon på allvar tror att detta ökar sympatierna för Ukraina & Zelinsky så lever man i en fantasivärld.
Jag vet inget om Vogues upplaga och hur många som läser modemagasinet i fråga men jag är säker på att en någorlunda skarp och slipad människa lätt inser vad syftet med reportaget är och hur det skall utläsas. Var sak har sitt syfte och sin tid. Tänk- en gång tyckte jag faktiskt att du- Enoch, var en vettig skribent...
Citera
2022-07-31, 12:29
  #23
Medlem
Det är ett klassiskt "kungaporträtt" som vi känner igen från svenska stormaktstiden, även i andra länder. När Vogue frågar, så ställer man upp. Jag ser inget fel i bilderna.
Citera
2022-07-31, 12:30
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Rysstrollen och Putinrunkarna gick igång ordentligt. Måste vara en öm punkt.

Antagligen för att paret Zelenskyy är mycket snyggare än den snedöga dvärgen..

Oftast är väl en kvinna runt de fyrtio snyggare än en gubbe i 70-årsåldern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback