Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Har kollat runt lite på beg Lamborgini gallardo och ferrari f430 som man kan få loss för runt 800- 1000 000 kr.
Äger idag en Porsche Cayman som jag gått plus på värdeökning under senaste åren och då jag köpte den långt under marknadspris.
Jag har 800 000 kr sparat och kan alltså betala en Ferrari kontant utan sälja Porschen med en nettoinkomst på 32000 kr.
Lever på 15000 kr/mån i dags läget och är väldigt ekonomisk av mig i att handla saker billigt.
Är (S)ocialdemokrat, bor i hyresrätt och jobbar på kommunalt kontor och chefen är redan i dags läget avundsjuk på min Porsche som jag brukar försöka parkera bredvid hans Saab. Nu vill jag ha något värre att parkera.
Hur mycket dyrare är en 10-12 år gammal lågmilad ferrari/lambo att äga jämfört mot en Porsche Cayman som jag tycker är väldigt billig? Brukar dom hålla bra? Dyra reservdelar ?
Det vore kul att äga en supersportbil någon gång utan belåning när man fortfarande ser oförskämt ung ut och får legga på bolaget ibland, och att jag sparat ihop till den själv genom hederligt lönearbete med normal inkomst, inte som knarklangarna som glider runt på Strandvägen.
Ferrari är att visa upp en livsstil som du bevisligen INTE har !
Ferrariägare sparar INTE pengar för att köpa bilar !
Lägg pengarna på att förstora ditt mikroskopiska könsorgan istället !
Men framförallt bör du skaffa dig ett liv !