Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-20, 21:25
  #25
Avstängd
wwrs avatar
Det finns en klar oro att LIV skall ta över toppspelare. Els gav "råd" till Cam Smith som spelade starkt i the Open:
Citat:
Winding up, Els had one last piece of advice for the new Open champion, Cam Smith.

“He is in a great position right now,” Els said. “He’s entering his prime. He’s 28 and he’s got time now to win majors, and I wouldn’t want to put that under any danger of not happening. I would not at this stage go on any other tour where I might not play in a major again. I would play my golf and put myself in the history books as far as I can go. I would stay exactly where I am. Do what I do. The money is there—it’s already there. Besides, the way Cam is playing, LIV will be there and his value might go up. So I’d stay exactly where I am, in my lane, and try to win more majors.”
https://www.golfdigest.com/story/wor...-cup-cam-smith
Citera
2022-07-20, 23:00
  #26
Medlem
Elekensas avatar
Ja nu kommer väl PK-Sverige gå helt apskit för att Stenson gjort sitt val. Otroligt att det alltid ska vara så många tyckare som ska tycka vad andra ska göra. Han har samma instinkt som alla vi andra. Vi vill ha det jobbet som ger så mycket lön som möjligt. Dessutom att jobba mindre timmar (mindre antal tävlingar på ett kalenderår + att det endast är 54 hål).

"Ja, men han har ju redan så mycket pengar..." säger någon som står med jantelagen vid sin sida. Och? Han som vi alla andra vill väl alltid höja vår levnadsstandard? Ha pengar både till sin pension och dom som kommer efter oss?

Nej, Saudi har inte direkt rent mjöl i påsen. Men vilka har det egentligen? Ta bara våra skattepengar som går till bistånd till länder som är i klass med Saudierna, om inte ännu värre.

Min gissning är att inom 1 år så sänder antingen Viaplay eller C-more (eller annan aktör) touren, för dom flesta kommer vilja se den. Det är ju där bland dom största kommer husera framöver. Då är allt glömt och förlåtet. Precis som i så många andra sporter. Sportwashing finns i fotbollen, inte mycket motstånd den får där. Formel 1 likaså. Samma sak. Folk följer det ändå trots det.

Skulle inte förvåna mig om det även blir någon form av Ryder Cup på LIV, för igen det är där spelarna kommer finnas som folk vill se spela.
Citera
2022-07-21, 09:14
  #27
Medlem
Alla dessa pengar som saudi dränker spelare med handlar bara om en sak. Saudi vill bättra på sit dåliga rykte.
Citera
2022-07-21, 12:16
  #28
Avstängd
wwrs avatar
Lite fler namn som visst skall gå till LIV

Paul Casey, Dustin Johnson, Bryson DeChambeau, Lee Westwood and Ian Poulter

Allt skall ju polariseras numera. Nu har vi saudierna på Trump-banor och den store, blonde hajen på en sida. Få se om de klarar att stå upp mot PGA ...
Citera
2022-07-21, 12:57
  #29
Medlem
Det blir nästan lite patetiskt hur både media och PGA hanterar det här.

Visst, jag ser gärna att PGA är dominerande på grund av dess tradition och betydande event. Däremot vill jag minnas att Biden bara för någon vecka sedan bad på sina bara knän att få köpa olja av Saudiarabien, samt att man driver vapenhandel med Saudiarabien. Uppenbarligen så finns det en vilja från USA (landet där PGA har sin bas) att göra affärer med det här hemska landet. Vad är skillnaden för golfspelarna som är där endast för ”affärer”/spela golf?

Vi har ju även DP World Tour som placerar tävlingar i förenade arabemiraten, där är man ju inte så mycket bättre än Saudiarabien.
Citera
2022-07-21, 13:01
  #30
Medlem
https://www.svt.se/sport/golf/helen

Citerar lite.
Helen Alfredsson: ”Golfens integritet är i gungning”

– Jag blev förvånad, hur mycket pengar behöver man egentligen? säger Helen Alfredsson till SVT Sport.

– Du får ju inte mer respekt i golfvärlden för att du spelar LIV-touren, det enda du får är pengar. Jag känner inte honom, vi är från samma klubb, men har aldrig uppfattat honom som sån direkt.
Citera
2022-07-21, 13:18
  #31
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl
https://www.svt.se/sport/golf/helen

Citerar lite.
Helen Alfredsson: ”Golfens integritet är i gungning”

– Jag blev förvånad, hur mycket pengar behöver man egentligen? säger Helen Alfredsson till SVT Sport.

– Du får ju inte mer respekt i golfvärlden för att du spelar LIV-touren, det enda du får är pengar. Jag känner inte honom, vi är från samma klubb, men har aldrig uppfattat honom som sån direkt.
Nu har det övergått till rent sk-tsnack, enligt min uppfattning. (Helen $5 miljoner under karriären, fast det har ingen större betydelse för detta. Får de inte spela Pro-Am heller?)

Hur mycket respekt får elbolagen som gör jättevinster när folk har höga elräkningar?

En proffsgolfare får sitt livs erbjudande. Då är det bara att hoppa på.
Media driver sin splittringspolitik. F-n ta dom

Photoshopparna har givit Biden en stor röd bensindunk 🤣😅🤣
https://twitter.com/TimRunsHisMouth/..._kA0Dj2ig&s=19
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-21 kl. 13:54.
Citera
2022-07-21, 16:03
  #32
Medlem
TilleyHats avatar
Jag hade fel. Stenson får inte 30 miljoner dollar för att gå över till LIV. Han får 50 miljoner dollar.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...a-pa-liv-touen
Citera
2022-07-21, 16:32
  #33
Avstängd
wwrs avatar
En proffsgolfare som är 46 år gammal får en halv miljard kronor för att spela på en annan tour, finansierad av saudierna. Massmedia ondgör sig över detta och tycker han skall spela på t.ex. PGA-Europatouren istället. Dvs Europatouren som egentligen heter Dubai Ports World Tour sedan deras sponsor krävt att touren byter namn!

Stenson heter i alla fall Stenson fortfarande och kan kassera in sina pengar med högburet huvud 🤣🤣🤣
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-21 kl. 16:48.
Citera
2022-07-21, 19:38
  #34
Medlem
Vilken vinstlott för Stenson, grattis till honom. Jag hade gjort detsamma utan att tveka.
Citera
2022-07-21, 19:48
  #35
Medlem
Det som är mest groteskt i den här historien är att Saudiarabien tydligen har så stora tillgångar att de utan vidare kan betala ut miljardbelopp till en samling playboymiljonärer.
Vad hoppas saudierna få ut av det?
Citera
2022-07-21, 20:38
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag hade fel. Stenson får inte 30 miljoner dollar för att gå över till LIV. Han får 50 miljoner dollar.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...a-pa-liv-touen

Det är verkligen groteska summor, jag tror att Stenson tänkt köra detta och nästa år som heltidsproffs. Låt säga att han hade lyckats spela in som mest 1 miljon dollar till i sin karriär(även om man kan harva vidare på veterantouren sen).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback