2022-07-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizly
Helt sjukt att man kan få 14000 utan att jobba och sen säga att det inte räcker till.
Ställer man upp en budget har jag svårt att se att pengarna inte räcker till.

Hyra: 6000
El: 500kr
Liv och hemförsäkring: 400kr
Telefon:200kr
Internet: 400
Kläder: 1000kr

Totalt: 8500kr

Efter detta sammanslaget har hon 6500kr till mat eller vad hon nu väljer att lägga pengar på.
Vad är problemet?
Var är världen påväg med alla dessa lata människor? Ta tag i livet och gör nåt åt det än och sitta och tyck synd om er själva. Livet blir inte bättre för det.

Listan ser bra ut men jag misstänker att man även får lägga till:

Lådvin: 890 kr
Chips: 210 kr
Parfym: 400 kr
Coca-cola: 290 kr
Hemleverans av pizza: 900 kr
Lyxiga underkläder: 1.200 kr
Streamingtjänster: 400 kr
Kondomer: 300 kr
Glidmedel: 100 kr
Cigaretter: 980 kr

Har jag glömt något?
Senast redigerad av termometern 2022-07-20 kl. 15:27.
Citera
2022-07-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Stereotypiskt att svarta farsan lämnar va? Inget knyst om vart pappan är för att bidra sin son med pengar eller ens blotta närvaro, fy fan vad tragiskt för sonen alltså. Sen undrar man varför 17-åringar flänger med guns under bältet på centrum...

Jag känner inte till exakt men det framgick att hon bodde utomlands. Negern ville kan inte till Sverige och det är nog svårt att leta rätt på honom för svenska myndigheter.

Det får bli bidragsförskott som underhåll och negern dyker nog inte upp.

Ser man på hela situationen borde hon klara sig rätt bra. Hon har alltså rätt till bidragsförskott för ungen, som jag tolkar reglerna. Och barnbidrag.
Citera
2022-07-20, 15:21
Medlem
Alla som sett ETT avsnitt av "Lyxfällan" vet hur ekonomin kan se ut för en person med noll koll. För den helt utan ekonomiskt sinne så räcker inga pengar i världen till. Man lever 50000 över sina tillgångar och märker det knappt? -"Oj, det var mkt pengar! -"Så mkt trodde jag aldrig att det var"!
Citera
2022-07-20, 15:23
Medlem
Får hon bostadstillägg? Är det barnbidrag utöver de 14 000? Det är många detaljer här som jag önskar svar på. Om hon understiger existensminimum (runt 8000 kronor, lite beroende på kommun) efter att hyran är betald, så brukar bostadstillägg balansera upp. Att hon inte har råd till mat låter inte alls bra, men samtidigt tveksam över att det verkligen ligger till så. Röker hon?
Citera
2022-07-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK då förstår jag att jag inte såg barnet. Ja det finns negrer som gillar feta tjejer.

14000 kr borde ändå räcka om hon är smart.

Det hade räckt för mig och jag är fan inte smart. Vilket provocerar mig ännu mer när hon inte klarar det, plus hennes avhopp från skolan och tankar på att lägga sig ner och dö när hon har en pojke att ta hand om.
Citera
2022-07-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Det hade räckt för mig och jag är fan inte smart. Vilket provocerar mig ännu mer när hon inte klarar det, plus hennes avhopp från skolan och tankar på att lägga sig ner och dö när hon har en pojke att ta hand om.

Jag har inte studerat artikeln så noga men endast ett barn och bidragsförskott och dessutom barnbidrag. Utöver försörjningsstödet.

Jag förstår inte alls att hon skulle ha det svårt. Många studerande har det mycket sämre och många pensionärer.
Citera
2022-07-20, 16:12
Medlem
Finns få saker som stör mig mer än svenska fattigjon. Alla möjligheter att förbättra sin situation finns rakt framför näsan för ingen kostnad alls (även den möjligheten betald för av skattebetalarna) förutom lite jävlar anamma och brainstormning; men de sitter likt förbannat och lipar om hur alla andra ska pröjsa för att dem ska kunna sitta kvar i soffan och masturbera resten av livet. Man rentav äcklas.

Denna kvinnan hade inga planer på att återvända till Sverige men nu sitter hon här likt förbannat som en varböld från helvetet och snyltar på sina landsmän som för bara några år sedan inte betydde ett skit. Jävla parasit.
Citera
2022-07-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Nä, vet inte heller vad som är fel i budgeten. Jag får inte ihop det. Onödig lyx och skitgrejer är inte en rättighet för någon på bidrag.

Nu kan vi nästan räkna med att hon har en massa skulder också. Beroende på om de är ihopbakade eller utspridda separata krediter så kan det handla om rätt mycket pengar per månad.

Det är väl i så fall den största grejen som pajjar budgeten.
Citera
2022-07-20, 17:15
Medlem
StigEngstroms avatar
Inte för att vara sån men hon skriver att hon letar billiga grönsaker så att hon åtminstone kan göra sig lite grönsakssoppa.
Ser det ut som att hon lever på grönsakssoppa?
Citera
2022-07-20, 17:30
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Hon är ju extremt överviktig så det stämmer inte att hon inte har råd att köpa mat. Hon borde fasta en månad eller två.
Vi kanske inte behöver dra på den högsta växeln men det är klart en generationskrock.
Att leta extrapriser och vända på varenda krona var en stor uppgift som våra kära hemmafruar hade förr i Sverige när inkomsten ofta var väldigt mager och det gick ihop.
Det fanns inte på världskartan att gå och köpa en dyr köttbit om man inte skulle ruinera hushållet.
Numera ser man det som en mänsklig rättighet att kunna gå till en dyr mataffär och köpa sig vad man vill.
Citera
2022-07-20, 17:53
Medlem
CyberIngmars avatar
Varför inte vara tacksam. Hon återvänder till Sverige efter åratal utomlands och har rätt till bidrag. I vilket annat land finns den bekvämligheten. 14000kr utan krav före hyra med ett barn är bra.
Citera
2022-07-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vi kanske inte behöver dra på den högsta växeln men det är klart en generationskrock.
Att leta extrapriser och vända på varenda krona var en stor uppgift som våra kära hemmafruar hade förr i Sverige när inkomsten ofta var väldigt mager och det gick ihop.
Det fanns inte på världskartan att gå och köpa en dyr köttbit om man inte skulle ruinera hushållet.
Numera ser man det som en mänsklig rättighet att kunna gå till en dyr mataffär och köpa sig vad man vill.
Hör ofta det på jobbet, jag tittar aldrig på prislappen, jag köper det jag vill ha.
Lite sån är jag också på grund av att jag är lat och har så låga fasta kostnader så jag kan göra det. Skitsamma om matkontot är 1000 spänn mer i månaden.
Men de som inte har råd att bete sig så måste börja göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in