2022-07-19, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du är ju helt frånkopplad från verkligheten. Till skillnad från dig (om du nu inte sitter i en trollfabrik, vilket jag för all del inte håller för otroligt) så känner jag en hel del människor i både Ryssland och Ukraina och har kontakt med dem. "Ryssen" firar inte alls semester "som aldrig förr" - de kan inte besöka något av de vanligtvis populäraste turistmålen och den genomsnittlige ryssen har inte längre råd att besöka de ställen där de faktiskt är välkomna.

Ryssarna i gemen klagar rätt så högljutt om hur allt blivit väsentligt sämre det senaste halvåret. De har vant sig vid att konsumera västländska kvalitetsvaror, men det är i princip tvärstopp för det. Priserna på det som ändå kan konsumeras har skjutit i höjden, till och med i så till den milda grad att man till och med låser in ostar och ostar i stöldskyddsburkar för att folk helt enkelt inte ska stjäla de dyrare matvarorna i butikerna.

Ryssarna gnäller över höjda priser, minskad frihet och de gnäller lika mycket på värme där den drar fram som vi i väst. Tror du att Putin styr värmeböljorna till Europa? Vi har inga ökade flyktingströmmar i väst, om vi bortser från de som kommer från Ukraina, men de tas emot med öppna armar.

Okej, spännande, jag har knappt brytt mig om dårens uttalanden innan och nu har han väl allmänt erkänts som mentalsjuk, men ändå ska man bry sig om vad han säger? Fniss.

Ja, men inte till priset av att Ryssland vinner och får belöning för sina aggressioner mot sina grannar.

Du får gärna utveckla hur en president som valts före Biden valdes förvandlats till "Bidens målvakt". Hans klädsel förefaller helt okej för mig, finns ingen anledning att klandra den. Hans hygien har jag absolut noll koll, men nog förefaller han vara hel och ren i alla framträdanden, eller har du annan relevant information kring hans hygien? Rätt märkligt att försöka argumentera kring hans hygien över huvud taget kan jag tycka.

Nämn en större tänkare som talar för "din sak". Du har inte framfört något argument till varför Ryssland inte kommer att besegras.

Ja, det var ju verkligen intressant att du ska berätta för mig. Hur det ser ut där jag befinner mig när du sitter hemma i Sverige. Om, det finns turister här eller inte? Med tanke på att jag har bott här i snart 10 år så borde jag ju känna till om det är ryssar eller vad det är för någonting som bor här kan jag ju tycka?

Men jo, det är absolut inga problem att turista i Asien föär ryssar och det kan även du googla som brukar vara så duktig och när du också säger Ukrainare tas emot med öppna armar så glömde du nog tråden igår som just avhandlade om ett svenskt par som tog emot ett ukrainskt par med öppna armar men som tröttnade ganska omgående Så nej du. Lycka till med dina fortsatta googlingar men i verkligheten lever du inte i alla fall inte.

Suka
Citera
2022-07-19, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Politisk korrekthet? Hur ska ni ha det? Kämpar ni mot nazister eller mot mångkulturvurmare? Antingen eller. Fast ryssar bryr sig väl inte om hur dumma de låter.

Ryssland kan dessutom inte förstöra ”precis allt”. De vill gärna att folk ska tro det, så att folk till varje pris undviker att bjuda upp till kamp. I själva verket så skulle Ryssland förlora ett kärnvapenkrig mot Nato, precis som de även skulle förlora ett konventionellt krig. Hela världen ser hur svårt de har att besegra Ukraina. Det spelar ingen roll vad professionella och semiprofessionella rysstroll häver ur sig. Inte heller vad deras fåtaliga beundrare i väst skriver. Sanningen är enklare än så. Ryssland är som Tyskland 1939. Eller som Sovjet 1939. Samma sak. Fast svagare.

Hur ska ni ha det? Ert pk-pack. För i Ukraina beväpnar ni gärna nazister, era idioter. Fast ert gäng åker på pisk och det surar ni över.

Vill egentligen inte svara. Det är som att skriva till tonåringar.
Citera
2022-07-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jo. Rysk trupp invaderade Donbass. Det är sanning.

Först hybridkrig. Sedan regelrätt invasion. Redan 2014.

Den ryska FSB-agenten Igor Girkin var med från start:

Att använda Wiki som källa är som att använda Aftonbladet som källa, du har förlorat diskussionen samma sekund som du klickade "Skicka svar".
Citera
2022-07-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
En omröstning i gammal Adolf-stil. Först invadera Krim/Österrike, sedan hålla en folkomröstning där resultatet bestämts på förhand. Det är så fascister som dynghögen Puttler försöker legitimera ett väpnat rån.

Omröstningen skedde under exakt samma former som Kosovo. Det var den hela poängen med folkomröstningen. Men du kanske tycker att den omröstningen var lika fel?
Citera
2022-07-19, 14:46
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ja, det var ju verkligen intressant att du ska berätta för mig. Hur det ser ut där jag befinner mig när du sitter hemma i Sverige. Om, det finns turister här eller inte? Med tanke på att jag har bott här i snart 10 år så borde jag ju känna till om det är ryssar eller vad det är för någonting som bor här kan jag ju tycka?

Men jo, det är absolut inga problem att turista i Asien föär ryssar och det kan även du googla som brukar vara så duktig och när du också säger Ukrainare tas emot med öppna armar så glömde du nog tråden igår som just avhandlade om ett svenskt par som tog emot ett ukrainskt par med öppna armar men som tröttnade ganska omgående Så nej du. Lycka till med dina fortsatta googlingar men i verkligheten lever du inte i alla fall inte.

Suka
Dina personliga upplevelser i Thailand återspeglar inte hur det ser ut generellt för ryska turister. Det vet du säkert också.

Jag behöver inte Google för att veta att ryssar i allmänhet har fått det väldigt mycket jobbigare de senaste månaderna och för att veta att de inte kan besöka sina älskade turistmål, som nästan uteslutande ligger i EU.

Förstår inte din böjelse för att vurma för diktaturens kreatur, men det står dig naturligtvis fritt så fortsätt med det (du som redan bor i en militärdiktatur finner väl det fullkomligt normalt).

Du refererar till en tidningsartikel där ett ensamt par hoppas på att få hjälp med att det par som bor hos dem ska kunna få en egen bostad och drar slutsatsen att ingen vill hjälpa ukrainare. Du har säkert förmågan att lista ut att det inte är mycket till underlag för den slutsatsen, men du väljer den ändå för det passar din skeva världsbild. Är själv engagerad i att hjälpa ukrainare här i landet och det är inga problem att härbärgera de som kommer hit.
Citera
2022-07-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det finns en sak Jordan Peterson är väldigt bra på och det är att använda ett sorts språk som får dumma människor att tro att han är smart. Han är en ordbajsar-maskin utan historiskt motstycke, men det är väldigt sällan han säger något av substans.

Det perfekta exemplet på Jordan Petersons ordbajsande och ignorans var när han samtalade med Roger Penrose, en av världes främsta teoretiska fysiker. JP är en människa som säger väldigt mycket men väldigt lite av värde. Penrose såg ut som att han bara ville facepalma under hela konversationen och han måste undrat vad det är för idiot han har att göra med.

https://youtu.be/Qi9ys2j1ncg

Nja, snarare så att du inte är intellektuell nog att förstå, och framför allt att förstå ingången i diskussionen.
Citera
2022-07-19, 14:53
Medlem
Jordan B Pettersson är klinisk psykolog, och är samtidigt en duktig retoriker med många korrekta, och självklara poänger gällande manligt och kvinnligt. Finns flera goda skäl att lyssna på honom i dessa ämnen, men nu när han givit sig in i frågor som vida övergår båda hans efterrätt och flertalet av vårt egna expertområde är jag knappast lika lyrisk.

Ryssland valde att invadera Ukraina utan legitima skäl, och visst har vi gjorts oss beroende av Putin, så alternativet är att fortsätta sitta i hans knä, eller klippa banden och ta smällen. Kraschen för honom blir hur vi än räknar större än kraschen för oss, så låt oss ta smällen. Vi kommer resa oss, och Putin kommer få njuta sina sista år i Haag när han opportunister bestämt sig för att det är slut med Putin-eran.
Citera
2022-07-19, 14:57
Medlem
Citat:
Dina personliga upplevelser i Thailand återspeglar inte hur det ser ut generellt för ryska turister. Det vet du säkert också.

Jag behöver inte Google för att veta att ryssar i allmänhet har fått det väldigt mycket jobbigare de senaste månaderna och för att veta att de inte kan besöka sina älskade turistmål, som nästan uteslutande ligger i EU.

Förstår inte din böjelse för att vurma för diktaturens kreatur, men det står dig naturligtvis fritt så fortsätt med det (du som redan bor i en militärdiktatur finner väl det fullkomligt normalt).

Du refererar till en tidningsartikel där ett ensamt par hoppas på att få hjälp med att det par som bor hos dem ska kunna få en egen bostad och drar slutsatsen att ingen vill hjälpa ukrainare. Du har säkert förmågan att lista ut att det inte är mycket till underlag för den slutsatsen, men du väljer den ändå för det passar din skeva världsbild. Är själv engagerad i att hjälpa ukrainare här i landet och det är inga problem att härbärgera de som kommer hit.

På vilken grund tror du att deras favorit är EU?
Citera
2022-07-19, 14:57
Medlem
grungewhores avatar
Som vanligt en tråd proppfull med idioter som när en person ger sina 50 cent som analys så är han pro-Ryssland. Era trötta jävla klappträn.
Citera
2022-07-19, 15:03
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
På vilken grund tror du att deras favorit är EU?
Det baserar jag på att det är dit de åker på semester när de kan. Dit och så till Turkiet, men även där har turismen gått ned kraftigt från Ryssland under våren och sommaren.

Det näst mest besökta landet för turister från Ryssland var fram till nyligen Finland, men det är det ju som bekant lite knepigt med numera...
Citera
2022-07-19, 15:06
Medlem
Citat:
Det baserar jag på att det är dit de åker på semester när de kan. Dit och så till Turkiet, men även där har turismen gått ned kraftigt från Ryssland under våren och sommaren.

Det näst mest besökta landet för turister från Ryssland var fram till nyligen Finland, men det är det ju som bekant lite knepigt med numera...

Ryssen åker inte till EU. Det är för krångligt med visum och allt. Turkiet, Thailand, Vietnam, Kina och till stor del Australien med. Så du baserar dina teorier på ingenting? Intressant!
Citera
2022-07-19, 15:12
Medlem
många woke-bögar i tråden, alla som säger någonting om sluta kriga eller hitta en lösning är rysstroll.

Stryk är vad ni ska ha och jag möter er när som helst på gullmarsplan, stridengatan 44 port A ta på dig en röd tröja så kör vi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in