Citat:
Du är ju helt frånkopplad från verkligheten. Till skillnad från dig (om du nu inte sitter i en trollfabrik, vilket jag för all del inte håller för otroligt) så känner jag en hel del människor i både Ryssland och Ukraina och har kontakt med dem. "Ryssen" firar inte alls semester "som aldrig förr" - de kan inte besöka något av de vanligtvis populäraste turistmålen och den genomsnittlige ryssen har inte längre råd att besöka de ställen där de faktiskt är välkomna.
Ryssarna i gemen klagar rätt så högljutt om hur allt blivit väsentligt sämre det senaste halvåret. De har vant sig vid att konsumera västländska kvalitetsvaror, men det är i princip tvärstopp för det. Priserna på det som ändå kan konsumeras har skjutit i höjden, till och med i så till den milda grad att man till och med låser in ostar och ostar i stöldskyddsburkar för att folk helt enkelt inte ska stjäla de dyrare matvarorna i butikerna.
Ryssarna gnäller över höjda priser, minskad frihet och de gnäller lika mycket på värme där den drar fram som vi i väst. Tror du att Putin styr värmeböljorna till Europa?
Vi har inga ökade flyktingströmmar i väst, om vi bortser från de som kommer från Ukraina, men de tas emot med öppna armar.
Okej, spännande, jag har knappt brytt mig om dårens uttalanden innan och nu har han väl allmänt erkänts som mentalsjuk, men ändå ska man bry sig om vad han säger? Fniss.
Ja, men inte till priset av att Ryssland vinner och får belöning för sina aggressioner mot sina grannar.
Du får gärna utveckla hur en president som valts före Biden valdes förvandlats till "Bidens målvakt". Hans klädsel förefaller helt okej för mig, finns ingen anledning att klandra den. Hans hygien har jag absolut noll koll, men nog förefaller han vara hel och ren i alla framträdanden, eller har du annan relevant information kring hans hygien? Rätt märkligt att försöka argumentera kring hans hygien över huvud taget kan jag tycka.
Nämn en större tänkare som talar för "din sak". Du har inte framfört något argument till varför Ryssland inte kommer att besegras.
Ryssarna i gemen klagar rätt så högljutt om hur allt blivit väsentligt sämre det senaste halvåret. De har vant sig vid att konsumera västländska kvalitetsvaror, men det är i princip tvärstopp för det. Priserna på det som ändå kan konsumeras har skjutit i höjden, till och med i så till den milda grad att man till och med låser in ostar och ostar i stöldskyddsburkar för att folk helt enkelt inte ska stjäla de dyrare matvarorna i butikerna.
Ryssarna gnäller över höjda priser, minskad frihet och de gnäller lika mycket på värme där den drar fram som vi i väst. Tror du att Putin styr värmeböljorna till Europa?
Vi har inga ökade flyktingströmmar i väst, om vi bortser från de som kommer från Ukraina, men de tas emot med öppna armar.Okej, spännande, jag har knappt brytt mig om dårens uttalanden innan och nu har han väl allmänt erkänts som mentalsjuk, men ändå ska man bry sig om vad han säger? Fniss.
Ja, men inte till priset av att Ryssland vinner och får belöning för sina aggressioner mot sina grannar.
Du får gärna utveckla hur en president som valts före Biden valdes förvandlats till "Bidens målvakt". Hans klädsel förefaller helt okej för mig, finns ingen anledning att klandra den. Hans hygien har jag absolut noll koll, men nog förefaller han vara hel och ren i alla framträdanden, eller har du annan relevant information kring hans hygien? Rätt märkligt att försöka argumentera kring hans hygien över huvud taget kan jag tycka.
Nämn en större tänkare som talar för "din sak". Du har inte framfört något argument till varför Ryssland inte kommer att besegras.
Ja, det var ju verkligen intressant att du ska berätta för mig. Hur det ser ut där jag befinner mig när du sitter hemma i Sverige. Om, det finns turister här eller inte? Med tanke på att jag har bott här i snart 10 år så borde jag ju känna till om det är ryssar eller vad det är för någonting som bor här kan jag ju tycka?
Men jo, det är absolut inga problem att turista i Asien föär ryssar och det kan även du googla som brukar vara så duktig och när du också säger Ukrainare tas emot med öppna armar så glömde du nog tråden igår som just avhandlade om ett svenskt par som tog emot ett ukrainskt par med öppna armar men som tröttnade ganska omgående
Så nej du. Lycka till med dina fortsatta googlingar men i verkligheten lever du inte i alla fall inte. Suka