2022-07-18, 10:50
Medlem
TheKhurgans avatar
Jag får intrycket av att de inte vill vinna valet.
Inför valet 2018 släppte de bomben om abortfrågan, vilket ledde till ett otroligt stort tapp.

I år en vitbok, för att påminna väljarna om ett, i mångas ögon, icke rumsrent förflutet.

De vill inte vinna. Är det enda jag kan få det till.
Citera
2022-07-18, 11:23
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad är Karlsson och Åkesson för idioter som släpper en dylik vitbok nu? Precis före valet? Vad trodde man skulle hända? Att msm skulle köra en tokspinn på vitboken är förväntat?
Vem kom på den här idiotiska idén?

Ja det är korkat.

Man börjar tappa hoppet om SD helt.

Bara att ens göra en vitbok för att man tror att man kan hänvisa till den i pressade situationer och vinna debatter där man låtit globalistsidan sätta tonen är vekt.

Som att rätta sig efter vad mobbaren säger.

Bättre att dom står för vad dom tycker.

Invandrare från MENA har inte i Sverige att göra och det är en agenda som driver på att vi har gullegrisarna här.
Alla som röstar på SD vet ju redan varför dom röstar på SD och det är ju även för att allt blivit till skit.
Citera
2022-07-18, 11:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Ja det är korkat.

Man börjar tappa hoppet om SD helt.

Bara att ens göra en vitbok för att man tror att man kan hänvisa till den i pressade situationer och vinna debatter där man låtit globalistsidan sätta tonen är vekt.

Som att rätta sig efter vad mobbaren säger.

Bättre att dom står för vad dom tycker.

Invandrare från MENA har inte i Sverige att göra och det är en agenda som driver på att vi har gullegrisarna här.
Alla som röstar på SD vet ju redan varför dom röstar på SD och det är ju även för att allt blivit till skit.
Exakt! När frågan kommer upp så säger man att det var därför vi bytte namn och delar av de partiaktiva lämnade, för att bryta med arvet.
Vitbokstramset är bara hjärndött, att släppa skiten nu är om möjligt ännu mer korkat.
Åkesson borde pensioneras, Karlsson uteslutas.
Citera
2022-07-18, 11:37
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Inför valet 2018 släppte de bomben om abortfrågan, vilket ledde till ett otroligt stort tapp.

I år en vitbok, för att påminna väljarna om ett, i mångas ögon, icke rumsrent förflutet.

Vadå släppte bomb? Partiet hade haft förslaget om 12 veckors fri abort i minst tio år före valet 2018. Frågan kom på tapeten iom. KD:s Adaktussons knapptryckande i Bryssel och media och politiska motståndare spann vidare på spåret och fick debatten dit de ville.
Citera
2022-07-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan

Sd har väl aldrig sagt att dom vare sig vill vinna valet eller hamna i regeringsställning?
Det enda jag hört är att dom vill ha större inflytande och vara med och bestämma i viktiga frågor .
Citera
2022-07-18, 11:43
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Exakt! När frågan kommer upp så säger man att det var därför vi bytte namn och delar av de partiaktiva lämnade, för att bryta med arvet.
Vitbokstramset är bara hjärndött, att släppa skiten nu är om möjligt ännu mer korkat.
Åkesson borde pensioneras, Karlsson uteslutas.
Hur då bytte namn?

Det kommer inte fram något nytt iom. bitboken utan det är samma gamla uppgifter som tröskas hela tiden och i synnerhet inför valen. SD har knappast något att förlora på en vitbok utan sätter snarast på pränt det man redan vidkänner.
Citera
2022-07-18, 11:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hur då bytte namn?

Det kommer inte fram något nytt iom. bitboken utan det är samma gamla uppgifter som tröskas hela tiden och i synnerhet inför valen. SD har knappast något att förlora på en vitbok utan sätter snarast på pränt det man redan vidkänner.
Sverigepartiet blev Sverigedemokraterna.
Citera
2022-07-18, 11:48
Medlem
Finns en väldigt bra artikel i dagens SvD.
https://www.svd.se/a/8Qnr4x/forskare...nde-granskning
Så bra att den kostar men det finns ett par stycken som mentalt förklarar SDfolket.

"I boken "Inside the Radical Right" (2012) analyserar statsvetaren David Art
partiorganisationens och medlemmarnas betydelse för högerradikala partiers
väljarmässiga framgångar. Förklaringen till Sverigedemokraternas i en euro-
peisk jämförelse sena parlamentariska genombrott, var att de extrema och
opportunistiska aktivisterna var i konflikt med varandra och saknade orga-
nisatorisk förmåga. Art karaktäriserar Sverigedemokraterna som "ett parti
av fattiga själar ("the party of poor souls")."

HÖNSGÅRD alltså. Men det kunde ha varit värre. Lost souls t ex eller kanske
t o m Dead Souls.
Citera
2022-07-18, 11:52
Medlem
Finns en väldigt bra artikel i dagens SvD.
https://www.svd.se/a/8Qnr4x/forskare...nde-granskning
Så bra att den kostar men det finns ett par stycken som mentalt förklarar SDfolket.

Fortsättning på förra inlägget.

"Uttrycket anspelar på medlemmarnas extrema ideologiska föreställningar, interna
samarbetsproblem och administrativa oförmåga, och i förekommande fall sociala
utanförskap. Denna bild av Sverigedemokraterna som en konfliktfylld och tumult-
artad organisation bekräftas i vitboken."

HÖNSGÅRD som sagt var. Men nu har man ju en stark ledare och ett mindre skikt
runt denne så nu har de värsta kantigheterna hyvlats av. Men mera toppstyrt parti
har väl Sverige aldrig skådat. Säg flyktingar OCH Ukraina och ögonen tåras på den
store (börjar bli lite rund runt midjan) ledaren.
Citera
2022-07-18, 12:17
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Sverigepartiet blev Sverigedemokraterna.
Sverigepartiet existerade två år utan att göra något väsen av sig. Det splittrades av inre motsättningar och ena halvan gick vidare och bildade SD. SD har sedan dess existerat i 35 år. Trots att Sverigepartiet formellt skulle upplösas fortsatte det att verka genom den andra falangen och partiledning under samma namn i många år efter splittringen, om än i en tynande tillvaro. Det är alltså inte relevant att prata om ett namnbyte i det här fallet om än det såklart finns kopplingar tillbaka till Sverigepartiet före SD:s bildande.
Senast redigerad av Kloss 2022-07-18 kl. 12:33.
Citera
2022-07-18, 12:29
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Vadå släppte bomb? Partiet hade haft förslaget om 12 veckors fri abort i minst tio år före valet 2018. Frågan kom på tapeten iom. KD:s Adaktussons knapptryckande i Bryssel och media och politiska motståndare spann vidare på spåret och fick debatten dit de ville.

Ok, då missförstod jag saken.
Citera
2022-07-18, 12:53
Medlem
Stones avatar
Jag skiter blankt i vilka tomtar som startade SD på 80-talet. Jag bryr mig om vad SD vill med sin kärnfråga 2022. Medierna har alltid hatat SD så denna bok kommer inte ändra något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in