Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2020-08-29, 14:25
  #73
Medlem
Glöm ej att dom flesta har en stark grund att stå på.
Oftast har dom i bidrag lika mycket som en svenne-banan har efter 40timmars arbetsvecka.
så,inkomsterna från rån ock knarkförsäljning är bara grädde på moset....
Citera
2021-08-30, 02:56
  #74
Medlem
Nu skiljer det sig från land till land och vi lever i andra tider men under crack eran 80-90 talet i USA kunde man som en av de 3 största knarklangare inom sin stad dra in ett par miljoner i veckan. Exempelvis drug kingpin Kevin Chiles drog som mest in 300 tusen dollar i veckan! Men han är ju ett undantag. Dessutom sysslande han enbart med försäljning och inte mord/rån. Hans konkurrent Alpo Martinez däremot drog in motsvarande summor men hade även tagit död på 14 av sina konkurrenter. Nu vandrar han new yorks gator helt fritt med ett stort leende och lever gott på pengarna han gömt undan efter sina 25 år i fängelse. Varför han fick 25 års fängelse efter 14 mord och försäljning som uppgick i miljoner är då han golade ner sin närmsta kompanjon och torped wayne silk perry som stog för 9 mord. Det är en rå värld. Alpo hade dessutom blåst skallen av sin närmsta vän då han ljög om pengar. Dessutom mördade han en kille vars 13 årige lillebror hade blivit kidnappad och skuren fingrat av skickad i brevlåda på posten sen styckad i 6 bitar och dumpad.
Citera
2021-09-06, 02:26
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Som normalkonsument i Sthlm får man betala 200kr. Har man lite kontakter betalar man 150-180kr/g. Handlar man ett kilo är man lätt nere på 80-100kr. 25kg har jag ingen aning om men det lär bli betydligt billigare, det är inte världens dyraste drog att framställa.

5 kronor grammet om du köper från labben i Brabant
Citera
2021-09-06, 10:07
  #76
Medlem
EndGames avatar
Utifrån min tidigare yrkesroll där jag ofta träffade gatulangare var det tydligt att de inte gjorde några större summor. Så här kunde det se ut:

Gatuhörnet där langarna stod bemannades från klockan 13:00 till klockan 03:00 varje dag året runt. lite skiftande antal men aldrig mindre än tre man, mer folk när det var stressigt. Så de snittade nog på fem man per pass.

Gatuhörnet låg relativt centralt när krogar och pubar och var därför hyfsat populärt. De sålde cannabis, tramadol och kokain. De jobbade utifrån något rudimentärt schema som jag inte hade någon insyn i men det var i regel samma killar som stod där.

På en normalarbetsdag kunde de efter att kostnader dragits av gå plus mellan 5k-10k.

Det övergripande målet samtliga vi pratade med hade var att tjäna ihop 500 k och sedan investera i fastigheter.


Om vi räknar på det:
14 arbetstimmar per dag x 365= 5110 arbetstimmar per år

vi säger att de snittade på 7000 kr i vinst per dag x 365= 2 555 000 kr i årsinkomst.

2 555 000kr / 5110 H= 500 kr/h

Om vi utgår ifrån att de delade solidariskt på vinsten betyder detta att de fem man som langade tjänade ungefär 100 kr/h Det betyder att de måste stå på sitt hörn dygnet runt i totalt 208 dagar för att tjäna den där halvmiljonen. Då har jag inte ens räknat in saker som att de blir bestulna, att polisen förverkar deras pengar, att de inte i praktiken kan spara varje krona, att de är ekonomiska idioter etc

Det här var en lekmannaobservation utifrån ej fastställd data men det stämmer hyfsat väl överens
med S. Levitts observation av cracklangare på 1980-talet. https://www.latimes.com/archives/la-...ner24-story.ht
Citera
2022-06-25, 23:53
  #77
Medlem
mrbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Det motsvarar tjack... 1.250.000kr i bästa fall som de måste omsätta i pengar de är oförmögna att tvätta. Blir inte mycket kvar till killarna i mellanledet ännu mindre till grabbarna längst ner.

Det finns ett antal MC-gäng i sverige Dödspatrullen knappast skulle våga gå i klinch med liksom ett antal andra grupperingar.

Vad man kan säga är möjligtvis att Dödspatrullen är farliga mot vanligt folk och småkriminella, just för att de är "wannabes" och inte begriper att det är menlöst att kräva in 100.000kr av en kille som är skyldiga dom 5.000kr. Våldskapitalet är stort, hjärnan desto mindre.


DP hade kört mot alla , no offense men grabbarna är störda du tror makkan å sho bakkar haha dem kör bara ganska idiotiska men d kör
Citera
2022-07-17, 00:37
  #78
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jurti
Syftar alltså på typ förortsgäng i stockholm osv, som tex shottaz/dödspatrullen , och andra någorlunda organiserade kriminella gäng, Vissa påstår att dessa är miljonärer och andra att dem är fattigare än en städerska.
Och vilket utav alla gäng gör mest pengar?

De är oftast fattiga...
Citera
2022-07-17, 00:40
  #79
Medlem
CockWitchs avatar
Har haft kriminella vänner, koksare, och det var inte ovanligt att de drog ihop ca 100 000 per månad.
Citera
2022-07-17, 00:47
  #80
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Utifrån min tidigare yrkesroll där jag ofta träffade gatulangare var det tydligt att de inte gjorde några större summor. Så här kunde det se ut:

Gatuhörnet där langarna stod bemannades från klockan 13:00 till klockan 03:00 varje dag året runt. lite skiftande antal men aldrig mindre än tre man, mer folk när det var stressigt. Så de snittade nog på fem man per pass.

Gatuhörnet låg relativt centralt när krogar och pubar och var därför hyfsat populärt. De sålde cannabis, tramadol och kokain. De jobbade utifrån något rudimentärt schema som jag inte hade någon insyn i men det var i regel samma killar som stod där.

På en normalarbetsdag kunde de efter att kostnader dragits av gå plus mellan 5k-10k.

Det övergripande målet samtliga vi pratade med hade var att tjäna ihop 500 k och sedan investera i fastigheter.


Om vi räknar på det:
14 arbetstimmar per dag x 365= 5110 arbetstimmar per år

vi säger att de snittade på 7000 kr i vinst per dag x 365= 2 555 000 kr i årsinkomst.

2 555 000kr / 5110 H= 500 kr/h

Om vi utgår ifrån att de delade solidariskt på vinsten betyder detta att de fem man som langade tjänade ungefär 100 kr/h Det betyder att de måste stå på sitt hörn dygnet runt i totalt 208 dagar för att tjäna den där halvmiljonen. Då har jag inte ens räknat in saker som att de blir bestulna, att polisen förverkar deras pengar, att de inte i praktiken kan spara varje krona, att de är ekonomiska idioter etc

Det här var en lekmannaobservation utifrån ej fastställd data men det stämmer hyfsat väl överens
med S. Levitts observation av cracklangare på 1980-talet. https://www.latimes.com/archives/la-...ner24-story.ht

Finns kranar med stor kundbas som drar in bra mycket mer än så. Men dom kan ju inte tvätta pengarna. Dom jobbar ensamma och kör omkring i egna bilar. Dom kan gå plus 100 papp per månad. Dom som står i gatuhörnen är ju längst ner i hierarkin.
__________________
Senast redigerad av CockWitch 2022-07-17 kl. 00:49.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback