2022-07-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en ny lagstiftning, där det (mig veterligen) ännu inte finns några domar.

Så tror ni på riktigt att lilla flickan L:s mamma eller pappa kommer att bötfällas för sina känslor?

Det hoppas jag inte händer på riktigt!

Jag hade själv informrat alla ifrån andra föräldrar, media utomlands (inklusive Etiopien) till statsminister och kungen om detta om jag hade varit dem...
Citera
2022-07-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Tack. Misstänkte att det var så. Har själv haft min ena dotter på iva ett par gånger och det var samma förfarande. Hon blev väckt för tidigt och kroppen sa ifrån, så hon blev nedsövd igen. Sen följde flera dagar av frustration och väntan innan hon sakta kunde tas upp igen ur narkosen.

Man får helt enkelt tänka att Luna är i bra händer och får den bästa vård som finns. Även fast man själv är orolig 🌷

Vad hade hänt din dotter? Hade hon hjärnskador?
Citera
2022-07-16, 22:48
Medlem
CompressorVanes avatar
Det kryper väl fram tids nog vart han håller hus.
Kollaboratörer kommer inte undan, ni ska straffas för ett svek!!
Citera
2022-07-16, 22:48
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Vad hade hänt din dotter? Hade hon hjärnskador?

Nej, det beror på hennes grundsjukdom, hon har varit tvungen att genomgå flera stora operationer .
Citera
2022-07-16, 22:49
Medlem
lizette123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Har hon klarat sig så här långt så överlever hon. Vi får hoppas att hon blir helt återställd.
Fy fan vad tragiskt.

Nedsövd över en vecka, det är lördag idag. Även för ett barn med gott läkkött är det alldeles för lång tid.
Citera
2022-07-16, 22:51
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Där har du fel, det kan mycket väl vara så att hon är nedsövd av olika orsaker.
Vilka orsaker tänker du då?
Man håller inte en människa nedsövd längre än nödvändigt.
En nedsövning kan göra mer skada än nytta
Citera
2022-07-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123
Nedsövd över en vecka, det är lördag idag. Även för ett barn med gott läkkött är det alldeles för lång tid.
Två veckor är okay att hållas nedsövd om hjärnan fått trauma så svullnaden hålla nere.
Citera
2022-07-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Vilka orsaker tänker du då?
Man håller inte en människa nedsövd längre än nödvändigt.
En nedsövning kan göra mer skada än nytta
Men då är det ju uppenbart Nödvändigt i detta fallet. Eller tror du de gör det för att skada flickan..
Suck!
Citera
2022-07-16, 22:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Så tror ni på riktigt att lilla flickan L:s mamma eller pappa kommer att bötfällas för sina känslor?

Det hoppas jag inte händer på riktigt!

Jag hade själv informrat alla ifrån andra föräldrar, media utomlands (inklusive Etiopien) till statsminister och kungen om detta om jag hade varit dem...

Nej, det är osannolikt.

Justitiedepartementet låter nog rättsväsendet förstå, att det aktuella fallet *inte* är ett lämpligt fall för att testa den nya lagstiftningen.
Citera
2022-07-16, 23:01
Medlem
Chablisnoirs avatar
Citat:
Skrev en text mitt i natten. Läs gärna. Gilla. Kommentera. Men inte med hat i munnen. Allt sådant kommer plockas bort. Blockeras. Dela gärna. Med kärlek. ❤️

Jag går fortfarande inte förbi platsen där det hände, trots att det bara är några 100 meter bort. Jag viker av åt andra hållet utanför porten när jag ska ut på promenad eller en löptur. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag knappt fått mig ur soffan sen det hände. Promenader och löpturer har stannat av. Liksom det mesta i livet. Det är som en dimma har lagt sig och bestämt sig för att stanna. Och då är jag bara en fröken. Inte familj eller annan närstående.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen i allt detta. Förstår inte hur det ska gå att starta upp en vardag när semestern och sommarlovet tar slut. Kommer knuten i kroppen nånsin att lösas upp helt? Kommer illamåendet alltid komma bara genom att vända blicken ditåt? Och jag är bara en fröken. Jag försöker ta för mig mer. Försöker hitta tillbaka. Leva och umgås. Men dimman vill inte lätta helt. Och med jämna mellanrum tätnar den igen totalt. Och jag är bara en fröken.

Det som hänt är fruktansvärt. Vidrigt. Oförståeligt. Galet. Hemskt. Tragiskt. Sorgligt. Mörkt. Mardrömslikt. Overkligt. De tror jag varenda levande människa som läst om det tycker. Jag vet inte om jag nånsin kommer att ta in det helt. Om det nånsin kommer att landa i mig. Det är en sorg som ska bearbetas. Och då är jag bara en fröken.

Men. Jag kan inte skriva denna text utan att nämna det andra som pågår. Jag önskar så att jag slapp. Jag önskar att det var nog, mer än nog, att smälta det som hänt, att oroa sig för vår elev, att bearbeta och våga igen. Men tyvärr stannar det inte där. För hatet jag ser och upplever just nu är paralyserande. Fullkomligt nattsvart och på en helt ny nivå. Rasismen och jakten på den misstänkte killen når nivåer som helt ärligt skrämmer skiten ur mig. Ordval och slutsatser människor på nätet använder sig av har passerat alla gränser. Har vi inte lärt oss än att hat föder mer hat? Kunde inte all vårt fokus få ligga på att oroa oss för flickan, på att smälta det som hänt, på att räkna ut hur vi alla ska gå vidare? Kunde vi inte ha fått hjälpas åt med det? Det är en alldeles tillräckligt stor uppgift som den är. Istället för att utse oss själva till poliser, domare och rättskipare av alla andra slag. Påstå att vi är sanningssägare och att samhället vill skydda monster mer än små flickor. Det hjälper ingen. Att möta hatet gör inget bättre. Jag förstår att folk vill veta. Jag ville också veta. Ville veta och förstå. Förstå kommer jag aldrig helt att göra. Men jag vet att hudfärgen på gärningsmannen inte har någon betydelse för brottet. Jag vet det.

Snälla sluta hata.

HITTA FEM FEL
Om Elin är en utbildad lärare, så skriver hon på mycket dålig svenska. Meningsuppbyggnaderna är katastrofala, punkter överallt.
Hon hade inte blivit godkänd på lärarutbildningen.::
Tror inte ens att hon är en ”fröken” och pedagog.
Att hon flera gånger skriver att hon är fröken, bevisar för mig att hon inte har pedagogisk utbildning över huvud taget.
Ska inte våra barn få bättre utbildning än vad hon kan ge, då blir jag ännu mer mörkrädd än vad jag redan är
Senast redigerad av Chablisnoir 2022-07-16 kl. 23:12.
Citera
2022-07-16, 23:01
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123
På frågan om hon skulle kunna avlida svarade jag: Har hon klarat sig så här långt så överlever hon.
En vecka är inte alls för lång tid.
Hon som blev utslängd från sjätte våningen väcktes efter tre månader har jag för mig.
(FB) Balkongflygning i Södertälje, maken dömd till 14 års fängelse i HD, 2013-02-10

"Mannen satt till en början häktad misstänkt för dådet, men släpptes sedan i brist på bevisning.
Mannen har under månaderna som han varit på fri fot bott kvar hemma och tagit hand om barnet. Sonen har även fått träffa sin mor på sjukhuset efter att hon vaknade ur respiratorn i april.
Senast redigerad av nitman 2022-07-16 kl. 23:11.
Citera
2022-07-16, 23:07
Bannlyst
Den negerälskandes läraren som får så mycket hot och hat så att hon polisanmälde har nu tagit bort denna kommentar från sin facebook.
Finns inget hat i denna kommentar, bara sanningen och det tål inte vänstern.

Väl skrivet men viktigt att vi är vidsynta för att förstå .. så bifogar en Lånad text från ett annat perspektiv…

”En svensk liten flicka i en liten stad i Norrland. Inte ens 10 år gammal.

En pojke - som visat flera gånger att han är farlig för flickor/kvinnor - tar hennes barndom ifrån henne i skogen en dag efter fritids.
Han förstör hennes framtid.
Stjäl hennes trygghet.
River sönder hennes kropp och själ.
Misshandlar henne och lämnar henne att dö.

Ingen vet ännu om hon kommer att överleva.
Men om hon gör det så är livet aldrig mer som innan den dagen då hennes bödel tog hennes oskuldsfullhet och ljusa framtid ifrån henne.

Bilderna hennes mamma delat med sig av, när hon vakar vid dotterns sida på sjukhuset är bland det värsta jag sett.
Kärleken och ljuset runt henne är enormt, men det kan inte dölja det bestialiska hon utsatts för.

Vem förövaren är, hur gammal han är och varför han gör det han gör spelar egentligen ingen roll.
Han gör det.

Hela staden sörjer.
Jag kan inte ens tänka tanken på hur hennes närmsta mår.

Det blir snabbt känt vem pojken är.
Ursprung, ålder, tidigare attacker osv..

Rädsla, ilska och frustration sprids - för detta skulle inte ha hänt om myndigheter och skola gjort sitt jobb!
Detta är ingen oväntad chockartad attack som ingen kunde förutspå.
Hon är - med stor sannolikhet - hans tredje offer.

Människor börjar höja sina röster.
Varför gick han fri?
Varför var han inte övervakad?
Han är ju bara en pojke!
Varför gjorde ingen nåt?

Det är inte allt.

Insamlingen till lilla L*** och hennes familj får genast kritik.
De som hörs mest är en klick av de "goda".
- Man ska inte tjäna pengar på tragedi!
-Pengar hjälper inte..

..Detta är alltså samma människor som samlar in pengar till en vuxen man som inte vill flytta hem till sitt land när han får avslag på asylansökan..

Vissa av de "goda" börjar även - tro det eller ej- försvara Pojken.

- Javisst är det hemskt osv men han är ju ett BARN! Man kan inte hata ett BARN som inte förstår!
- Han är förståndshandikappad.
- Sluta hata!
- Sluta vara arga!

Handhjärta , Styrkekramar och stoppa rasismen.

På riktigt??

Handlingskraft, övervakning och stoppa pojkar som skadar små barn på detta vidriga ofattbara sätt.
Är man så förståndshandikappad och sexuellt våldsam att man utgör en livsfara för andra ska man inte försvaras utan förvaras.

Var är alla feminister som skriker sig hesa när en svensk pojke tittar fel på en flicka.
Var är alla #, insamlingar och upprop.

Vem står upp för denna lilla flicka?

" Sluta vara arga " säger ni goda.
"Fokus på kärlek."
Då får man inte vara arg.

Nej.
Ni har fel.
Om det är något som gör mig arg så är det just er flathet och falska poängjakt.

Ni kanske måste försvara denna pojke för att känna er goda nog.
För att få era guldstjärnor av era gelikar.

Jag skiter i era guldstjärnor.
Jag kan sörja, be för och känna med denna lilla flicka OCH vara förbannad på pojken och samhället.
Samtidigt.

Säg inte att jag inte får vara arg.
Jag får känna exakt det jag känner.

Någon har stulit all trygghet från ett oskyldigt barn.
Om det inte - förutom medlidande, ständiga böner och konstant oro- framkallar ilska, sorg och frustration så är det nåt fel.

Så låt höra era röster, ni som säger att ni står upp för flickor som skadas.

#SpeakNow or forever hold your peace.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in