Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-16, 10:26
  #40525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hyggleri.. Det var ett bra nyord..
Hon själv får väl välja hur hon vill leva. Precis som hennes mamma som själv fattat beslut att inte flyga. Är det så svårt att förstå?

Fridays andra stora toppmöte genom tiderna har verkligen engagerat hela staden Turin, borgmästaren, universitet kulturlivet osv,.
200 volontärer på plats för markservice. Vegansk frukost lunch middag samt mackor riggat. Greta vill hålla en låg profil och vara som alla andra aktivister. Verkar som hon kommer hänga i tältlägret.



https://torino.corriere.it/cronaca/2...tml?refresh_ce
Ja hon har ju inte så mycket att välja på än att ha låg profil när siffrorna och populariteten minskar. Att tjata på sin mamma ang flyget gick jättebra.När däremot Louisa Neubauer och andra i FFF flyger då är Greta helt plötsligt tyst. För min del får dom gärna äta vegansk mat,så länge dom inte går ut i media och försöker pracka på andra vad dom ska äta.
2022-07-16, 10:27
  #40526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Problemet är väl att folk har fått smaka på Greta™:s Nya Sköna Värld:
  • Pandemin gjorde att folk inte fick lov att flyga.
  • Nedlagda kärnkraftverk gav skyhöga elräkningar.
  • Reduktionsplikt och skatter ger skyhögt pris för att köra bil.
  • XR ställer då och då till med kaos i trafiken, vilket definitivt inte är uppskattat.
Till ovanstående bör man lägga följande:
  • Folk noterar att de som tar till brösttoner om klimatet oftast inte alls lever som de lär.
  • Folk tror inte på att en tonårsflicka har några som helst expertkunskaper.
  • Folk tycker att det är ganska tramsigt att skolstrejka på sommarlovet.
  • Folk noterar att stöd till BLM, motstånd mot NATO och allt annat i åsiktspaketet är vänsterextremt.
Sammantaget så är det nog inte Greta™ det är fel på, det är hennes budskap det är fel på.
Visst är det så
2022-07-16, 10:42
  #40527
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Ja hon har ju inte så mycket att välja på än att ha låg profil när siffrorna och populariteten minskar. Att tjata på sin mamma ang flyget gick jättebra.När däremot Louisa Neubauer och andra i FFF flyger då är Greta helt plötsligt tyst. För min del får dom gärna äta vegansk mat,så länge dom inte går ut i media och försöker pracka på andra vad dom ska äta.
Har Greta prackat på dig vad du ska äta?
Hon har i ett tal kritiserat att den industriella djurhanteringen fungerar illa för djuren samt hur anlagda bränder rensar regnskogar (Bolsonaro) för att skapa mer betesmark.
Det vet vi ju allihop att djurhanteringen är obehaglig. Men så länge du slipper se den så kan man ju blunda för verkligheten.
2022-07-16, 11:35
  #40528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har Greta prackat på dig vad du ska äta?
Hon har i ett tal kritiserat att den industriella djurhanteringen fungerar illa för djuren samt hur anlagda bränder rensar regnskogar (Bolsonaro) för att skapa mer betesmark.
Det vet vi ju allihop att djurhanteringen är obehaglig. Men så länge du slipper se den så kan man ju blunda för verkligheten.
Hon gjorde sina tappra försök i början ja.Men det gick inte hem hos folk. Nej tack vegankost är absolut inget för mig. Jag köper närodlat dessutom och äter aldrig mango eller kiwi.En fråga,hon som vill framstå som en fantastisk djurvän.Reagerar hon inte alls på hur samerna gör när dom kastrerar sina renar.Utan smärtstillande och utan bedövning?? Hon som ömmar så för samerna.Inte ett pip om det här jag läst om att Greta reagerar
2022-07-16, 11:59
  #40529
Medlem
https://www.irishpost.com/news/greta...an-diet-213380

Här kan du läsa Bläckfisken
2022-07-16, 12:08
  #40530
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Gretas klimatkarriär hade mått bra av att avveckla "Fridays for future" och istället damma av det gamla konceptet "Fuck for forest", denna gången med en strikt anal policy!
2022-07-16, 12:12
  #40531
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
https://www.irishpost.com/news/greta...an-diet-213380

Här kan du läsa Bläckfisken
Den har jag redan läst. Jag håller med artikeln.
Du måste skilja på vad hon egentligen sagt och vad journalisten skriver.
Hon prackar inte på dig att bli vegan men att bli mer uppmärksam över djurens känslor som är uppfödda och gödda bara för att bli våran mat.

Det här är vad Greta sade i sitt tal.
Citat:
"The climate crisis, the ecological crisis and the health crisis – they are all interlinked," she said.

"The way we make food, raising animals to eat, clearing land to grow food to feed those animals… It just doesn’t make sense."

"If we keep making food the way we do, we will also destroy the habitats of most wild plants and animals, driving countless species to extinction," Thunberg added.

"This really sucks for us too – they are our life-supporting system. If we lost them, we will be lost too."
2022-07-16, 12:36
  #40532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Den har jag redan läst. Jag håller med artikeln.
Du måste skilja på vad hon egentligen sagt och vad journalisten skriver.
Hon prackar inte på dig att bli vegan men att bli mer uppmärksam över djurens känslor som är uppfödda och gödda bara för att bli våran mat.

Det här är vad Greta sade i sitt tal.
Indirekt så menar hon att alla ska bli veganer som hon själv Däremot kan nog eventuellt fler tänka sig att äta vegetarisk kost.Men inte vegansk.Ska man köpa ägg tex kan man göra som jag gör.Köpa direkt från bondgården.Finns mycket gott och färskt man kan köpa där.
Själv är jag djurvän sen barnsben
2022-07-16, 21:23
  #40533
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Indirekt så menar hon att alla ska bli veganer som hon själv Däremot kan nog eventuellt fler tänka sig att äta vegetarisk kost.Men inte vegansk.Ska man köpa ägg tex kan man göra som jag gör.Köpa direkt från bondgården.Finns mycket gott och färskt man kan köpa där.
Själv är jag djurvän sen barnsben
Greta är lierad med ursprungsbefolkningar som nästan alltid är köttätare. Hon har sagt att hon inte bryr sig om hur folk lever eller vad de äter. Vad hon bryr sig om är hållbarhetsfrågor. Det fungerar inte att 60 % av biomassan av planetens däggdjur består av boskapsdjur och att bara 6 % består av vilda däggdjur.
__________________
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2022-07-16 kl. 21:44.
2022-07-16, 21:37
  #40534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Greta är lierad med ursprungsbefolkningar som nästan alltid är köttätare. Hon har sagt att hon inte bryr sig om hur folk lever eller vad de äter. Vad hon bryr sig om är hållbarhetsfrågor. Det fungerar inte att 60 % av biomassan av planetens däggdjur består av boskapsdjur och att bara 6 % består av vilda dägggdjur.
Jo hon har visst sagt att hon vill att människor ska bli veganer. I början gjorde hon det Sen helt plötsligt gjorde hon en tväromvändning och sa att hon inte bryr sig om det. Hon insåg väl till slut att folk inte brydde sig. Det är väl som med flygande.Folk gör som dom vill. Hon har säkerligen fått höra om hennes mobiltelefoni.Därför är hon tyst.Sen flyger ju människor i FFF så det är väl en orsak till att hon inte håller på som hon gjorde i början
2022-07-16, 21:43
  #40535
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jo hon har visst sagt att hon vill att människor ska bli veganer. I början gjorde hon det Sen helt plötsligt gjorde hon en tväromvändning och sa att hon inte bryr sig om det. Hon insåg väl till slut att folk inte brydde sig. Det är väl som med flygande.Folk gör som dom vill. Hon har säkerligen fått höra om hennes mobiltelefoni.Därför är hon tyst.Sen flyger ju människor i FFF så det är väl en orsak till att hon inte håller på som hon gjorde i början
Du tänker nog på Gretas fem tips

https://www.expressen.se/tv/klimat/g...-for-klimatet/

till oss som vill leva på ett hållbart sätt.
2022-07-16, 21:56
  #40536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du tänker nog på Gretas fem tips

https://www.expressen.se/tv/klimat/g...-for-klimatet/

till oss som vill leva på ett hållbart sätt.

Ja bland annat. Sen lanserades veganskt hundfoder.Vilket jag starkt tar avstånd ifrån.Det finns idag mycket bra hundfoder på marknaden

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback