2022-07-16, 18:01
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
I samma stund som du erkände att fostret inte är en del av din kropp och samtidigt tog ställning för abort så erkände du att du är okej med att döda andra.

Vi har redan gått igenom det här, och har du inget nytt att komma med så är den diskussionen avslutad.
Döda vilka andra tänker du på? Som när du erkände att DU att du är okej med att döda andra, till exempel mej?

Nej, det tycker jag inte är ok. Det är stört. Abort däremot tycker jag är okej.
Citera
2022-07-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Döda vilka andra tänker du på?

En sista gång, och har du inget nytt att komma med så är diskussionen avslutad.

1) Du säger att fostret inte är en del av din kropp. Fostret är alltså sin egen kropp och tillhör inte dig
2) Du tar ställning för abort som innebär ett dödande

vilket leder oss till slutsatsen som är baserat på dina egna ställningstaganden

3) Du är okej med att döda andra genom att du är okej med att döda ett foster som inte tillhör din kropp. Du anser således att det är okej att döda någon annans kropp.

Har du inget nytt att komma med, så förpesta inte tråden genom att svara, tack.
Citera
2022-07-16, 18:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Din definition av feminism är i kraftig minoritet, och ni har förlorat slaget. Feminism idag står för precis den typ av feminism som Clinton och det demokratiska partiet i mångt och mycket företräder; det vill säga den intersektionella feminismen.

Du vet, den typen av feminism som går ut på att bjäbba om hur ondskefulla vita män är(men våldsamma mörkhyade män med en medeltida syn på kvinnor är fantastiska), konspirationsteorier om en så kallad könsmaktordning, främjandet av öppna gränser och vurmande för att biologiska män som tagit på sig en kjol och huggt av sig kuken ska ta över områden som egentligen tillhör biologiska kvinnor.

Det finns inte en enda sak de kämpar för som på något sätt främjar biologiska kvinnor, utan tvärtom, samtliga skadar kvinnor och den intersektionella feminismen är, utan tvekan, den mest kvinnofientliga ideologi som någonsin existerat. Den är direkt människofientlig skulle jag säga.

Och när det kommer till synen på abort i dessa galna feministers ögon så sammanfattar den här bilden deras sinnessjukdom helt perfekt:
https://pbs.twimg.com/media/FWQvjN2W...jpg&name=small

En höggravid galning som står och protesterar för sin "rätt" att mörda sitt eget barn genom krossa sitt nästintill fullt utvecklade barns skalle med en hammare och suga ut hjärnan(det är så abort i dessa fall går till). Detta är vad feminism innebär i dagsläget.

Du hade betraktats som en förrädare mot ditt eget kön i deras ögon. Merapi, Ipsi och andra galningar du ständigt tar i försvar är dina politiska fiender.

Detta är helt OT, så jag kommer inte gå in det, så jag nöjer mig med att säga att jag inte helt delar din väldigt förenklade bild av Kissinger.

Ok, det var lite av mycket. Kommer inte att bemöta allt mer än att Hillary Clinton är lika lite feminist och representerar feminism lika lite som Putin är kommunist och representerar kommunismen, trots att han påstår att han är "old school kommunist".

Och det stämmer att människor/institutioner som Hillary Clinton inte kämpar för kvinnors/mänskliga rättigheter. Kvinnors/mänskliga rättigheter struntar hon i lika mycket som tex Trump med flera.

Jag gav dej inte min bild av Henry Kissinger mer än att "fredsälskande" var han iallafall inte, inte enligt mig och inte enligt många andra. Det var bara ett exempel på vad för slags retorik och narrativ som människor likt honom använder.
Citera
2022-07-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok, det var lite av mycket. Kommer inte att bemöta allt mer än att Hillary Clinton är lika lite feminist och representerar feminism lika lite

Det är dags att du kommer in i matchen. Slaget är förlorat sedan länge och det är såna som Clinton som segrat, och därmed representerar hon feminismen. Clinton företräder precis den typ av feminism jag talade om och det är den som dominerar precis överallt; inom politiken, på universiteten, på skolorna, inom kultursfären, i företagslivet och så vidare.

Den här typen av feminism karaktäriseras av precis det bilden i min länk symboliserar och det jag beskrev i förra inlägget.

Galningar som bland annat vill ha "rätten" att krossa sitt eget barns skalle med en hammare och därefter suga ut hjärnan.

Clinton och det vänsterliberala etablissemang hon företräder(där feminism ingår) stödjer nämligen precis det här, aborter i sent skede av graviditeten.

Citat:
som Putin är kommunist och representerar kommunismen, trots att han påstår att han är "old school kommunist".

Putin påstår inte att han är "old school communist", men det är OT.

Citat:
Och det stämmer att människor/institutioner som Hillary Clinton inte kämpar för kvinnors/mänskliga rättigheter. Kvinnors/mänskliga rättigheter struntar hon i lika mycket som tex Trump med flera.

Det börjar låta på dig som att du är står närmare värdekonservatismen än vad du tror, och om du verkligen tycker det du har sagt i dessa inlägg, så har jag absolut ingen förståelse för att du ständigt tar feminismen och galningar som företräder denna typ av feminism i försvar. Din främsta fiende bör då vara det vänsterliberala etablissemanget som du själv erkänner är kvinnofientligt.
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-16 kl. 19:26.
Citera
2022-07-16, 19:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Putin påstår inte att han är "old school communist", men det är OT.

Jo, han påstod det själv i en intervju.

Citat:
Det börjar låta på dig som att du är står närmare värdekonservatismen än vad du tror, och om du verkligen tycker det du har sagt i dessa inlägg, så har jag absolut ingen förståelse för att du ständigt tar feminismen och galningar som företräder denna typ av feminism i försvar. Din främsta fiende bör då vara det vänsterliberala etablissemanet som du själv erkänner är kvinnofientligt.

Det jag främst vänt mig mot här på feminism-forumet är det utbredda hatet och föraktet mot kvinnor/den inhumana synen på andra människor. 99.99% av mina inlägg har bemött dessa saker.

Cissi Wallin med flera har jag verkligen inte försvarat, precis tvärtom.
Citera
2022-07-16, 19:37
Medlem
Citat:
Det jag främst vänt mig mot här på feminism-forumet är det utbredda hatet och föraktet mot kvinnor/den inhumana synen på andra människor. 99.99% av mina inlägg har bemött dessa saker.

Som när man förespråkar mord på ofödda?

Citat:
Cissi Wallin med flera har jag verkligen inte försvarat, precis tvärtom.

Jag vet inte vad du skrivit om just Cissi Wallin, men jag har personligen sett dig många gånger försvara skribenter som är lika galna i sin feminism som Cissi är, och även en del av deras idéer som dom företräder.
Citera
2022-07-16, 19:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Som när man förespråkar mord på ofödda?

Så jävla grälsjuk du är, som en gammal kärring eller gubbfan. Ditt bitchande får du ta med någon annan hädanefter.

Citat:
Jag vet inte vad du skrivit om just Cissi Wallin, men jag har personligen sett dig många gånger försvara skribenter som är lika galna i sin feminism som Cissi är, och även en del av deras idéer som dom företräder.

Inte skulle jag väl ta de obildade och störda abortmotståndarnas/anti-feministernas parti..... De som sitter och hysteriskt skriker om ofödda samtidigt som de ger blanka fan i barn/människor.
Citera
2022-07-16, 20:10
Medlem
Citat:
Så jävla grälsjuk du är, som en gammal kärring eller gubbfan. Ditt bitchande får du ta med någon annan hädanefter.

Vet du vilken tråd vi är i? Du skriver ju i inlägg efter inlägg om saker som är helt OT, som om Putin, eller Kissinger - nästan som att du vill undvika trådens ämne.

Jag är inte i tråden för att diskutera dessa saker, eller stinkande fittor och pungar som det ältades om i flera sidor. Tråden handlar ju om abort, med betoning på hur feminismen ser på saken då det ligger under forumet feminism.

Citat:
Inte skulle jag väl ta de obildade och störda abortmotståndarnas/anti-feministernas parti..... De som sitter och hysteriskt skriker om ofödda samtidigt som de ger blanka fan i barn/människor.

Om jag nu är så obildad och störd så borde det väl vara tämligen enkelt för dig att påpeka var jag har fel - utan att bygga halmgubbar som du sedan smular sönder.
Citera
2022-07-16, 20:16
Medlem
Helt sjukt att det här beskrivs som en “fråga” när det är så självklart att vi ska ha fri abort. Det är som att prata om “andningsfrågan”. Fan, sluta tramsa.

Om vi inte haft fri abort hade jag blivit farsa vid 16, med en brud jag inte velat ha i mitt liv. Istället för ett helt sabbat liv över ett engångsligg blev det istället ett svinbra liv med vacker fru och barn jag ville ha, 20 år senare. Jag har ett bra jobb, ett bra hus, en bra bil, betalar skatt och mina ungar får en stabil uppväxt och kommer bli bra samhällsmedborgare de också. Det kan jag nästan garantera att den där cellklumpen aldrig kunnat bli, jag hade noll möjlighet eller lust att vara en bra farsa då.

Kommer fan aldrig fatta er som vill riskera en framtid där ni kan bli fast för livet för att ett fylleknull med snedskjut.
Citera
2022-07-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hostanhalsenhuvvet
Helt sjukt att det här beskrivs som en “fråga” när det är så självklart att vi ska ha fri abort. Det är som att prata om “andningsfrågan”. Fan, sluta tramsa.

Om vi inte haft fri abort hade jag blivit farsa vid 16, med en brud jag inte velat ha i mitt liv. Istället för ett helt sabbat liv över ett engångsligg blev det istället ett svinbra liv med vacker fru och barn jag ville ha, 20 år senare.

Det du säger är att du ska ha rätten att döda för din egen bekvämlighets skull. Ska någon ha rätten att döda dig om det gör deras liv bekvämare?
Citera
2022-07-16, 20:25
Medlem
Citat:
Det du säger är att du ska ha rätten att döda för din egen bekvämlighets skull. Ska någon ha rätten att döda dig om det gör deras liv bekvämare?

Absolut inte. Abort är inte mord.
Citera
2022-07-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hostanhalsenhuvvet
Absolut inte. Abort är inte mord.

Men du dödar något som vi alla vet hade utvecklats till en människa för din egen bekvämlighets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in