2022-07-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Polisen har uppdaterat sin info om händelsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/juli/16/16-juli-0026-misshandel-simrishamn/

Deras kriminalitet sitter i generna, blir extra tydligt med ditt inlägg.
Citera
2022-07-16, 11:56
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Hon får det att låta som att dom gick till oprovocerad attack mot helt oskyldiga barn, jag tvivlar på det med tanke på hur tuffa traktorsnorisar kan vara.

Tror du målar fan på väggen, knappast så att svenska fängelse är överfylda med kids med lokal kepsar.
Citera
2022-07-16, 11:58
Medlem
S.Jorgens avatar
(FB) Historier och skvaller om "skräcktivolit" Axels Tivoli

Intressant tråd om Axels. Bekräftar allt jag hört samt mina egna iakttagelser.

De är involverade i mycket men hur sköts egentligen anställningar, besiktningar och tillstånd 2022?
Citera
2022-07-16, 12:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Det som är nytt för i år är

https://www.expressen.se/nyheter/tre-tonaringar-till-sjukhus-efter-storbrak-pa-kiviks-marknad-/

Ta med sig basebollträn till en marknad känns ju lite märkligt. Kan ju vara så att ett ungdomsgäng på 16-17 år inte vill pynta för entré (75 kr) och folket i insläppet, som har lite basebollträn i beredskap, använder dem när ungdomarna försöker smita in.
Verkar märkligt att betala inträde till en åker där allting kostar pengar. Men det kanske behövs för att sålla bort oönskat klientel.
Citera
2022-07-16, 12:44
Medlem
Kan det ens vara lagligt att inhägna kommunal mark och sedan ta inträdesavgift? Visst ziggers har en tradition av att ockupera andras tomter men skillnaden här är inträdesavgiften.
Citera
2022-07-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Kan det ens vara lagligt att inhägna kommunal mark och sedan ta inträdesavgift? Visst ziggers har en tradition av att ockupera andras tomter men skillnaden här är inträdesavgiften.
Det är inte kommunal mark. Axels tivoli har köpt marken som är ett natura 2000 område. De trodde de skulle få bygga villor där. Noll koll har de på regler.
Citera
2022-07-16, 13:22
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Betala för att komma in på Kiviks marknad wtf, snart får vi väl betala för att komma in på valfritt mall/köpcenter oxå,
Kivik har blivit mångkulturellt nu med tiggare o hela köret såg jag sist jag var där, blev lite desillusionerad.

Det där var en snilleblixt!

En liten symbolisk avgift som avskräcker snattare att trängas med.
Avgiften gör att varorna kan sänkas i pris.
Mindre snatteri gör att varorna kan sänkas i pris ännu mer.

Detta dåd, var det inne på betalområdet eller utanför området?
Tiggarna är väl inte kvar inne i betalområdet?
Citera
2022-07-16, 13:30
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Som jag tidigare skrev, finns att läsa mer om just det på ystadsallehanda.se
Citera
2022-07-16, 13:37
Medlem
Citat:
Göteborgskommun har jag hägnat in Ullevi och tar dessutom betalt för att gå in.
Helt ofattbart att dom kan få göra så
Citera
2022-07-16, 13:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Det där var en snilleblixt!

En liten symbolisk avgift som avskräcker snattare att trängas med.
Avgiften gör att varorna kan sänkas i pris.

Mindre snatteri gör att varorna kan sänkas i pris ännu mer.

Detta dåd, var det inne på betalområdet eller utanför området?
Tiggarna är väl inte kvar inne i betalområdet?
Avgiften kan dras av på priset så fort man köper något, på så sätt drabbar entreavgiften endast dom som inte handlar.
Citera
2022-07-16, 13:57
Medlem
Citat:
Om man får hägna in mark eller inte har inget att göra med vem som äger den.
Citera
2022-07-16, 14:10
Medlem
Var det arrangören bakom marknaden som skickade sina anställda med baseball-trän?

I så fall antar jag att man stänger ner hela skiten från Polisens håll. Eller vågar man inte det pga att vanligt folk också blir drabbade då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in