2022-07-15, 23:38
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den är uppgifter från en säker källa och det har f.ö. även nämnts i tråden.

Ok hon hade ju mer cash än den vita kåkfararen till pappa som kostat oss skattebetalare mycket pengar när han fick allt serverat på silverfat på kåken.

Är väl 6lax om dagen en som sitter på kåken kostar samhället så grovt räknat 5,4 mille.

Mamman som varit här i 7år? 2,1 mille grovt räknat, om vi förutsätter om allt är bidrag,

Så mer än halva priset för henne än för kåkfararen.
Senast redigerad av Homoaktivist 2022-07-15 kl. 23:42.
Citera
2022-07-15, 23:39
Medlem
Svaagdrickas avatar
Läraren Elin har tydligen svenska som ämne. Man brukar ju säga att en bra text får läsaren att gråta, inte författaren. I rest my case.

Men texten är intressant som tidsdokument. När kejsaren är naken finns det alltid de som klär honom med ord.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Om du tycker att folk som inte tycker att kriminella och bidragstagande invandrare hör hemma i det här landet är rasister. Då är jag rasist i dina ögon, men det gör inte mig ett skit.
700000 stycken invande lever på bidrag, och har inte ens en vilja att lära sig språket. Dom ska ut! Invandrare som kommer hit och begår brott ska ut. Vill man sköta sig, så är man välkommen att leva här.
Hur smutsbrun du är har jag ingen aning men jag har vänt mig till de som i huvudsak hycklar å det grövsta och försöker tona ner det som pågår.
Citat:
Skulle inte du gå och lägga dig?
Nej, till ditt och andras stora förtret.
Ligga betyder knulla och jag drev med en person. Tack för att du ivrigt läser mina inlägg iaf.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Den här Elin Wiklund som skriver så mycket. Vet hon mera som hon försöker dölja? Jag tänker att skolan har ansvar att informera socialtjänst och polis ifall de har elever som de uppfattar som hotfulla mot andra elever. Varför har ingen inom skolan gjort något, varningstecken måste funnits? Har läraren och rektorn negligerat denna uppgiften?

Det är inte riktigt psykologiskt sunt att gå ut och skriva sådana högtravande inlägg som den här Elin Wiklund gjort, efter att det grova brottet skett. Vet Elin Wiklund något som hon försöker dölja?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Ok hon hade ju mer cash än den vita kåkfararen till pappa som kostat oss skattebetalare mycket pengar när han fick allt serverat på silverfat på kåken.
Vad har detta med fallet att göra?
Citera
2022-07-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
”Den här torsdagen var, enligt pojkens personnummer, hans 13-årsdag.

Det finns dock uppgifter på att pojkens personnummer inte stämmer med hans faktiska födelsedata, och det ska nu undersökas om han är äldre än 13 år.

Med hjälp av informationsinhämtning från myndigheter och en medicinsk åldersbestämning ska saken undersökas.”

https://www.expressen.se/nyheter/mis...in-fodelsedag/
Alltså jag måste bara kommentera det här, inte för att försvara sickot utan för att det faktiskt behövs. Flera i min släkt ät lärare, min ex också och det var ett år då hon fick nya sjuor och kom hem och bara utryckte att "de här 97-orna (minns inte exakt om det var just 97-or men typ då) de är galet stora!" Jag har tre tjejer som är nästan 1,80 och skulle kunna gå in på vilken klubb i stan som helst utan att någon reagerade och minst fyra killar som ser ut Alexander Skarsgårds tvilling (hon jobbade i i svenne-getto då)!" De var alltså tretton. Och det kan skilja oerhört i den åldern, särskilt vissa killar ser ut som och uppträder som de är tio medan andra börjat få basröst och haft första växtspurten. En barndomsvän till mig, föräldrar från Iran men född här och helt rätt personnummer började raka sig i femman! Vi brukade reta honom (kamratligt) och han sa alltid "det är den persiska mattan, hårig som sattan". Vi var typ lite avis/fascinerade.

Vet inte hur det är med etiopier, känner några men alla är tjejer, men somalier har väl två påtagliga typer av mansutseende, de korta tjocka och de superlånga. Det kan skilja. Å andra sidan så är inte åldersjustering ovanligt, bara det att det är ovanligare för mindre barn som inte behöver vara yngre vid ansökningstillfället.
Citera
2022-07-15, 23:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är blind för att det förhåller sig så.

För *dig* är det här inte någon stor affär i sig själv - lite svinn får man räkna med, anser du och likasinnade.

Det är beklämmande, att du anser att det är omoraliskt (!) att kraftfullt ta avstånd från brottet, GM och ansvariga politikers import av den här familjen.

Du och likasinnade har sått vind. Det är fullt möjligt att ni kommer att få skörda storm.
Vad fan svamlar du om?
Lite svinn?

Om du yrade mindre och höll dig bättre uppdaterad så skulle du noterat att jag i huvudsak är bekymrad över flickans tillstånd och inte förövaren.

Däremot vill jag veta hur myndigheter hanterar varningssignalerns.
Citera
2022-07-15, 23:45
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad har detta med fallet att göra?

Användaren jag citerade tycket det var provocerade att MGMs mamma hade fått så mycket pengar i bidrag.

Jag tycker det är provocerade att BOs pappa fått det dubbla.
Citera
2022-07-15, 23:45
Medlem
Citat:
BO identifierade honom från foto i en skolkatalog. Då han ska ha varit 12 år vid det kvinnoöverfallet, så blir det inte någon ytterligare åtgärd från rättsväsendet. Resultatet av den lagstiftningen ser vi nu.

Ja det verkar inte klokt...en 12-åring som gör ett sådant grovt brott, kan mycket väl utvecklas till serieförbrytare om inte annat..sopades det bara under mattan som om ingenting hänt...fruktansvärt!!...att ta DNA är ju självklart! ....identifiering från en skolkatalog??...om hon bara gick efter hudfärgen?...och inte hade känt igen honom innan?? ...
Citera
2022-07-15, 23:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket bra och läsvärt inlägg.

Citat:
Du och likasinnade verkar vara helt fixerade vid utseende och hudfärg.

I det här fallet finns det så många fler upprörande faktorer än vid mordet på Lisa Holm.

● familjen har importerats av svenska politiker - med NOLL intresse för om familjen kommer att bli egenförsörjande

● familjen kommer från en del av världen, där kusinäktenskap i flera generationer är vanligt, varför efterblivenhet är vanligare

● mamman har redan producerat ytterligare två barn under sin tid i Sverige (och fler lär det ju bli) - trots att hon inte är och aldrig kommer att bli anställningsbar; hon ska enl. uppgift vara lika utvecklingsstörd som den brutale sonen

● mamman, sonen och förmodligen fler av barnen kommer att leva resten av sitt liv försörjda av svenska skattebetalare.

● GM har enligt polisen begått minst ett kvinnoöverfall tidigare, men inte stoppats från att begå fler brott

Fallet är sammantaget full pot i vanskötsel av landet.

Mycket bra inlägg.

Håller helt och hållet med vad du skriver.
Citera
2022-07-15, 23:50
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Ungefär på eran nivå då, när något inte passar er världsbild så försvinner ni ganska fort. Vart är allt hat mot den där WT-luffaren och mentalpatienten i Visby från er? Har inte sett er uttala er nedvärderande mot att han är vit.

Finns inga inlägg i stil med "Den där vita apan borde hängas och hela hans familj ska dö"

Kan inte det ha att göra med att Visbymördaren är ett infött problem? Sådana har alltid funnits och kommer alltid finnas. Men om någon som flytt från våld och förtyck, sedan i fristaden utsätter en nioårig flicka för...våld och förtryck. Då blir många förbannade och tycker att hela släkten kan packa väskan. Det är egentligen inte konstigare än om man i en vardaglig situation har en gäst som pissar på golvet och river ner tapeterna, då slänger man ut vederbörande.
Citera
2022-07-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Varför ligger hon nedsövd fort? Det kan inte vara positivt? Det måste vara illavarslande? Snälla säg att jag har fel!

Det är förmodligen för att inte stressa hjärnan och riskera öka på svullnaden/trycket. Det brukar vara basbehandling vid skallskador.

Väldigt oviss utgång med tanke på syrebrist och tryck på hjärnan.

Bara vänta och hoppas på det bästa 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in