Citat:
Ursprungligen postat av
MissDecibella
Ungefär som att jobba ”informationsdisk” i större butik, dock undviker jag att trycka brösten i huvudet på kunderna men annars var beskrivningen klockren!
OnT;
Självklart ser man till att ställa tunnan rätt annars får man skylla sig själv.
Knappast sopgubbens jobb att se till att det sköts, han får lön ändå oavsett om din tunna töms eller ej.
Att köra sopor idag när allt är så slimmat är ingen barnlek. Det är lite som att vara frontsoldat. Man är själv som ska köra bilen, köra rundan, hinna med allt, krånglar något så deal with it. Folk är griniga för att man blockerar vägen när de ska till jobbet - folk är griniga när de ska hem från jobbet. Samtidigt så ska man försöka vara serviceminded mot alla och uppträda proffsigt i ur och skur. På vintern är det glashalt och man tar sig inte fram. Sopaggregatet fungerar inte pga nedisning. Man får slå med slägga, värma med blåslampa och göra vad man kan för att folk ska få sina sopor tömda. I ur och skur. Alla dagar i veckan.
Då ruttnar man när någon spännig bruscha börjar jiddra kl 05 när man står och råkar blockera en korsning och springer med 5 sopkärl. Då får man bita sig i läppen. Samtidigt saknar jag det nu när vi pratar om det. Ett väldigt fritt jobb för övrigt. Ytterst sällan jag var hemma senare än 14 varje dag. Plus jag fick alltid mat på alla restauranger. ☺️
Plus man kan göra en hel del svarta pengar om man nu är intresserad av sånt.