Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-14, 20:31
  #3745
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
10-2 Treasury yield på minus 0.22 nu. Oops.
Det är en viktig observation. Men vi har också redan åkt på en rejäl smäll. Men jag gissar mer på fortsatt fall nu.

Jag tror vändningen uppåt av börsen efter Corona kom ungefär 1 April 2020, markerat i diagrammet för yield spread. Yield spread hade redan vänt uppåt då. Yield spread ligger före börsen.

Så du kan (tyvärr) ha rätt. Det ser mörkt ut.

https://snipboard.io/cjBKR7.jpg
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-14 kl. 20:46.
Citera
2022-07-14, 21:17
  #3746
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är en viktig observation. Men vi har också redan åkt på en rejäl smäll. Men jag gissar mer på fortsatt fall nu.

Jag tror vändningen uppåt av börsen efter Corona kom ungefär 1 April 2020, markerat i diagrammet för yield spread. Yield spread hade redan vänt uppåt då. Yield spread ligger före börsen.

Så du kan (tyvärr) ha rätt. Det ser mörkt ut.

https://snipboard.io/cjBKR7.jpg

En halv smäll iaf

De gånger spreaden varit på dessa nivåer historiskt för svenskt börsvidkommande är strax före 90-talskrisen, strax före IT-bubblan och strax före Lehman. Lär bli en volatil höst hur som helst.
Citera
2022-07-14, 21:21
  #3747
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
En halv smäll iaf

De gånger spreaden varit på dessa nivåer historiskt för svenskt börsvidkommande är strax före 90-talskrisen, strax före IT-bubblan och strax före Lehman. Lär bli en volatil höst hur som helst.
Och intressantast av allt så sjönk spreaden under flera år före Corona! Spreaden kunde förutse en influensa!
Citera
2022-07-14, 21:23
  #3748
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och intressantast av allt så sjönk spreaden under flera år före Corona! Spreaden kunde förutse en influensa!

Haha ja, det eller inflation och handelskrig. Men du har rätt… är bara historiska observationer.
Citera
2022-07-15, 13:16
  #3749
Avstängd
wwrs avatar
OMX 30 har fallit 1.2%, Dow Jones Europe har stigit 1.3%! Nu går vi t.o.m. bakåt när Europa som helhet stiger! DJ Europe technology +2.2%.
Citera
2022-07-15, 15:47
  #3750
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Välkommen tillbaks Gogge! Hela björnligan är samlade.
En rätt mastig inflationssiffra på 8.5% som tvingar Ingves att dra fram storsläggan på 0.25%.

Ska bli kul att se öppningen idag. To the moon, if you mean a cold dark place.

Yo, vete tusan vad som försiggår, vem köper dippen nu inför fet räntehöjning!? Måste vara affärsbanksmygel som bränner puts och pushar upp på låg volym innan nästa steg ned. Foliehatt på! Tyvärr är vi i trakterna kring mina GAV på de slattar av björnar som ligger kvar. Hoppas på ett race (US Retail sales kom in bättre än väntat) så man kan ladda på. Vad pumparna inte verkar fatta är att detta bara kommer sätta ytterligare press på FED att vara hawkish. Yo.
Citera
2022-07-18, 15:34
  #3751
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
På måndag kommer jag att tacka ja till ett lån som jag blivit beviljad av Leabank på 250.000:- och därefter kommer jag att köpa aktier för pengarna. Botten är nådd.
(2 juli)
Ja, än så länge har du haft rätt. Du kanske kom med trådens mest insiktsfulla inlägg
Själv blåser jag ännu inte faran över
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-18 kl. 16:17.
Citera
2022-07-18, 20:37
  #3752
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
(2 juli)
Ja, än så länge har du haft rätt. Du kanske kom med trådens mest insiktsfulla inlägg
Själv blåser jag ännu inte faran över

Nej för tusan, här blåses ingen fara över, Goldman Sachs vinst ned 48% (jippie bättre än förväntat) , och vi har minst en räntehöjning på 75% inom kort (jippie bättre än 1%) av FED. Jag håller då inte riktigt med om att dessa saker skulle vara någonting positivt, men vi får väl se vad som händer, riktigt kaos därute. Köpte iaf björnar imorse när Nasdaq var upp ca 1,20% på dessa skitnyheter!
Citera
2022-07-19, 11:29
  #3753
Medlem
MrLevaLivets avatar
Det luktar fan rebound rally om FED höjer med 0,75%. Blir intressant att se vad som händer, tänker iaf dra ned på Bears precis innan om inget annat händer. Får vi se vad earnings visar också. Lycka till alla.
Citera
2022-07-23, 18:02
  #3754
Medlem
Bob-Dylans avatar
Tror du drar in på dina björnar nästa vecka. Dåligt avslut i USA igår och det här björnrallyt tror jag toppat nu.
Citera
2022-07-26, 13:28
  #3755
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Du verkar ha läget under koll, vad tror du om bristen på lastbilsdäck och hur det kommer påverka ekonomin? Enligt mina källor (verksam i branschen) kommer det inte att finnas däck snart att mätta marknaden med så hur kommer det gå när inte åkerierna kan längre kan köpa lagliga däck till sina lastbilar? Inte kommer lastbilarna att köras på olagliga däck i alla fall åtminstone inte av vettiga chaufförer.

Hmmm.. En till spik i kistan..



Hej! Några färska nyheter om dieselmotoroljan till era tradare? Något som diskuteras i branschen?
Citera
2022-07-26, 13:36
  #3756
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
(2 juli)
Ja, än så länge har du haft rätt. Du kanske kom med trådens mest insiktsfulla inlägg
Själv blåser jag ännu inte faran över




Breaking!

Nu kraschar Walmart.

https://www.youtube.com/watch?v=Yjsjl9j79Fw

https://www.youtube.com/watch?v=ggOXYPZ6utU
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback