2022-07-13, 21:43
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungensilviaochjag
Folk har fel prioriteringar i live. De e viktigt att man får frisk luft också.
Tror du är på fel forum om det är din reaktion. Här ska fan inte fås nån frisk luft.
Citera
2022-07-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Tror du är på fel forum om det är din reaktion. Här ska fan inte fås nån frisk luft.
Fram med pengapressen
Citera
2022-07-14, 06:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Regummerat?

Transportbranschen blomstrar mao, så mycket gör den recessionen.

Självklart gäller det även regummerade däck. Kommer bli en spännande vinter ute på vägarna.
Citera
2022-07-14, 08:45
Medlem
bajssprutans avatar
Välkommen tillbaks Gogge! Hela björnligan är samlade.
En rätt mastig inflationssiffra på 8.5% som tvingar Ingves att dra fram storsläggan på 0.25%.

Ska bli kul att se öppningen idag. To the moon, if you mean a cold dark place.
Citera
2022-07-14, 08:49
Medlem
Imnshos avatar
Hög inflation rapporterat, 8,5%.

Får Ingves ett psykbryt och höjer reporäntan "intrameeting" till 1,5% månntro? Halvfinnen med flaskbottnar verkar inte helt stabil.

Betryggande dock att SBAB ger en sparränta på 1% med god hjälp av den fina reklamen med Björn Gustafsson och nån tungotalande nunna.

I vilket fall som helst är det dags nu för Svenne Banan att få panik och sälja av fondinnehaven.
Citera
2022-07-14, 11:00
Medlem
Hur mkt är börsen nere nu från ATH??

Får fram typ 21% omx
28% Nasdaq

Inte säker på att jag kollar rätt, men 30% borde väl räknas som krasch och TS rätt i sin trådstart???
Eller kanske behöver gå ner mer med tanke på senaste årens uppgång?

Eller har jag helt fel?

Även oroande att de flesta faller tungt på rapporterna 😅
Citera
2022-07-14, 15:10
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Hur mkt är börsen nere nu från ATH??

Får fram typ 21% omx
28% Nasdaq

Inte säker på att jag kollar rätt, men 30% borde väl räknas som krasch och TS rätt i sin trådstart???
Eller kanske behöver gå ner mer med tanke på senaste årens uppgång?

Eller har jag helt fel?

Även oroande att de flesta faller tungt på rapporterna 😅

Det är fortfarande "lower highs and lower lows" sedan början av januari. Rörelserna sedan årsskiftet ser onekligen ut som en trappa som leder allt längre ner i källaren.

Verkar finnas ett ganska starkt stöd där vi befinner oss just nu, dvs runt samma nivå som toppen innan coronakraschen. Brakar vi igenom det stödet kan det nog bära iväg nedåt ytterligare.

Den som lever får se.
Citera
2022-07-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det är fortfarande "lower highs and lower lows" sedan början av januari. Rörelserna sedan årsskiftet ser onekligen ut som en trappa som leder allt längre ner i källaren.

Verkar finnas ett ganska starkt stöd där vi befinner oss just nu, dvs runt samma nivå som toppen innan coronakraschen. Brakar vi igenom det stödet kan det nog bära iväg nedåt ytterligare.

Den som lever får se.

Jo låter korrekt.

Själv har jag hela tiden trott att någonstans runt denna nivå sen vänder det uppåt men tycker det ser mörkare ut för varje dag 😩

Är ju en del rapporter som trillar in i dagarna får väl se hur de tas emot.
Citera
2022-07-14, 15:42
Medlem
wwrs avatar
Ja, det här var trögt. Nasdaq 100 öppnade just runt minus 1.7% och OMX 30 ligger på något liknande. Euron ligger konstant under dollarn sedan någon kvart, för första gången på 20 år.
Ingen vet hur det går, men inte kommer jag att ligga inne med några belopp de närmaste dagarna. (Så det är säkert fel det med )
Citera
2022-07-14, 17:33
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Jo låter korrekt.

Själv har jag hela tiden trott att någonstans runt denna nivå sen vänder det uppåt men tycker det ser mörkare ut för varje dag 😩

Är ju en del rapporter som trillar in i dagarna får väl se hur de tas emot.
Vänta, detta är bara början
Citera
2022-07-14, 19:24
Medlem
Frågan är väl hur mycket av inflation och makro risker som redan är inprisat i index? En hel del är min känsla men högre risk att investera nu så klart. Köper man bra kvalitets bolag däremot så ser det ju bättre ut. I alla fall i en längre horisont. Nåväl spännande tider åtminstone.
Citera
2022-07-14, 20:28
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Skum reaktion från börsen som vanligt, ingen ordning alls på dom pajsarna.
Obligationsmarknaden däremot prisar in att det kommer gå åt helvete, korta räntorna upp, långa räntorna ner. Dom har lite bättre koll.

10-2 Treasury yield på minus 0.22 nu. Oops.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback