2022-07-14, 18:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Du tycker inte själv det är lite märkligt? Inga spår på MGM trots att han nyss nästan slaktat henne?

Han har halvt eller helt slagit ihjäl den lilla flickan mha trubbigt våld. Trubbigt våld är inte någon gängse slaktmetod.

F.ö. är dina och likasinnades ansträngningar, att förminska och släta över ett groteskt våld och en grov våldtäkt mot en liten 9-årig flicka, en moralisk kollaps.
Citera
2022-07-14, 18:43
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag har jobbat på en brottsofferjour och kvinnojour under många år…. 9 av 10 våldsbrott begås av svenskar
Fel! 9 av 10 offer som vågar ge sig av hemifrån och uppsöka en jour kanske är gifta/sambo med en svensk, men de andra 90 av 100 offren som inte ens vågar lämna under pågående misshandel är INTE gifta med en svensk! Ofta mördas de dessutom numera helt öppet på gator och torg, alltså inte i affekt utan helt överlagt och uppsåtligt, precis som de som kastas ut från balkongen!
Citera
2022-07-14, 18:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Mycket kan här. Klart det syns om han dessutom har våldtagit henne. Inte bara blod som avses här. Våldtar du någon i skogen bör du får smuts på dig och kläderna. Men ni kanske tror ett särbarn är så smart att han gick hem, duschade och bytte om för att ge sig ett alibi?
Ja, det är klart att det är mycket "kan" här. Vi spekulerar ju i brist på information. Du kastar fram dina funderingar, jag och andra kastar fram våra. Vi vet inte vem av oss som har rätt.

Vissa särbarn skulle nog gå hem och byta kläder. Vi bör nog passa oss för att falla i fällan och tro att alla särbarn är helt väck. Hur det ligger till i det här fallet är svårt att säga (enligt min bedömning som alltså inte behöver vara den korrekta), men det kan också vara så att de intervjuade inte tittade sådär jättenoga på honom. Det kan ha varit så att de fokuserade mer på hans konstiga beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag menar inte just i detta fall. Utan det är incelsmän Med sjuk kvinnosyn man ska passa sig för. Det större risk att en kvinna våldtas och misshandlas och mördas i skogen med en sådan än en mörkhyad man.

Du är helt ute o cyklar! Nästan 100% av alla överfallsvåldtäkter begås av utlänningar! 100% av alla dömda för grova gruppvåldtäkter (dvs alla) mellan 2012-2017 var utlandsfödda enligt BRÅ (denna statistik verkar vara borttagen på begäran av sossarna)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Region Västerbotten meddelade efter det att flickan lagts in på NUS (Norrlands Universitetssjukhus), att några uppgifter om hennes hälsotillstånd ej skulle lämnas ut.

Tack för info. Därför inget nytt kommer fram.
Hoppas innerligt att flickan klarar
sig med sitt unga liv i behåll 🙏
Citera
2022-07-14, 18:46
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Men bilden kom ut i måndags borde inte det då tyda på "nästa" måndag?
Kom ut tidigare än så, själv såg jag den på fredagen den 8:e.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Stackars tjej alltså vad hemskt Kan ju ha blivit gravid också nu pga våldtäkten?

Tvivlar på att hon kommit in i puberteten. Men man brukar kolla graviditet, samt kolla eventuella sjukdomar efter en våldtäkt. För icke-medvetslösa ger man dagen efter-piller, hur man gör när någon är medvetslös vet jag inte. Tror dock inte att detta är aktuellt i det här fallet som sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Man kan väl inte ge "dagen efter piller" till någon som är medvetslös?? Och vad jag vet finns det väl ingen rutin att ge såna piller till alla som blir våldtagna.

Du tror inte att man kan ge mediciner till medvetslösa?

Enligt 1177 så kan du som blivit våldtagen få vaccin mot hepatit B och ett akut-p-piller för att undvika en graviditet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Vi får väl se om utredningen hittar DNA-spår från grabben i flickan.

Spermier menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag menar inte just i detta fall. Utan det är incelsmän Med sjuk kvinnosyn man ska passa sig för. Det större risk att en kvinna våldtas och misshandlas och mördas i skogen med en sådan än en mörkhyad man.
I vissa länder gifts ju 8-åriga flickor bort, vet inte om det är så friskt?..fast man får väl tycka vad man vill.
Citera
2022-07-14, 18:47
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Hoppas flickan reder upp detta och kan återberätta så småningom.

Någon som kan länka till mammans Instagram eller mosterns Facebook?

Undrar detsamma?
Citera
2022-07-14, 18:47
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Stackars tjej alltså vad hemskt Kan ju ha blivit gravid också nu pga våldtäkten?
Tack och lov är det inte många äktsvenska nioåringar som är fertila, de finns men de är ovanliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in