2022-07-14, 16:53
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Okej då är det två nu då.. hur många vita har gjort liknande brott?

Jag tycker endå inte det är tillräckligt många för att man helt ska kunna skylla på utlänningar.
Jag är betydligt mer oroad och rädd att svenska män står för dom absoluta vidrigaste sexualmorden i Sverige.

Att svenskar begår brott i Sverige är knappast någon sensation men att ”flyktingar” som kommer hit annars hade de blivit dödade i sitt hemland (Sverige var också det närmaste land att fly till från Afrika…) begår bestialiska brott är en helt annan sak, eller hur?
Citera
2022-07-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tck för svar! Det är intressanta uppgifter, att skolpersonal på MB skolan har larmat, muntligt och/eller skrftligt i minst ett par år.

Spontant ser det väl ut, som Henrik Bolin isf ljuger.

https://www.expressen.se/nyheter/sko...rde-ha-larmat/

Eller är det förenligt på något skruvat och långsökt sätt, om skolpersonal har larmat men själva skolan som institution har inte larmat typ undertecknat av rektor? Alternativt, om skolpersonalen enbart skulle ha larmat muntligt.

Det är hur som gratis för Henrik Bolin att ljuga, socialtjänsten i Skellefteå lär inte motsäga honom.

Media inkl. SVT/SR borde fråga socialtjänsten om socialtjänsten *mottagit* några anmälningar.

Det kan också vara så att man menar olika saker med larma. Lärare kan ha larmat till rektor i ett år genom att ”klaga” typ vi orkar inte, han måste ha en assistent, han ska inte gå i vanlig klass, vi är rädda för honom etc vilket tillslut ”lösts” med att han flyttats till särskolan. Alltså ingen orosanmälan vilket är vad Henrik svarade på.
Det kan också vara så att lärare och annan skolpersonal gjort egna orosanmälningar direkt till soc om de känt att de inte fått gehör från rektor. Dessa orosanmälningar kan ju också vara anonyma och ingen dokumentation om det skulle isåfall finnas på skolan .
Citera
2022-07-14, 16:54
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
Ja det vet jag! mitt inlägg var inte om Elin Krantz
Hoppsan. Jag skulle svara på den som du hade svarat på 😂 Sorry,
Citera
2022-07-14, 16:54
Medlem
2big4yous avatar
Finns det uns av civilkurage hos myndighetspersonerna på Soc i Skellefteå kommun så bör någon läcka vart våldsverkaren tagit vägen så svenska barn kan vara utomhus på sitt sommarlov utan att behöva riskera livet.
Citera
2022-07-14, 16:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Därför att systematisk censur i brott som exempelvis i detta fall leder till att minst 30% av befolkningen inte vet att denna brottstyp till ca 95% begås som ett direkt resultat av den massinvandring som sossarna driver.

Det är inget fel i huvudet på svenskar, plus att ca 30% av väljarna inte är svenskar.

Jag påstår vidare att det inte är något fel på skolan, socialen eller psykvården i Skellefteå, att det istället är total överbelastning som ett resultat av ovan förklarar att de inte hunnit med och brusit i hanteringen. Jag kan mycket väl ha fel på denna punkt, men står kvar för påståendet tills annan bättre förklaring framkommit med källa.

När åklagare som är anlitad att utreda brottsmisstanke lämnar in åtalet till tingsrätten så blir förundersökningsprotokollet offentligt.
Citera
2022-07-14, 16:56
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Hmm… Du låter lite banjo…
Märkligt antagande att någon (förutom den misstänkte grabben)
ville detta fruktansvärda.

Tycker att han låter som en sund människa. Kände lika när jag såg bilden på monstret.
Citera
2022-07-14, 16:59
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
När åklagare som är anlitad att utreda brottsmisstanke lämnar in åtalet till tingsrätten så blir förundersökningsprotokollet offentligt.

Inte om gärningsman är under 15 såvitt jag förstått.
Citera
2022-07-14, 17:00
Medlem
Citat:
Okej då är det två nu då.. hur många vita har gjort liknande brott?

Jag tycker endå inte det är tillräckligt många för att man helt ska kunna skylla på utlänningar.
Jag är betydligt mer oroad och rädd att svenska män står för dom absoluta vidrigaste sexualmorden i Sverige.
Nu tycker jag att du ska ta en titt på hur det ser ut statistiskt sett! Och rasistkortet kommer oftast från smygrasister eller rasister, för rasismen blir till när "icke"rasister anklaga andra för att vara rasister när FAKTA läggs på bordet!
Jag skiter i vilken jävla färg människor har! Men i NULÄGET i Sverige så har det gått käpprätt åt helvetet när vi har släppt in gravt mentalt krigstraumatiserade individer från olika kulturer och med sjuk PTSD.
De borde ha slussats in via psykolog, ta dna, gjort grundläggande kulturinformation, ..... o.s.v.... Just nu så spelar dessa Typ WoW IRL-rollspel med hela Sverige som plattform. De skrattar och hånar oss och våran jävla mesighet!

Och krigsflyktingar ser jag som barn, kvinnor och äldre (som nu från Ukraina)

Men dessa mörkhyade kriminella element som pissar på vår flagga kom i horder... Av unga män! ? Fyfaan
Citera
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Bra jobbat samnytt. Ni gjorde något som de största medierna sket i, nämligen fråga vittnena.
Ja verkligen, en av de bästa medierna, bara fakta. "Paret följer med pojken ut i skogen, och han pekar ut platsen där flickan ligger. Flickan är medvetslös och inte kontaktbar.

– Jag kan säga att hon var väldigt, väldigt skadad, berättar Agnes för Samnytt.

– Min pojkvän satt med henne hela tiden tills polis och ambulans anlände. Han höll koll på henne puls, fixade till hennes huvud så hon inte skulle ligga rakt ner i marken som hon gjorde när vi kom, och var redo om hjärt- och lungräddning skulle behöva göras.Under tiden möter Agnes upp polis och ambulans och ser till att de kan hitta rätt till platsen i skogen.

– Både polis och ambulans var snabbt på plats, konstaterar Agnes.

”Fattade på en gång att det var han”
Agnes och Thomas fattar tidigt misstankar om att det är tonårspojken, som pekat ut platsen där flickan ligger, som också skadat henne.

– Vi fattade på en gång att det var han som hittat på något, berättar Agnes.

LÄS ÄVEN: Fick permanent uppehållstillstånd en vecka innan brutala mordförsöket på flicka i Skellefteå

Det är flera saker som gör dem misstänksamma. Dels att pojken förklarar för dem att han hittade flickan när han skulle ut i skogen och kissa, dels att han flyttat hennes cykel till Morö backe skola.

– Sedan att han bara lämnade oss och stack när han visat var hon låg. Det gjorde att vi tyckte något kändes misstänkt med honom, menar Agnes.

”Måste vara äldre än 13”
Den misstänkte gärningsmannen är enligt sitt personnummer 13 år gammal. Men åklagare Andreas Nyberg har sagt att tonårspojken kan vara äldre än så.

Det är en uppfattning Agnes delar.

– Vi tror och upplever att han måste vara äldre än 13. Max runt 15-16. Så äldre tyckte vi han var, säger hon.
Citera
Medlem
Citat:
Men vart skrev jag att dom ska glädjas åt det?
Jag skrev bara att dessa brott inte skulle försvinna om vi uteslöt mörka och folk från Mellanöstern. Det är oftast inte dom som står för sexuella tortyrbrott detta är ytterst ovanligt att en mörkhyad gjort ett liknande brott i Sverige. Jag tror inte ens att en mörkhyad gjort något liknande i Sveriges historia.

Är inte så lång tid vi haft dessa as i landet utan snarare senaste 40 åren med en extrem ökning senaste 10 åren, afghanen som våldtog och mördade 79 åriga Ingrid i Värmland va en bra vinst för landet.
Citera
2022-07-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Den som här sa att det var MGM som påkallade paret som hjälpte flickan har haft helt rätt!

https://samnytt.se/vittnena-motte-et...t-det-var-han/

Det var Agnes Westermark och Thomas Lundqvist som hittade den svårt skadade nioåriga flickan i Skellefteå förra torsdagen. Agnes berättar att det var den misstänkte pojken själv som påkallade deras uppmärksamhet. De förstod snabbt att det var han som skadat flickan.
– Vi fattade på en gång att det var han, säger hon till Samnytt.

Ändå lite märkligt! Det är något som inte stämmer! Han hade inget blod på sig eller något annat konstigt. Fan va läskigt! Varför skulle han påkalla uppmärksamhet. Han hade ju lika bra kunnat stuckit därifrån. Fortfarande! Vad gjorde de två sparkcykarna där och vems var de!!? Var han med i det här så var han inte ensammen. Jag hoppas verkligen att sanningen kommer fram. De som bor på platsen borde ju vara angelägna att rätt person eller personer avslöjas.
Citera
2022-07-14, 17:04
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Ja verkligen, en av de bästa medierna, bara fakta. "Paret följer med pojken ut i skogen, och han pekar ut platsen där flickan ligger. Flickan är medvetslös och inte kontaktbar.

– Jag kan säga att hon var väldigt, väldigt skadad, berättar Agnes för Samnytt.

– Min pojkvän satt med henne hela tiden tills polis och ambulans anlände. Han höll koll på henne puls, fixade till hennes huvud så hon inte skulle ligga rakt ner i marken som hon gjorde när vi kom, och var redo om hjärt- och lungräddning skulle behöva göras.Under tiden möter Agnes upp polis och ambulans och ser till att de kan hitta rätt till platsen i skogen.

– Både polis och ambulans var snabbt på plats, konstaterar Agnes.

”Fattade på en gång att det var han”
Agnes och Thomas fattar tidigt misstankar om att det är tonårspojken, som pekat ut platsen där flickan ligger, som också skadat henne.

– Vi fattade på en gång att det var han som hittat på något, berättar Agnes.

LÄS ÄVEN: Fick permanent uppehållstillstånd en vecka innan brutala mordförsöket på flicka i Skellefteå

Det är flera saker som gör dem misstänksamma. Dels att pojken förklarar för dem att han hittade flickan när han skulle ut i skogen och kissa, dels att han flyttat hennes cykel till Morö backe skola.

– Sedan att han bara lämnade oss och stack när han visat var hon låg. Det gjorde att vi tyckte något kändes misstänkt med honom, menar Agnes.

”Måste vara äldre än 13”
Den misstänkte gärningsmannen är enligt sitt personnummer 13 år gammal. Men åklagare Andreas Nyberg har sagt att tonårspojken kan vara äldre än så.

Det är en uppfattning Agnes delar.

– Vi tror och upplever att han måste vara äldre än 13. Max runt 15-16. Så äldre tyckte vi han var, säger hon.

Så jävla iskall. Den här skogsapan är ett solklart psykfall.

"Han är lugn" Ja efter ha våldtagit henne, slagit totalt sönder henne.
Solklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in