Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-13, 08:14
  #5401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Dumpar denne... Riktigt läsvärd. Pierre e skyldig till Allt!

Någon som har lite senaste nytt om denna kanske värsta seriemördaren vi haft i landet. Har familjen "gått" vidare? De måste haft ett helvete... Barnen och sambon.

Minns hur han satt och grät lite patetiskt i rättegången i Kalmar.

I alla förhör pratade han på om oväsentligheter men när det blev allvar blev han mer svårpratad. Snarstucken.
Har du möjligen fupen kvar? Länkarna i tråden fungerar inte
Citera
2022-07-13, 09:23
  #5402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du möjligen fupen kvar? Länkarna i tråden fungerar inte

Nej tyvärr. Har inte kvar den datorn och ingen molnlagring då.
Citera
2022-07-13, 09:26
  #5403
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Dumpar denne... Riktigt läsvärd. Pierre e skyldig till Allt!

Någon som har lite senaste nytt om denna kanske värsta seriemördaren vi haft i landet. Har familjen "gått" vidare? De måste haft ett helvete... Barnen och sambon.

Minns hur han satt och grät lite patetiskt i rättegången i Kalmar.

I alla förhör pratade han på om oväsentligheter men när det blev allvar blev han mer svårpratad. Snarstucken.

Ja. Han är tok-skyldig.
Efter att han åkte in har inga fler bränder rapporterats, heller.

Jag skojar inte när jag säger att om han någonsin släpps ut skulle det krypa i kroppen av obehag hos mig, trots att jag inte bor i närheten av honom eller är involverad på andra vis.

En av svensk kriminalhistorias farligaste (och mest patetiska) personer.

Fy sjutton vilket avskum.
Citera
2022-07-13, 09:34
  #5404
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du möjligen fupen kvar? Länkarna i tråden fungerar inte

Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Nej tyvärr. Har inte kvar den datorn och ingen molnlagring då.
Jag tror jag har FUP kvar; påminn mig i em i tråden eller via PM så ska jag kolla
Citera
2022-07-13, 09:37
  #5405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ja. Han är tok-skyldig.
Efter att han åkte in har inga fler bränder rapporterats, heller.

Jag skojar inte när jag säger att om han någonsin släpps ut skulle det krypa i kroppen av obehag hos mig, trots att jag inte bor i närheten av honom eller är involverad på andra vis.

En av svensk kriminalhistorias farligaste (och mest patetiska) personer.

Fy sjutton vilket avskum.

Det värsta är om, och jag anar att, han vant sig vid fängelse livet.

Han levde hela sitt liv med stress kring pengar. Otrygg uppväxt. Han medgav vid sista rättegången att hans liv kanske inte varit så bra.

Han sitter (satt) i Härnösand och hade snickarsysslor. Hoppas bara att hans umgänge där inte är så bra. Terroristen Akilov (eller hur det stavas) har flyttats dit.
Citera
2022-07-13, 09:58
  #5406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hur i helvete kunde polisen inte se sambandet och stoppa honom tidigare? Han blev så självsäker att han fortsatte inpå sin närmaste familj och trodde det skulle sjunka in i "mordbrännarens" verk. Bara det att han var så nära alla bränder och offren borde gjort att det lyste rött omkring honom för en normal polis.
Både polis och omgivning såg sambandet tidigt och om jag inte minns fel så blev det span och konfronterande förhör långt innan sista branden. Det sistnämnda blev särskilt kritiserat då det inte fanns tillräckligt med teknisk bevisning men man tänkte sig att han skulle erkänna om man bara hävde alla indicier på honom. Det fungerade ju inte på honom vilketbara ledde till att han lärde sig metoder att mörda och bränna på sätt som gjorde det svårare att sätta dit honom, exvis genom att i framtiden inte ha med sig telefonen.
Inte ens det sista åtalet var någon slam dunk utan hängde väl på något DNA, blod på ett vapen som lätt kunnat avskrivas som något som hamnat där när han lånat vapnet vid tidigare jakt. Utan alla indicierna kring tidigare bränder hade han nog mycket väl kunnat frias.

Exakt hur det gick till står nog i tråden men att det var han visste "alla", långt innan det tog slut.
Citera
2022-07-13, 13:21
  #5407
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du möjligen fupen kvar? Länkarna i tråden fungerar inte

Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Nej tyvärr. Har inte kvar den datorn och ingen molnlagring då.
https://anonfiles.com/B2E3s3x5y7/Flakeb_le_zip

Om någon har målnumret kan jag kanske hitta domen också
Citera
2022-07-13, 14:23
  #5408
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Har familjen "gått" vidare? De måste haft ett helvete... Barnen och sambon.

Jag har dålig koll 2022 men de gick vidare och har nog fortfarande gjort. Jag har svårt att se något annat. Sambon och barnen är som vilka som helst. Barnen är jättenormala individer. Jag vet att i alla fall en gift sig, skaffat barn, har högskoleutbildning och jobbar inom det. Jag tror de andra jobbar och har partner i alla fall men inte säker. De är städade. Inga WT.

Edit: Tack för sammanfattning GG
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2022-07-13 kl. 14:32.
Citera
2022-10-01, 11:19
  #5409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Både polis och omgivning såg sambandet tidigt och om jag inte minns fel så blev det span och konfronterande förhör långt innan sista branden. Det sistnämnda blev särskilt kritiserat då det inte fanns tillräckligt med teknisk bevisning men man tänkte sig att han skulle erkänna om man bara hävde alla indicier på honom. Det fungerade ju inte på honom vilketbara ledde till att han lärde sig metoder att mörda och bränna på sätt som gjorde det svårare att sätta dit honom, exvis genom att i framtiden inte ha med sig telefonen.
Inte ens det sista åtalet var någon slam dunk utan hängde väl på något DNA, blod på ett vapen som lätt kunnat avskrivas som något som hamnat där när han lånat vapnet vid tidigare jakt. Utan alla indicierna kring tidigare bränder hade han nog mycket väl kunnat frias.

Exakt hur det gick till står nog i tråden men att det var han visste "alla", långt innan det tog slut.

Fråga: Fanns det uppgifter om att offret faktiskt hade lånat geväret vid något tillfälle?
Citera
2022-10-01, 15:57
  #5410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Fråga: Fanns det uppgifter om att offret faktiskt hade lånat geväret vid något tillfälle?

Nej...
Citera
2022-10-01, 17:33
  #5411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Nej...

Lyssnade precis på "En mörk historia" där dom sa att försvaret under rättegången lyft fram att P.K lånat ut sitt gevär, för lerduveskytte, till G L-N någon gång under 80-talet.

Tänkte också om du kunde förklara tidsaxeln för detta, då jag inte riktigt förstått det...
1. När tror polisen att morden/branden skett?
2. Vart säger P.K att han befunnit sig och gjort under denna tiden?
3. Under vilka tider har P.K alibi och ej alibi?
4. När åker P.K till Stockholm?

/Tacksam för svar :-)
Citera
2022-10-01, 17:57
  #5412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Lyssnade precis på "En mörk historia" där dom sa att försvaret under rättegången lyft fram att P.K lånat ut sitt gevär, för lerduveskytte, till G L-N någon gång under 80-talet.

Tänkte också om du kunde förklara tidsaxeln för detta, då jag inte riktigt förstått det...
1. När tror polisen att morden/branden skett?
2. Vart säger P.K att han befunnit sig och gjort under denna tiden?
3. Under vilka tider har P.K alibi och ej alibi?
4. När åker P.K till Stockholm?

/Tacksam för svar :-)

Det var Pierre som sa att mord offret varit med och skjutit lerfuvor en massa åt innan modet. Ingen tror på det. Det var ett påstående utan bärighet.

Han inga alibin för någonting. Han påstår saker som inte kan verifieras.

De åkte mot Stockholm tidig morgon efter att hans svåger lånade honom 10 tusen. (då han trodde mordoffret hade kontanter i ditt kassaskåp som han skulle stjäla men kammade noll.)

På vägen mot Stockholm tog elden fart då brandmän slog sönder en ruta och gav syre till det pyrande.

Han hade inte ett rött öre då de skulle till Stockholm, bo på Scandic Malmen och gå på föreställning. Barskrpad och med en familj som inte hade en aning om hans akuta penningkrid. De levde i god tro.

Pierre har dödat fler än dessa två i Flakeböle, sin mamma och hennesambo samt sin kusin.

Sannolikt är han Sveriges värsta seriemördare genom tiderna.

Tyvärr tror jag han har det ganska bra där i fängelset. Behöver inte stå till svars inför någon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback