Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-06, 15:22
  #5389
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det är bara i PK:s fantasier som denna hotbild finns om det inte är utifrån hans egna perspektiv förstås. Han var ju definitivt en hotbild för dem.
Bra att han fortsätter och neka och dessutom planerar en resning till HD.
Det innebär glädjande nog bara att hans ansökan om tidsbestämt straff kommer att få avslag med vändande post!

Han hänvisade ju till polisens utredning. Hittar han på eller fanns det något där?
Citera
2021-11-06, 15:28
  #5390
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Han hänvisade ju till polisens utredning. Hittar han på eller fanns det något där?

Kan mycket väl vara att jag har glömt någon enstaka detalj ur FUP eftersom det var några år sedan.
Hursomhelst så var det inget större diskussioner omkring det.
Såvitt jag kommer ihåg var det heller ingen stor fråga i domstolen!
Citera
2021-11-06, 15:49
  #5391
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Kan mycket väl vara att jag har glömt någon enstaka detalj ur FUP eftersom det var några år sedan.
Hursomhelst så var det inget större diskussioner omkring det.
Såvitt jag kommer ihåg var det heller ingen stor fråga i domstolen!

Var det inte något om smuggelcigaretter? Jag minns att det manliga BO var/hade varit inblandad i något
sådant.
Faktiskt är jag nästan 98% säker på att det är det han syftar på.
Citera
2021-11-06, 16:02
  #5392
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Var det inte något om smuggelcigaretter? Jag minns att det manliga BO var/hade varit inblandad i något
sådant.
Faktiskt är jag nästan 98% säker på att det är det han syftar på.

Intressant. Var det något småskaligt, eller en större liga? Konkurrerade dom med några andra?
Citera
2021-11-06, 16:06
  #5393
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Var det inte något om smuggelcigaretter? Jag minns att det manliga BO var/hade varit inblandad i något
sådant.
Faktiskt är jag nästan 98% säker på att det är det han syftar på.

Google is Your friend 🙃.
Jag läste igenom det lite snabbt.
Mycket riktigt åsyftas smugglingen.
Den delen av utredningen hamnade i slasken. Dvs det bedömdes inte vara väsentligt för utredningen.
Man kan ju samtidigt fråga sig varför inte försvaret gjorde ett nummer av den här delen i samband med åtalet.

Såg även att artikeln var från 2014 så kanske PK inom kort kommer på bättre tankar.
Ett erkännande skulle nog vara klädsamt i god tid före första ansökan om tidsbestämt vilket borde bli hösten 2023.
Citera
2021-11-06, 20:43
  #5394
Medlem
-GGs avatar
Sjukt vriden människa. Han och Zoran bör aldrig få komma ut. Dödar man för pengar har man en låg tröskel för mord.
Citera
2022-05-20, 01:55
  #5395
Medlem
Nån som sitter på fupen? Dom länkarna som finns funkar inte längre
Citera
2022-05-21, 13:48
  #5396
Medlem
-GGs avatar
Denne Pierre utstrålar något mycket mörkt.

Patetisk är han också, som gråter i rättegången och tycker synd om sig själv för att han ens misstänkts.
Vidrig person.

Jag hoppas innerligt att han får en hantel i huvudet i fängelset och dör.
En av svensk kriminalhistorias mest otäcka personligheter. Mördat sin mor, styvfar och bästa vänner, där en av dem är bror till någon han växte upp med.
Det är svårslaget.
(Plus de andra mystiska bränderna och andra dödsfall, som PK med stor säkerhet ligger bakom)
__________________
Senast redigerad av -GG 2022-05-21 kl. 14:06.
Citera
2022-05-21, 14:26
  #5397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Denne Pierre utstrålar något mycket mörkt.

Patetisk är han också, som gråter i rättegången och tycker synd om sig själv för att han ens misstänkts.
Vidrig person.

Jag hoppas innerligt att han får en hantel i huvudet i fängelset och dör.
En av svensk kriminalhistorias mest otäcka personligheter. Mördat sin mor, styvfar och bästa vänner, där en av dem är bror till någon han växte upp med.
Det är svårslaget.
(Plus de andra mystiska bränderna och andra dödsfall, som PK med stor säkerhet ligger bakom)
Några år efter domen pratade jag med någon som arbetade kring rättsprocessen men utan att vara en aktiv part. Enligt honom var det påtagligt vilken extrem psykopat PK var men samtidigt så usel skådis när han blev konfronterad. Så länge livet rullade på utan direkta mothugg så var det väl inget särskilt med honom som stack ut men så fort något ställdes på sin spets så "blev det iskallt i rummet" och man ska, trots omständigheternas allvar, ofta ha undrat om han drev med sina åskådare eller verkligen trodde att han uppfattades som ärlig och oskyldig.
Jag har aldrig träffat PK men det är onekligen en intressant individ.
Citera
2022-05-21, 14:31
  #5398
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Några år efter domen pratade jag med någon som arbetade kring rättsprocessen men utan att vara en aktiv part. Enligt honom var det påtagligt vilken extrem psykopat PK var men samtidigt så usel skådis när han blev konfronterad. Så länge livet rullade på utan direkta mothugg så var det väl inget särskilt med honom som stack ut men så fort något ställdes på sin spets så "blev det iskallt i rummet" och man ska, trots omständigheternas allvar, ofta ha undrat om han drev med sina åskådare eller verkligen trodde att han uppfattades som ärlig och oskyldig.
Jag har aldrig träffat PK men det är onekligen en intressant individ.

Intressant information.

För det är precis en "kyla" som jag känner när jag ser honom på bild och tar del av hela historien och människan.
Riktigt otäck individ och skönt att de äntligen hittade bevis som satte honom bakom galler.
Citera
2022-05-28, 07:07
  #5399
Medlem
-GGs avatar
Fakta hämtat från programmet Svenska fall för FBI:

-Sju stycken bränder mellan 1997 och 2012.

-Åtta döda personer sammanlagt i de sju bränderna.

-Brand nummer 1 inträffar 11 juli 1997. En död man, mordbrand. PK var arvtagare till mannen som dog. Han ärvde fastigheter och pengar.

-Brand nummer 2 inträffar i november 2004. Lite otydligt säger utredarna i programmet att branden inte var anlagd men att en död man påträffades på platsen. PK hittade kroppen och den döde mannen var hans ekonomiske rådgivare.

-Brand nummer 3 sker i mars 2005. En mördad man och mordbrand. Offret var PK:s kusin. Brandplatsen låg inom 100 meter från där PK bodde vid tidpunkten. Fullt utvecklad brand, taket rasande in. PK anmälde branden. Sade sig ha varit hemma hela kvällen men inte hört någonting.

-Brand nummer 4 startas i september 2005. Ingen skadad, en ensam brand. Men PK jobbade som snickare på huset som brann ner. Han erbjöd sig efteråt att bygga upp det igen.

-Brand nummer 5 händer i mars 2006. En kvinna hittas dödad i en lada och ladan brinner ner. Kvällen före branden spelade PK och kvinnan kort tillsammans. PK hade då föreslagit för kvinnan att ladan skulle förstöras så att någon kunde bygga upp den igen.

-Brand nummer 6 är branden som är meningen att mörka morden på PK:s mor och styvfar, Barbro och Bertil.

-Brand nummer 7 blir den som äntligen låser in psykopaten, förhoppningsvis på evig tid, och inträffar i december 2012. Branden avslöjar två mördade som dödades innan branden anlades. Offren var vänner till PK och han hade tjatat om att få låna pengar dagarna innan.


Denne jävla psykopat har i 10+ år härjat fritt och tagit kål på nästan hela sin familj och bekantskapskrets, i jakt på pengar. Hur i helvete kunde polisen inte se sambandet och stoppa honom tidigare? Han blev så självsäker att han fortsatte inpå sin närmaste familj och trodde det skulle sjunka in i "mordbrännarens" verk. Bara det att han var så nära alla bränder och offren borde gjort att det lyste rött omkring honom för en normal polis.
Fy vilken läskig människa. Dödsstraffet är högst motiverat för typer som honom.
__________________
Senast redigerad av -GG 2022-05-28 kl. 07:28.
Citera
2022-07-13, 07:53
  #5400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Fakta hämtat från programmet Svenska fall för FBI:

-Sju stycken bränder mellan 1997 och 2012.

-Åtta döda personer sammanlagt i de sju bränderna.

-Brand nummer 1 inträffar 11 juli 1997. En död man, mordbrand. PK var arvtagare till mannen som dog. Han ärvde fastigheter och pengar.

-Brand nummer 2 inträffar i november 2004. Lite otydligt säger utredarna i programmet att branden inte var anlagd men att en död man påträffades på platsen. PK hittade kroppen och den döde mannen var hans ekonomiske rådgivare.

-Brand nummer 3 sker i mars 2005. En mördad man och mordbrand. Offret var PK:s kusin. Brandplatsen låg inom 100 meter från där PK bodde vid tidpunkten. Fullt utvecklad brand, taket rasande in. PK anmälde branden. Sade sig ha varit hemma hela kvällen men inte hört någonting.

-Brand nummer 4 startas i september 2005. Ingen skadad, en ensam brand. Men PK jobbade som snickare på huset som brann ner. Han erbjöd sig efteråt att bygga upp det igen.

-Brand nummer 5 händer i mars 2006. En kvinna hittas dödad i en lada och ladan brinner ner. Kvällen före branden spelade PK och kvinnan kort tillsammans. PK hade då föreslagit för kvinnan att ladan skulle förstöras så att någon kunde bygga upp den igen.

-Brand nummer 6 är branden som är meningen att mörka morden på PK:s mor och styvfar, Barbro och Bertil.

-Brand nummer 7 blir den som äntligen låser in psykopaten, förhoppningsvis på evig tid, och inträffar i december 2012. Branden avslöjar två mördade som dödades innan branden anlades. Offren var vänner till PK och han hade tjatat om att få låna pengar dagarna innan.


Denne jävla psykopat har i 10+ år härjat fritt och tagit kål på nästan hela sin familj och bekantskapskrets, i jakt på pengar. Hur i helvete kunde polisen inte se sambandet och stoppa honom tidigare? Han blev så självsäker att han fortsatte inpå sin närmaste familj och trodde det skulle sjunka in i "mordbrännarens" verk. Bara det att han var så nära alla bränder och offren borde gjort att det lyste rött omkring honom för en normal polis.
Fy vilken läskig människa. Dödsstraffet är högst motiverat för typer som honom.


Dumpar denne... Riktigt läsvärd. Pierre e skyldig till Allt!

Någon som har lite senaste nytt om denna kanske värsta seriemördaren vi haft i landet. Har familjen "gått" vidare? De måste haft ett helvete... Barnen och sambon.

Minns hur han satt och grät lite patetiskt i rättegången i Kalmar.

I alla förhör pratade han på om oväsentligheter men när det blev allvar blev han mer svårpratad. Snarstucken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback