• 1
  • 2
2022-07-13, 05:44
Medlem
Vad är grejen folk som äter ägg? Det innehaller massor med svavel. Dessa människor vet att de kommer lukta äckligt ur munnen och gå runt och fisa konstant på jobbet. De är själviska och bryr sig inte det minsta om sin omgivning.

Är inte ägg något som man borde sluta äta när man nåt tonåren? Talar alltså om kokta ägg osv. Ägg är ok som en ingrediens.
Citera
2022-07-13, 05:51
Medlem
Nej, ägg är den bästa proteinkällan vi har. Alla aminosyror i en bra ratio, och ägg används som mått när man jämför annan kost.

Så knappast, de enda som inte regelbundet äter ägg är idioter och veganer.
Citera
2022-07-13, 05:54
Medlem
LeCastles avatar
Det kan vara bra om man är vegetarian.
Innehåller även mycket D-vitamin.

Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Nej, ägg är den bästa proteinkällan vi har. Alla aminosyror i en bra ratio, och ägg används som mått när man jämför annan kost.

Allergiker också. Plocka upp saker från djurs stjärtar hör till utvecklingen så du har både rätt och fel.
Citera
2022-07-13, 06:39
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Vad är grejen folk som äter ägg? Det innehaller massor med svavel. Dessa människor vet att de kommer lukta äckligt ur munnen och gå runt och fisa konstant på jobbet. De är själviska och bryr sig inte det minsta om sin omgivning.

Är inte ägg något som man borde sluta äta när man nåt tonåren? Talar alltså om kokta ägg osv. Ägg är ok som en ingrediens.

Jag vet inte hur din kropp mår eller hur dålig tandstatus du har. Men jag äter ett ägg till frukost och gjort i flera år. Varken fiser eller har dålig andedräkt. Så jag tror att felet ligger hos dig.
Citera
2022-07-13, 06:48
Medlem
tegelpanna123s avatar
Det är väl inte ägget som luktar surkuk, det är väl kaviaren. Jag tycker om ägg, stekt kokt..
Citera
2022-07-13, 06:50
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan

+ de som inte gillar smaken av ägg. Jag åt aldrig/mkt sällan ägg som barn, nu äter jag två kokta ägg om dagen i snitt och det är fortfarande ingen favorit även om det smakar helt okej numera.
Citera
2022-07-13, 07:01
Medlem
Erm, har aldrig några sådana problem. Kanske om man äter massor utav de. Det kan väl inte innehålla så mycket svavel om man äter ett kokt ägg eller två?

Äta någon eller några få ägg per dag är otroligt nyttigt. Svavel anses otroligt nyttigt, sedan innehåller extremt mycket annat som är bra, proteiner(aminosyror), vitaminer, mineraler o.s.v. Anser tvärtom att de som inte äter ägg är skumma då det finns massa gått och laga med det. Vem äter kaviarmackor utan ägg liksom? Bortsett från veganer då givetvis, förstår dessa.

Det finns vissa matkryddor t.ex. som tar bort gaser.

Många tar svavel i kostillskottform, MSM då det anses vara mycket välgörande för hälsan.
Citera
2022-07-13, 07:20
Medlem
AngieDs avatar
För folk som gymmar och gymmar för att bygga så är ägg ett måste. Tror inte ägg ger dålig andedräkt, det nog värre med rökning som många ägnar sig åt.
Citera
2022-07-13, 07:40
Medlem
Jordgubbes avatar
Äggstra bra hade varit en referens, tex denna notis via svt (Budskap: vätska så mildras problemet, om man frossar).
Citera
2022-07-13, 08:18
Medlem
Jag äter inte ägg själv. (Ok, ibland äter jag ett ägg på påskafton.) Men jag har haft arbetskamrater som ätit ägg till frukost varje dag, och jag har aldrig märkt att de har luktat illa.
Citera
2022-07-13, 08:32
Medlem
Muppetys avatar
Äter ägg dagligen för att de innehåller protein o för att det är gott. Försöker hålla mig till vegetariskt (inte veganskt). Ägg är bra när man går på diet, jag gick ner 26 kg men åt ändå ägg under tiden.

Ingen har sagt att jag luktar illa. Möjligen om man släpper en äggmök...
Citera
2022-07-13, 08:50
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Grejen är att ägg är så fantastiskt gott i pannkisar, omelett, scrambled på rostad toast, perfekt kokta 5½ minuters med dillkaviar, sunny side up med bönor etc etc - efter många år med träning för att laga detta fantastiska livsmedel till perfektion, så är chansen att sluta äta ägg är = 0.
Finns inget bra liv utan ägg!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in