• 1
  • 2
2022-07-12, 13:36
Medlem
Hej!
Jag tänkte kasta ut frågan till er som har linkedin. Vissa personer som är aktiva på den plattformen spyr jag verkligen på.

Ex. han Saliba. Har aldrig tidigare sett någon som kastar ur sig så mycket floskler och skit.
Det känns som att det är någon inbyggd taktik för att få uppmärksamhet, beröm och ryggdunkningar. Självklart är det en hel drös människor som "gillar" och "agree" (detta ständiga enig/agree också!)
Ex på inlägg kan vara "Vi måste bli snällare mot varandra, det är coolt att vara snäll"

Vem på riktigt kan som läsare finna ett mervärde i den typen av påstående i vuxen ålder?

Frågeställningen blir som lyder:
Vilken "offentlig" person på linkedin känner man bara att man kräks åt, och överlag är helt onödig med sina inlägg.

Mvh Janga
Citera
2022-07-12, 13:49
Medlem
turn-n-burns avatar
Jag ser såna menlösa poster i mitt flöde via gillningar från folk jag följer. Är väl som socmedia är mest.

Jag följer bara folk, företag, läroverk och relevanta bloggar/sidor från min egen bransch där, tänker att man i regel ska skilja mellan det privata och yrkeslivet för balans i tillvaron.
Citera
2022-07-12, 14:22
Medlem
holmiums avatar
Flertalet sociala medier handlar om ett globalt förgrenat spioneri mot enskilda och företag.

Dvs. om kartläggning från fientliga personer och organisationer av våra åsikter, intressen, kontakter och nätverk.

Linkedin är inget undantag, utan troligen en av de skadligaste och farligaste aktörerna i sammanhanget.

Många vet antagligen detta och skriver därför inget av värde.......

Men man skall passa sig för kartläggningen av intressen och kontaktnät, samt för den tidspillan som uppdateringar och postning på Linkedin utgör.
Citera
2022-07-12, 14:52
Medlem
nedboys avatar
Vem fan är Saliba? Aldrig hört talas om och jag har LinkedIn.

vem är han och vad är det han säger?
Citera
2022-07-12, 14:58
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det härligaste är väl ändå dem som lägger inlägg på inlägg om hur viktigt det är att göra på ett visst sätt och så vet man att de är motsatsen själv. Har en sån person i flödet som jag jobbat mot en hel del och vet att han verkligen agerar tvärtemot vad hans poster på LinkedIn ska inspirera till.
Citera
2022-07-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Vem fan är Saliba? Aldrig hört talas om och jag har LinkedIn.

vem är han och vad är det han säger?

Michael Saliba, sök och du skall finna
Citera
2022-07-12, 15:29
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janga-langa
Michael Saliba, sök och du skall finna

Ska jag söka efter det du menar är hans "floskler"? Du får väl redovisa va fan du menar och baserar din tråd på.
Citera
2022-07-12, 15:46
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Finns redan en tråd om fenomenet.
Citera
2022-07-12, 15:47
Medlem
Saliba! Jag hatar det jävla ordbajsande äcklet! Jag börjar tro att han autogenererar artiklar genom att skriva klyschiga ord!
Citera
2022-07-12, 17:25
Medlem
Triremers avatar
Värst är Simon Sinek. Det enda framgångsrika han gjort är att framgångsrikt prata om framgång. I övrigt är han en medelmåtta som inte åstadkommit ett skit förutom att marknadsföra sitt infantila skit som ”start with why…”
Citera
2022-07-12, 17:30
Medlem
Känner inte alls igen fenomenet?
Beror nog mycket vad man själv använder det till.
Själv har jag mest kontakt med äldre affärsbekanta, och en möjlighet att hitta nya jobbmöjliheter.
Men ser inte mycket flum eller dyligt, en del lite knepiga seminarier etc. men de kan man lätt borde ifrån.
Citera
2022-07-12, 22:16
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Finns redan en tråd om fenomenet.

Ooh, länka gärna. Sitter med mobilen och det vill inte funka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in