2022-07-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
Hehe kul antagligen är det rk62-pekhuthypoon 🤩

Vad var det jag sa. Rk62 och en early. Välkommen tillbaka i tråden. Du gömmer dig och dyker upp som gubben i lådan. Har du några exotiska korsningar på g? Hoppas allt är bra med dig annars

Mvh,
Citera
2022-07-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Vad var det jag sa. Rk62 och en early. Välkommen tillbaka i tråden. Du gömmer dig och dyker upp som gubben i lådan. Har du några exotiska korsningar på g? Hoppas allt är bra med dig annars

Mvh,
Haha jo tackar jag lever och frodas tyvär vart det lite energi på odlandet då det gick Inge vidare men som tur är blir det ett nytt odlar år nästa år och då jäklar 😇 hoppas det går bra med dina diselRyder !
Citera
2022-07-10, 12:55
Medlem
Citat:
Haha jo tackar jag lever och frodas tyvär vart det lite energi på odlandet då det gick Inge vidare men som tur är blir det ett nytt odlar år nästa år och då jäklar 😇 hoppas det går bra med dina diselRyder !

Det är ganska lite energi här också. Har inte hunnit så mycket som jag velat men det blir väl några plantor. Var förbi nyss en gammal spot och där växer det runt 5-7 utav dina PT. Jag hade en del plantor förra året där och som jag inte pallade skörda, deras frön har nu övervintrat och växer nu haha. Fick sån jävla chock när jag såg dom för jag visste att jag inte odlat något på just den spoten. Dom ska jag ta mej fan göra frön på. Snacka om stark genetik!!!

Dina dieselryder håller jag på nu och driver upp. Försöker bara komma på vart jag ska odla dom. Dina BS ville inte gro. Tror kanske det var mitt fel för jag höll på ute med dom. Resten av dina sorter har jag sparat till nästa år.
Citera
2022-07-11, 14:19
Medlem
Citat:
Hehe kul antagligen är det rk62-pekhuthypoon 🤩

Riktigt stor! Den växer säkert lite till.
Började tilsätta biobuzz bloom förra veckan.

Perlite: du sa att du brukade sätta ut på midsommar, gissar på att du sätter ut förplanterade?
Jag är orolig att mina inte hinner gå klart.
Citera
2022-07-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Riktigt stor! Den växer säkert lite till.
Började tilsätta biobuzz bloom förra veckan.

Perlite: du sa att du brukade sätta ut på midsommar, gissar på att du sätter ut förplanterade?
Jag är orolig att mina inte hinner gå klart.

Dom borde hinna. Du är ju iof på en lite kallare plats. Vill inte skriva ut ditt område med jag vet vart du håller hus. Du har hela juli och augusti som är varmt och sen september. Även om dom går lite in i oktober så är det lugnt. För du har ju auto, eller hur? Dessutom tror jag det är offthehooks autos. Dom klarar kyla jävligt bra. Offthehooks frön är avlade på 65 breddgraden. Det är i höjd med Haparanda…
Citera
2022-07-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Dom borde hinna. Du är ju iof på en lite kallare plats. Vill inte skriva ut ditt område med jag vet vart du håller hus. Du har hela juli och augusti som är varmt och sen september. Även om dom går lite in i oktober så är det lugnt. För du har ju auto, eller hur? Dessutom tror jag det är offthehooks autos. Dom klarar kyla jävligt bra. Offthehooks frön är avlade på 65 breddgraden. Det är i höjd med Haparanda…

Haha nä berätta inte för flashback vart jag bor så är du gullig 😂
Ja exakt. Då känns det bättre. Varit en kall och blöt juli änsålänge tyvär.
Ska köpa hem ett torktält snart också. Kanske köper ett 80x80x160 som man även kan använda till vinter odling inomhus.
Citera
2022-07-12, 10:25
Medlem
Citat:
Den stora där är rk62 blandat med något, glömt vad det var. Cp barn har koll 😊 det är något speciellt med just den spoten, förra året blev det också en mega super planta där. Och exakt som förra året så stod det 2-3 st på samma plats och den längst till höger blev sjukt stor. Något magiskt där. (Jag kastade dom två andra detta år då det blev hanar)
Jag ger plantorna biobuzz fishmix, grow och blom.

Den blir extra stor för den har en yta som absorberar värme
du får ett mikroklimat vid den där rotvältan
Blir samma fenomen om du planterar nära en bergsvägg

mvh
Citera
2022-07-12, 13:24
Medlem
Citat:
Haha nä berätta inte för flashback vart jag bor så är du gullig 😂
Ja exakt. Då känns det bättre. Varit en kall och blöt juli änsålänge tyvär.
Ska köpa hem ett torktält snart också. Kanske köper ett 80x80x160 som man även kan använda till vinter odling inomhus.

Då så. Offthehooks frön kommer säkerligen hinna klart. Jag odlade hans upzz förra året och dom var klara på 2 månader. Det är rekord. Dock var ju förra sommaren jävligt varm och torr.

Torka på du. Det är ett helvete att lösa torkningen. Är alltid så jävla nojig över transporten till platsen där man ska torka. Brukar skita på mig när jag har grejerna på mig. Det bästa vore om man kunde torka på sin spot och sen gräva ner skiten i närheten av spoten och bara hämta lite i taget. Men sån lyx kan man inte ha.
Citera
2022-07-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19

mvh

Det där är ett jävligt bra tips! På berget är grymt. Blir varmt och gott. Har även märkt att maskar inte tycker om att kräla på varmt och torrt berg. Har några odlingssäckar på ett berg och dom växer som fan.
Citera
2022-07-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19

mvh

Grymt 🥳 är man kvar i sverige nästa sommar blir det att slänga på mer säckar där och ha några mer plantor
Citera
2022-07-12, 16:18
Medlem
Citat:
Grymt 🥳 är man kvar i sverige nästa sommar blir det att slänga på mer säckar där och ha några mer plantor

Vadå är man kvar? Ska du till Jamaica? 😂
Citera
2022-07-13, 03:00
Medlem
Jaha.. 10 dagar regn framför och "arktiskt kyla" drar in över hela sverige och snöi norr.. och värme mellan 10-20 grader. Plantorna är 20-50 cm vad tror ni? Tar det ut på blomningstiden fast det är auto? Hur mycket tar det ner på skörden? När tror man fördendelen man kan skörda? Slutet på augusti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in