Hur kan Mrkoll visa fel adress p en person? Ska det inte vara kopplat mot folkbokfringen som ratsit t.ex.?
Personen jag kollade upp str som skriven p sin gamla adress p mrkoll, nr hen egentligen flyttade drifrn fr ver 5 r sedan. Ratsit och merinfo t.ex. visar rtt adress.
Hur kan Mrkoll visa fel adress p en person? Ska det inte vara kopplat mot folkbokfringen som ratsit t.ex.?
Personen jag kollade upp str som skriven p sin gamla adress p mrkoll, nr hen egentligen flyttade drifrn fr ver 5 r sedan. Ratsit och merinfo t.ex. visar rtt adress.
MrKoll r helt enkelt dligt uppdaterade och en budgetversion av bttre, serisa domstolssktjnster. Drfr saknas ocks domar ibland.
r ju bara gra ett par stickprov s ser man att informationen om vad folk har fr utbildningar/yrken r tvivelaktig eller felaktig. P detta skriver deras kundtjnst uttryckligen (under FAQs) att de r ointresserade av sdana "generella" frgor - okej, deras problem. S nn som vet varifrn de skrapat upp den "informationen"?
r ju bara gra ett par stickprov s ser man att informationen om vad folk har fr utbildningar/yrken r tvivelaktig eller felaktig. P detta skriver deras kundtjnst uttryckligen (under FAQs) att de r ointresserade av sdana "generella" frgor - okej, deras problem. S nn som vet varifrn de skrapat upp den "informationen"?
Under fliken dr det str: "Denna mnad har vi hittills lmnat ut information om x x antal gnger"
r detta hur mnga gnger ngon bara gjort en skning p personen p mrkoll eller r det hur mnga som kpt tjnsten och laddat ned information frn registren mrkoll tillhandahller?
Hej . Jag har varit dmd fr ett mindre brott, fr flera r sedan. Det r nu gallrat och jag finns inte lngre kvar p lexbase, vilket jag gjorde frut . Men mitt brott finns fortfarande p MrKoll?! Om mitt brott r gallrat s ska det ju inte finnas information om detta att hmta bland privatpersoner? Ngon fr grna upplysa mig om detta, har jag fel?
Snacka om gamla uppgifter, har inte haft hemtelefon p minst7 r nd str det p mr koll att dom uppdaterar dagligen.
Tror de r lite mer sla p att ta bort uppgifter utan att de erstts av nya. D.v.s. byter du adress s erstter de den gamla med den nya, men tar ett telefonnummer bara bort s ligger det kvar till tidens undergng.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!