2022-04-13, 21:55
Medlem
Provokatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Lexbase verkar vara ganska gammal information p?

Kollade ett par jag vet bde finns och frekommer och ingen var med p Lexbase. Fick inga trffar alls.

Varken p Mr. Koll eller p Lexbase s hittar jag ngra flaggor p verifierat dmda personer, kan ngon bekrfta att detta stmmer?

/Provokatr
Citera
2022-04-14, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Varken p Mr. Koll eller p Lexbase s hittar jag ngra flaggor p verifierat dmda personer, kan ngon bekrfta att detta stmmer?

/Provokatr

MrKoll har ftt informationen frn Lexbase/Verifiera. De kan ha olika gallringsregler. Domstolarna missar ibland att skicka ut domar. Mnskliga faktorn.
Citera
2022-05-15, 20:53
Medlem
Taigamannens avatar
Hur kan Mrkoll visa fel adress p en person? Ska det inte vara kopplat mot folkbokfringen som ratsit t.ex.?

Personen jag kollade upp str som skriven p sin gamla adress p mrkoll, nr hen egentligen flyttade drifrn fr ver 5 r sedan. Ratsit och merinfo t.ex. visar rtt adress.
Citera
2022-07-07, 02:22
Medlem
S1mon Krantz, garen av MrKoll, har tappat sin skyddade identitet!

Akt*rgatan 25 lgh 1001 120 66 St*ckholm

073-3** 72 71 (*=4)

Tesla BFF 74B

Nusvar och Segem har sin adress p Luntmakarg*tan 66

https://www.ratsit.se/19880209-Simon...UE16BSWDPVnYTI
Citera
2022-07-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taigamannen
Hur kan Mrkoll visa fel adress p en person? Ska det inte vara kopplat mot folkbokfringen som ratsit t.ex.?

Personen jag kollade upp str som skriven p sin gamla adress p mrkoll, nr hen egentligen flyttade drifrn fr ver 5 r sedan. Ratsit och merinfo t.ex. visar rtt adress.

MrKoll r helt enkelt dligt uppdaterade och en budgetversion av bttre, serisa domstolssktjnster. Drfr saknas ocks domar ibland.
Citera
2022-08-27, 19:52
Medlem
Jordgubbes avatar
r ju bara gra ett par stickprov s ser man att informationen om vad folk har fr utbildningar/yrken r tvivelaktig eller felaktig. P detta skriver deras kundtjnst uttryckligen (under FAQs) att de r ointresserade av sdana "generella" frgor - okej, deras problem. S nn som vet varifrn de skrapat upp den "informationen"?
Citera
2022-08-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
r ju bara gra ett par stickprov s ser man att informationen om vad folk har fr utbildningar/yrken r tvivelaktig eller felaktig. P detta skriver deras kundtjnst uttryckligen (under FAQs) att de r ointresserade av sdana "generella" frgor - okej, deras problem. S nn som vet varifrn de skrapat upp den "informationen"?

Var str det vilken utbildning/yrke man har?
Citera
2022-10-23, 04:50
Medlem
MrMadoffs avatar
Under fliken dr det str: "Denna mnad har vi hittills lmnat ut information om x x antal gnger"

r detta hur mnga gnger ngon bara gjort en skning p personen p mrkoll eller r det hur mnga som kpt tjnsten och laddat ned information frn registren mrkoll tillhandahller?
Citera
2023-03-08, 10:48
Medlem
Hej . Jag har varit dmd fr ett mindre brott, fr flera r sedan. Det r nu gallrat och jag finns inte lngre kvar p lexbase, vilket jag gjorde frut . Men mitt brott finns fortfarande p MrKoll?! Om mitt brott r gallrat s ska det ju inte finnas information om detta att hmta bland privatpersoner? Ngon fr grna upplysa mig om detta, har jag fel?
Citera
2023-03-08, 10:54
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VKontakte
S1mon Krantz, garen av MrKoll, har tappat sin skyddade identitet!

Akt*rgatan 25 lgh 1001 120 66 St*ckholm

073-3** 72 71 (*=4)

Tesla BFF 74B

Nusvar och Segem har sin adress p Luntmakarg*tan 66

https://www.ratsit.se/19880209-Simon...UE16BSWDPVnYTI

Nu blir han mltavla fr diverse irriterade personer. Skulle nog gna mig t annat om jag vore Simon.
Citera
2023-03-08, 11:04
Medlem
Snacka om gamla uppgifter, har inte haft hemtelefon p minst7 r nd str det p mr koll att dom uppdaterar dagligen.
Citera
2023-03-08, 11:07
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamlingen66
Snacka om gamla uppgifter, har inte haft hemtelefon p minst7 r nd str det p mr koll att dom uppdaterar dagligen.
Tror de r lite mer sla p att ta bort uppgifter utan att de erstts av nya. D.v.s. byter du adress s erstter de den gamla med den nya, men tar ett telefonnummer bara bort s ligger det kvar till tidens undergng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in