2022-07-11, 12:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Låter som om du tror att monster uppstår utan anledning och liksom out of the blue. Sen har du också säkert listat ut vad denne kille utsattes för för övergrepp redan i två-treårsåldern. Dutti idiot.

Det stämmer inte att alla "monster" blir det på grund av misshandel eller övergrepp. Det finns många exempel på både våldtäktsmän och mördare som haft en helt vanlig uppväxt.
Citera
2022-07-11, 12:35
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Är du hög? Vart har jag haft FEL frågar jag!
Exakt vad sa jag som var fel?
Huvudsaken är att du ändrade dig när du blev överbevisad, det är en bra egenskap hos dig.
Citera
2022-07-11, 12:36
Medlem
Finns en kvinna som startat en insamling till sin systerdotter (som ska vara den som råkat ut för detta) En tråd på Facebook.
Killen som gjort detta behöver nog byt namn och lämna landet om han ska överleva till han blir straffmyndig.
Citera
2022-07-11, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Undrar hur samhället håller koll på en sån här grabb?

"Hörru grabben, här har du en mobil, du får ringa soc en gång om dagen och berätta var du är!"
Det är en relevant fråga. Jag vet inte. Han måste ju ha övervakning dygnet runt sedan om man har resurser och kompetens att säkerställa detta har jag ingen aning om.
Citera
2022-07-11, 12:38
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Betyder all tillgänglig och möjlig bevakning 24/7. Maxfokusering på minsta tendens till djävulskap eller annat som bör undvikas. Kanske får han en vårdanställd som överrock helt enkelt.
Låter jävligt dyrt! Ska han ha egen manlig PA x 3 resten av livet?
Förmodligen har han väldigt stark sexualdrift och tog till brutalt våld denna gång eftersom han misslyckats med sina överfall de tidigare gångerna
Citera
2022-07-11, 12:39
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Låter jävligt dyrt! Ska han ha egen manlig PA x 3 resten av livet?
Förmodligen har han väldigt stark sexualdrift och tog till brutalt våld denna gång eftersom han misslyckats med sina överfall de tidigare gångerna

Det där får du reda ut själv. Jag lägger mej inte i vad du hittar på.
Citera
2022-07-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Nej nej, det var ETT år sedan, den 19e juni 2021.

https://norran.se/nyheter/skelleftea...gligt/lz2k8zql

Eh han satt i en bil står det. Fel person.
Citera
2022-07-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowstormer
GM med familj sägs ha fått skyddad identitet och flyttat till annan ort då det råder lynchstämning i Ske-å.
Jag har svårt att se hur GM någonsin kommer att vara något annat än ett villebråd så länge denne befinner sig inom rikets gränser.

Det sägs....., myndigheter har alltså på några dagar ordnat detta menar du?

Kom med källa.

Att mgm med familj flyttats till hemlig ort och står under bevakning är en annan sak.
Citera
2022-07-11, 12:43
Medlem
Vi vet att ungen har gjort två slags "överfall" tidigare. Men vi vet inte alls hur våldsamma de var. Om det inte fanns någon större oro efter denna typ av handling bör man inte kasta skit på soc eller skola eller annat som ansvarat för token. Det behövs nog fler incidenter för att kunna dra den slutsatsen dessvärre
Citera
2022-07-11, 12:44
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Eh han satt i en bil står det. Fel person.
Nej, artikeln listar tre olika fall, gissar att det sista, överfallet i tunneln, är denna GM, som av offret kallas ungdom.
Citera
2022-07-11, 12:46
Bannlyst
Hört rykten på stan att det finns ett pris på GM:s huvud, alltså belöning om nån tar ihjäl han. Gissar att det bara är snack, det är Skellefteå inte Chicago.

men om det stämmer kanske det är BO:s pappa som betalar med undangömda knarkpengar?

.
Citera
2022-07-11, 12:46
Medlem
Morogoths avatar
Hoppas att socialnämden i Skellefteå ställs till svars! Detta är rent åt helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in