Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-07-10, 08:50
Bannlyst
Finns ju en del man kan köpa online relativt enkelt, som man inte åker dit för. (inga frågor om vad i denna tråd).

Ofta hittar man dock saker/förpackningar från typ indien eller andra skumma länder. Har även sätt förpackningar med arabiska på askarna.
Kan man lita på dessa att de är legit/innehåller den mängd som de ska?
Citera
2022-07-10, 08:51
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Finns ju en del man kan köpa online relativt enkelt, som man inte åker dit för. (inga frågor om vad i denna tråd).

Ofta hittar man dock saker/förpackningar från typ indien eller andra skumma länder. Har även sätt förpackningar med arabiska på askarna.
Kan man lita på dessa att de är legit/innehåller den mängd som de ska?

Haha nej. Man kan inte lita på nånting från internet, inte ens om det står att det är tillverkar i Sverige med svensk text.
Citera
2022-07-10, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Haha nej. Man kan inte lita på nånting från internet, inte ens om det står att det är tillverkar i Sverige med svensk text.

Även om det verkar legit? Tex söker man på företagsnamnen som står på askarna så ser man att det något stort big pharma i typ indien då. Kan det också fejkas?

Jag misstänker tex att en hel del tram från indien inte innehåller det de ska...
Citera
2022-07-10, 08:53
Medlem
f30malmos avatar
Nej, det kan man verkligen inte.
Citera
2022-07-10, 08:58
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Även om det verkar legit? Tex söker man på företagsnamnen så ser man att det något stort big pharma i typ indien då. Kan det också fejkas?

Jag misstänker tex att en hel del tram från indien inte innehåller det de ska/rätt mängd...

Men alltså...att printa en ask eller en etikett och sätta på en burk eller printa sån folie till en tablettkarta kan vem som helst med rätt utrustning och några timmars klurande med ett designprogram på en dator göra.

Bara för att det står India Pharma på paketet så behöver inte produkten komma därifrån. Det kan lika gärna komma från Kina, Albanien eller någon källare i Sverige.

Men ett hett tips är att sluta med tram. Det är heroin light i pillerform och leder bara till dåliga saker. Jag känner ingen som hållit på med opiater som det gått bra för, däremot har flera av mina vänner dött av det. Eller hamnat i fängelse eller skulder de inte klarar av.
Citera
2022-07-10, 09:02
Bannlyst
Citat:
Men alltså...att printa en ask eller en etikett och sätta på en burk eller printa sån folie till en tablettkarta kan vem som helst med rätt utrustning och några timmars klurande med ett designprogram på en dator göra.

Bara för att det står India Pharma på paketet så behöver inte produkten komma därifrån. Det kan lika gärna komma från Kina, Albanien eller någon källare i Sverige.

Men ett hett tips är att sluta med tram. Det är heroin light i pillerform och leder bara till dåliga saker. Jag känner ingen som hållit på med opiater som det gått bra för, däremot har flera av mina vänner dött av det. Eller hamnat i fängelse eller skulder de inte klarar av.

Behöver inga moralkakor.

Så något som det här kan vara 100% fejk?
https://imgur.com/a/Qt8UQ19
Citera
2022-07-10, 09:10
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Behöver inga moralkakor.

Så något som det här kan vara 100% fejk?
https://imgur.com/a/Qt8UQ19

Det handlar inte om moral eller kakor, det var ett hett tips. Egentligen bryr jag mig inte om du hamnar i fängelse eller dör, ville bara säga som det är. Det finns så många andra droger där ute som inte leder till mizeria. Men det är ditt liv.

Om du nu ska hålla på med opiater så rekommenderar jag heroin. Då får du i alla fall ett riktigt njutbart rus i flera timmar istället för ett halvruttet tram-rus. Här talar jag från egen erfarenhet, heroin är ett av de bästa drogrusen jag upplevt medans tram inte gjorde så mycket alls egentligen. Men det blir så, jag hade ju tagit heroin långt före tram ens fanns och har man kört en Rolls Royce blir man inte impad av en VW Golf.

Ja, det på bilden är inte svårt att förfalska. Kineserna gör falsk sallad och falska ägg, det där du länkade kan du lära dig att göra med rätt utrustning och ett datorprogram.
Citera
2022-07-10, 09:11
Medlem
BenDaviss avatar
Men ja, även heroin förfalskas så inte ens där går man säker.
Citera
2022-07-10, 09:15
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om moral eller kakor, det var ett hett tips. Egentligen bryr jag mig inte om du hamnar i fängelse eller dör, ville bara säga som det är. Det finns så många andra droger där ute som inte leder till mizeria. Men det är ditt liv.

Om du nu ska hålla på med opiater så rekommenderar jag heroin. Då får du i alla fall ett riktigt njutbart rus i flera timmar istället för ett halvruttet tram-rus. Här talar jag från egen erfarenhet, heroin är ett av de bästa drogrusen jag upplevt medans tram inte gjorde så mycket alls egentligen. Men det blir så, jag hade ju tagit heroin långt före tram ens fanns och har man kört en Rolls Royce blir man inte impad av en VW Golf.

Ja, det på bilden är inte svårt att förfalska. Kineserna gör falsk sallad och falska ägg, det där du länkade kan du lära dig att göra med rätt utrustning och ett datorprogram.

Tack men behöver som sagt inga tips, jag har varit med länge och i princip kört allt/gått AT på alla droger som existerar. För 20 år sedan sprang jag runt med pistol hög på tjack, i jakt på heroin. Har skjutit en bedraganed langare i benet Det livet är bakom en dock... Skit i det nu.

Så man ska tänka att allt som säljs på nätet är 100% fejk från kina?
Senast redigerad av pungfittan 2022-07-10 kl. 10:13.
Citera
2022-07-10, 09:23
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Tack men behöver som sagt inga tips, jag har varit med länge och i princip kört allt/gått AT på i princip alla droger som existerar. För 20 år sedan sprang jag runt med pistol hög på tjack, i jakt på heroin. Har skjutit en bedraganed langare i benet Det livet är bakom en dock... Skit i det nu.

Så man ska tänka att allt som säljs på nätet är 100% fejk från kina?

Ah ok, trodde du var ännu en 17-åring som tyckte tram var häftigt för att någon rappare sa det i en låt.

Men ja, i alla fall ha det i åtanke när man misstänker att något som står på paketet inte överensstämmer med effekten man får ut från produkten. Samtidigt så kan man mycket väl få riktig vara från internet också, men du som är rutinerad känner ju om det inte stämmer. Och stämmer det inte så är det troligtvis fejk.

Sen kan det ju också vara så att det är den indiska firman som producerat tabletterna, upptäckt att det är något fel och kasserat den batchen. Och så är det någon driftig indier som haft i uppgift att kassera produkten som istället fått för sig att tjäna en hacka på den svarta marknaden. Ingen kan veta exakt eftersom det är köpt från okänd person på internet.
Citera
2022-07-10, 09:41
Medlem
vadsadusadus avatar
När jag drogade köpte jag från baltiska apotek. Var gång var man lite orolig att det skulle vara dåliga produkter, men faktum är att jag har aldrig fått nåt skumt. Men tror många vendors försöker vara noga med att man ska få det man väntar sig eftersom de förlorar kunder om de medvetet kör ful-produkter. Men köper man droger finns det ALDRIG en garanti att det är vad de säger, det spelar ingen roll om du köper från lokala kranen på gatan till utländksa vendors på nätet.
Citera
2022-07-10, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ah ok, trodde du var ännu en 17-åring som tyckte tram var häftigt för att någon rappare sa det i en låt.

Men ja, i alla fall ha det i åtanke när man misstänker att något som står på paketet inte överensstämmer med effekten man får ut från produkten. Samtidigt så kan man mycket väl få riktig vara från internet också, men du som är rutinerad känner ju om det inte stämmer. Och stämmer det inte så är det troligtvis fejk.

Sen kan det ju också vara så att det är den indiska firman som producerat tabletterna, upptäckt att det är något fel och kasserat den batchen. Och så är det någon driftig indier som haft i uppgift att kassera produkten som istället fått för sig att tjäna en hacka på den svarta marknaden. Ingen kan veta exakt eftersom det är köpt från okänd person på internet.

Förstår var du kommer från.
Måste väl ändå vara ett jävla jobb att fejka något som jag la upp bild på ovan, det är ingen liten konstruktion den där kartan. Kineserna eller vilka de fan nu är kopierar väl enklare saker? Kostade förövrigt 400kr för 200 tabletter, och jag tror jag känner av det (nu pratar vi gabapentin) då jag blir lite snurrig efter ett tag. Men ändå så undrar man ju om det verkligen är the real deal och om varje kapsel verkligen innehåller rätt mängd.

Antar att vi aldrig får reda på sanningen.

Dock så måste det väl vara sjukt vanligt i fattiga länder att det är satt i system att "sälja" sina produkter till skurkar som sen säljer vidare på nätet? Korruptionen rent generellt sett i dessa länder lär ju vara galen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in