Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-07-08, 12:47
  #25
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Vet inte om det är jag slösar pengar, då jag inte kan påverka avgiften själv. Jag är mest med för att det ingår en hemförsäkring, och eventuellt om jag vill lägga till inkomstförsäkringen.

Att det är lika dåligt för alla, struntar jag i. Det är alldeles för höga skatter och avgifter.

Jag menade inte att du är en av dem, utan mest konstaterat att det är en ganska vanligt fenomen att de som klagar mest på att saker kostar är de som har mest pengar- Inget ment mot dig.
Citera
2022-07-08, 13:25
  #26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Jag är med i Transport. A-kassa avgiften är betydligt lägre.

Javisst är det så. Fackavgiften är multiplar högre än a-kasse-avgiften.
Citera
2022-07-08, 13:28
  #27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jag menade inte att du är en av dem, utan mest konstaterat att det är en ganska vanligt fenomen att de som klagar mest på att saker kostar är de som har mest pengar- Inget ment mot dig.

De flesta klagar ju på olika avgifter. Många lågavlönade klagar exempelvis på att månadskorten för lokaltrafiken är för dyra etc. Det är rätt allmänmänskligt att klaga på avgifter eftersom man vill antagligen ha dessa "onödiga pengar" till något annat som gör en lyckligare.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback