Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-08, 11:31
  #253
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Du måste sluta applicera din egna tveksamma karaktär på andra män.

Ukraina har-precis som Sverige och de flesta utvecklade i-länder- en totalförsvarsplikt som gäller främst män, men även också kvinnor.

Bara för att du skulle fly till första bästa säkra ställe om skiten träffar fläkten så innebär det inte att alla andra män agerar på samma sätt.

Sluta projicera.
Kvinnorna har ingen plikt att stanna i landet, bara männen. Ukraina är en patriarkal diktatur.

De modiga trollen krigar bakom sina tangentbord i farmors källare. De har aldrig brytt sig om Sverige när EU tar av oss alla pengar, men nu påstår de att man skall åka och dö för områden vars status borde lösas genom omröstningar och förhandling.

De modiga ukrainska kvinnorna säger till sina barn:

- Tittta noggrant på pappa nu. Det blir det sista ni kommer att se av honom. Han skall åka till Donbas och följa Zelensky i döden, men Zelensky kommer inte att dö så vi kan alltid minnas pappa när Zelensky spelar sina skojiga sketcher i TV.

- 200 ukrainare om dagen dör i Donbas. Det är bara två struntprovinser utan värde där alla omröstningar hitintills visat att folket där vill tillhöra Ryssland, men vi skall kriga tillbaka området till oss. När vi hade området sköts det och inga fria val kunde hållas. Så skall det vara, för området är vårt. Alla förhandlingar är uteslutna. Enbart krig gäller.

- Vi har redan förlorat Krim och ytterligare 20% av Ukrainas yta i Luhansk. Men vi måste fortsätta vårt tröstlösa krig och framförallt dö en ärofull död.

- Nu skall jag gå ut på gatan och dela ut vita fjädrar för att håna de ukrainska män som inte åkt och dött för dessa struntprovinser. Det finns en risk att jag kommer att få gifta om mig med någon av dem, men den får man ta.

(ironi över att den bild vi ges inte kan stämma)
Citera
2022-07-08, 11:34
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kvinnorna har ingen plikt att stanna i landet, bara männen. Ukraina är en patriarkal diktatur.

De modiga trollen krigar bakom sina tangentbord i farmors källare. De har aldrig brytt sig om Sverige när EU tar av oss alla pengar, men nu påstår de att man skall åka och dö för områden vars status borde lösas genom omröstningar och förhandling.

De modiga ukrainska kvinnorna säger till sina barn:

- Tittta noggrant på pappa nu. Det blir det sista ni kommer att se av honom. Han skall åka till Donbas och följa Zelensky i döden, men Zelensky kommer inte att dö så vi kan alltid minnas pappa när Zelensky spelar sina skojiga sketcher i TV.

- 200 ukrainare om dagen dör i Donbas. Det är bara två struntprovinser utan värde där alla omröstningar hitintills visaat att folket där vill tillhöra Ryssland, men vi skalll kriga tillbaka området till oss. När vi hade området sköts det och inga fria val kunde hållas. Så skall det vara, för området är vårt. Alla förhandlingar är uteslutna. Enbart krig gäller.

- Vi har redan förlorat Krim och ytterligare 20% av Ukrainas yta i Luhansk. Men vi måste fortsätta vårt tröstlösa krig och framförallt dö en ärofull död.

- Nu skall jag gå ut på gatan och dela ut vita fjädrar för att håna de ukrainska män som inte åkt och dött för dessa struntprovinser. Det finns en risk att jag kommer att få gifta om mig med någon av dem, men den får man ta.

(ironi över att den bild vi ges inte kan stämma)

Normala män fattar att de inte slåss för EU, Soros eller Magdalena Andersson- de fattar att de slåss för sin egna familj, sina barns framtid och det sammanhang de vill att deras barn ska växa upp i.

Du är inte vaken eller baserad, du är bara en avskyvärd ynkrygg. Ingen större skillnad på såna som du och de syriska/afghanska män som ”flytt” sina hemländer.
Citera
2022-07-08, 11:46
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kvinnorna har ingen plikt att stanna i landet, bara männen. Ukraina är en patriarkal diktatur.

De modiga trollen krigar bakom sina tangentbord i farmors källare. De har aldrig brytt sig om Sverige när EU tar av oss alla pengar, men nu påstår de att man skall åka och dö för områden vars status borde lösas genom omröstningar och förhandling.

De modiga ukrainska kvinnorna säger till sina barn:

- Tittta noggrant på pappa nu. Det blir det sista ni kommer att se av honom. Han skall åka till Donbas och följa Zelensky i döden, men Zelensky kommer inte att dö så vi kan alltid minnas pappa när Zelensky spelar sina skojiga sketcher i TV.

- 200 ukrainare om dagen dör i Donbas. Det är bara två struntprovinser utan värde där alla omröstningar hitintills visat att folket där vill tillhöra Ryssland, men vi skall kriga tillbaka området till oss. När vi hade området sköts det och inga fria val kunde hållas. Så skall det vara, för området är vårt. Alla förhandlingar är uteslutna. Enbart krig gäller.

- Vi har redan förlorat Krim och ytterligare 20% av Ukrainas yta i Luhansk. Men vi måste fortsätta vårt tröstlösa krig och framförallt dö en ärofull död.

- Nu skall jag gå ut på gatan och dela ut vita fjädrar för att håna de ukrainska män som inte åkt och dött för dessa struntprovinser. Det finns en risk att jag kommer att få gifta om mig med någon av dem, men den får man ta.

(ironi över att den bild vi ges inte kan stämma)

Ryssland var inne i Kiev och vände i början av kriget, de terrorbombar fortfarande random bostadshus i övriga Ukraina. Det finns statskontrollerad media i Ryssland som förespråkar rent folkmord på de i Ukraina som anses vara fiende till Ryssland.

Soldaterna i Ukraina slås givetvis för långt mer än vad du beskriver.

Att du själv är en diktaturens knähund som nöjt slickar i dig vad Putin anser dig vara värt är inget som normalt funtade människor i väst tänker acceptera.
Framför allt tänker vi inte tillåta att våra barn skall växa upp i ett sådant samhälle.
Citera
2022-07-08, 11:53
  #256
Avstängd
wwrs avatar
Det förekommer mycket falsk information i krig. Det vi vet är att Ryssland tagit två gränsprovinser där alla omröstningar visat att invånarna vill vara ryssar, men Ukraina har inte kunnat genomföra omröstningarna under godtagbar övervakning.

Nu påstås 200 ukrainare om dagen dö i ett krig om dessa obetydliga gränsprovinser. Åtminstone ungefär 100 familjer skulle förlora sin make och pappa dagligen.

Om detta vore på riktigt skulle det ske enorma proteströrelser mot kriget. Men vi ser inget av det. Jag betvivlar den information vi får.
Citera
2022-07-08, 12:00
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det förekommer mycket falsk information i krig. Det vi vet är att Ryssland tagit två gränsprovinser där alla omröstningar visat att invånarna vill vara ryssar, men Ukraina har inte kunnat genomföra omröstningarna under godtagbar övervakning.

Nu påstås 200 ukrainare om dagen dö i ett krig om dessa obetydliga gränsprovinser. Åtminstone ungefär 100 familjer skulle förlora sin make och pappa dagligen.

Om detta vore på riktigt skulle det ske enorma proteströrelser mot kriget. Men vi ser inget av det. Jag betvivlar den information vi får.

Det vi vet är att Ryssland begått och fortfarande begår en lång rad krigsbrott i Ukraina.
Alla dessa brott medför förlorade människoliv och lidande.

Här är en av många rapporter från FN

https://news.un.org/en/story/2022/05/1118072

Vad du tror är för Ukrainas folk givetvis helt irrelevant vad de ser dagligen är det som betyder något.

Når ens familj och ens hemland blir anfallit och hotat så växer viljan att kämpa vilket är vad vi ser i Ukraina idag.
Citera
2022-07-08, 12:08
  #258
Avstängd
wwrs avatar
FN är naturligtvis en del av västmakterna. Det kan ha begåtts krigsbrott från båda sidor.

Jag har motiverat mina svar i de senaste inlägggen. Det påstås att 200 ukrainare dör dagligen i strider om två obetydliga gränsprovinser. Minst hundra familjer om dagen förlorar sin make och pappa. Men alla strider hjältemodigt för två helt obetydliga områden där omröstningar tyder på att de vill vara ryssar.

Jag betvivlar den informationen. Vore dettta verkligt skulle vi se stora protester mot kriget och krav på förhandlingar. men livet i Kiev pågår t.ex. som vanligt.

Dessutom finns det anonyma krigstroll som sitter bakom sina tangentbord och påstår att de är modiga och skulle åka och kriga i denna situation. Men vi vet inte hur de skulle reagera om det var verklighet. Dessa krigstroll försvarar aldrig annars sitt land, när t.ex. EU tar av oss miljarder.

Jag måste tyvärr bryta denna diskussion en stund och gå ut på stan.
Citera
2022-07-08, 12:39
  #259
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu överväger Ukraina en lag av kinesisk typ. Män skall inte ha rätt att flytta från det område de bor i så att de kan användas som soldater (bli rysk kanonmat).
Har du någon referens som visar på att det verkligen är så?
(ursäkta att jag frågar, men ditt förtroendekapital är inte det bästa)
Citera
2022-07-08, 12:50
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
FN är naturligtvis en del av västmakterna. Det kan ha begåtts krigsbrott från båda sidor.

Jag har motiverat mina svar i de senaste inlägggen. Det påstås att 200 ukrainare dör dagligen i strider om två obetydliga gränsprovinser. Minst hundra familjer om dagen förlorar sin make och pappa. Men alla strider hjältemodigt för två helt obetydliga områden där omröstningar tyder på att de vill vara ryssar.

Jag betvivlar den informationen. Vore dettta verkligt skulle vi se stora protester mot kriget och krav på förhandlingar. men livet i Kiev pågår t.ex. som vanligt.

Dessutom finns det anonyma krigstroll som sitter bakom sina tangentbord och påstår att de är modiga och skulle åka och kriga i denna situation. Men vi vet inte hur de skulle reagera om det var verklighet. Dessa krigstroll försvarar aldrig annars sitt land, när t.ex. EU tar av oss miljarder.

Jag måste tyvärr bryta denna diskussion en stund och gå ut på stan.

Så FN är en del av väst? Du vet att Ryssland och kina sitter i säkerhetsrådet? Att Nordkorea sitter i FNs generalförsamling? När FN fördömer Rysslands olagliga kris så röstar hela världens länder och enbart ett fåtal skurkstater stödde Rysslands invasion. T.o.m. Kina valde att lägga ned sin röst istället för att ge Ryssland stöd.
Citera
2022-07-08, 13:17
  #261
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har du någon referens som visar på att det verkligen är så?
(ursäkta att jag frågar, men ditt förtroendekapital är inte det bästa)
Det finns i första inlägget i tråden, det inlägg du citerar.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-08 kl. 13:21.
Citera
2022-07-08, 13:36
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kvinnorna har ingen plikt att stanna i landet, bara männen. Ukraina är en patriarkal diktatur.

De modiga trollen krigar bakom sina tangentbord i farmors källare. De har aldrig brytt sig om Sverige när EU tar av oss alla pengar, men nu påstår de att man skall åka och dö för områden vars status borde lösas genom omröstningar och förhandling.

De modiga ukrainska kvinnorna säger till sina barn:

- Tittta noggrant på pappa nu. Det blir det sista ni kommer att se av honom. Han skall åka till Donbas och följa Zelensky i döden, men Zelensky kommer inte att dö så vi kan alltid minnas pappa när Zelensky spelar sina skojiga sketcher i TV.

- 200 ukrainare om dagen dör i Donbas. Det är bara två struntprovinser utan värde där alla omröstningar hitintills visat att folket där vill tillhöra Ryssland, men vi skall kriga tillbaka området till oss. När vi hade området sköts det och inga fria val kunde hållas. Så skall det vara, för området är vårt. Alla förhandlingar är uteslutna. Enbart krig gäller.

- Vi har redan förlorat Krim och ytterligare 20% av Ukrainas yta i Luhansk. Men vi måste fortsätta vårt tröstlösa krig och framförallt dö en ärofull död.

- Nu skall jag gå ut på gatan och dela ut vita fjädrar för att håna de ukrainska män som inte åkt och dött för dessa struntprovinser. Det finns en risk att jag kommer att få gifta om mig med någon av dem, men den får man ta.

(ironi över att den bild vi ges inte kan stämma)

I förlängningen blir dessa provinser ett tungt ok för Ukraina. Vad ska man göra med de miljoner människor som inte har sitt hjärta i det västorienterade landet Ukraina som likt en fågel Fenix återuppstår i askan av det förrödda landet?
Kanske inte ens Ryssland är intresserade av något annat än att Donbass ska förbli en eller två självständiga rysslandsvänliga republiker?
Inte riktigt som Krim, då Krim är mer uttalat ryskt.
Och om Ukraina dessutom vill återta Krim, vilka problem kommer inte att uppstå då?
Förhandlingar i linje med Minskavtalet hade varit att föredra redan från början.
Väst hade andra planer för Ukraina, och planen var att hela Ukraina inklusive Krim och Donbass på sikt skulle ingå i både EU och Nato.
En provokation som heter duga, men som inte får diskuteras.
Väst och framför allt USA har försatt Ukraina i detta läge, eftersom man visste att diktatorn uppe i Kreml inte var att leka med.
Citera
2022-07-08, 13:36
  #263
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Vad som händer? Vi har gott om människor som flytt krig och kommit till Sverige. Vad har hänt med dem? De har fått asyl och ej satts i fängelse.
De har väl inte brutit mot svensk lag? Har du svårt att förstå...?
Citera
2022-07-08, 13:45
  #264
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Därför att de är byggda av lite hårdare virke än smuts-Afghaner som sticker och lämnar kvinnor & barn.
Förstår Afghanerna dock. Vad ska dom slåss för? En sandhydda? Inte värt det.
Men att slåss för ett Ukraina som är ett ganska bra land då är det ju ändå värt det.

Men du verkar ju inte förstå sånt ditt lilla inavelsprojekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback