Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-03, 13:34
  #13
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlmaxT
Var går gränsen för att vara särbo?
Varför skulle någon vilja vara ensam 20 dagar av 30?
Vem kan inbilla sig att ovan angivna uppgifter kan utgöra grunden för en intim relation?
I mina ögon är det def på att inte vara tillsammans, kanske 16 dagar av 31 är ok, fler än hälften alltså.
Borde inte det vara fritt fram att söka intimitet på annat håll när en är ensam?
Intimitet har inget med tidsrymd att göra, det är ett "state-of-mind". Den du lever med/är tillsammans med bör du känna att du kan vara intim med, d v s inte bara sexuellt utan även säga ditt hjärtas mening, inte behöva klä upp dig för, acceptera och bli accepterad av precis som den ni är.

det låter mer som att "om ingen är här på 10 dagar är det fritt fram att hångla med Bosse
/Stina på kvarterskrogen". om det är så du känner så bör du nog inte ha ett förhållande ö h t.
Citera
2022-07-03, 19:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Intimitet har inget med tidsrymd att göra, det är ett "state-of-mind". Den du lever med/är tillsammans med bör du känna att du kan vara intim med, d v s inte bara sexuellt utan även säga ditt hjärtas mening, inte behöva klä upp dig för, acceptera och bli accepterad av precis som den ni är.

det låter mer som att "om ingen är här på 10 dagar är det fritt fram att hångla med Bosse
/Stina på kvarterskrogen". om det är så du känner så bör du nog inte ha ett förhållande ö h t.

Om du flyttar 60 mil bort och åker tillbaka, märk väl att jag inte skriver hem (hem är enligt skatteverket där du spenderar din huvudsakliga tid) maximalt 9 dagar av dessa men hälften har lovats andra, alltså 5 dygn av 30. Då spelar det ingen roll vilken fantasi du har i huvudet. Det är ett avslut.
Citera
2022-07-03, 19:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Mindre än 10 dagar? Hur många dagar är det, en eller två? Fler? Allt beror på. Hur personerna jobbar/pluggar eller vad de gör. I relationer har jag bara träffat flickvänner allt som oftast fredag - söndag. Veckodagarna är det tusen måsten som ska hinnas med. Så förstår inte att det skulle vara något dåligt med att ses under 10 dagar i månaden, så länge det inte handlar om två dagar i månaden för då är det inte en relation.

Handlar det om att ses en hel helg och allt som oftast sova över hos varandra eller handlar det om att ha korta träffar på ett par timmar allt som oftast och ses under 10 dagar i månaden ja då är det för lite tid man ägnar sig åt varandra. Men din frågeställning är väldigt diffus och går alltså att tolka på hur många sätt som helst.

Hur får du tid att ses 16 av 30 dagar med din partner om ni är särbo? Har du inga egna tressen eller måsten överhuvudtaget som också måste prioriteras?

Senaste nytt: 5 dagar totalt juni och juli, aug obestämd. Resten bortlovat till andra prioteringar. Jag är tidseffektiv, kan träna, meditera och laga mat eller vad det nu är när luckor uppstått för att ligga före i planeringen.
Gissa om glädjen jag kände när hon sannolikt tar en förlängning efter semestertiderna om det erbjuds och därmed blir en vecka till en månad till ett kvartal till ett halvår med längre och längre intervaller mellan att ses. Ett jävligt fegt sätt att göra slut och samtidigt ha kvar sängplatsen här om hennes arbetsgivare begär att hon kommer åter. Tyvärr är jag inte hunden som sitter på dörrmattan och väntar på någon.
Och att jag skulle flytta till den andra orten är helt uteslutet. Utöver detta så överväger hon heltidsstudier samtidigt som heltidsarbete. Då har hon inte en minut över men det visar ytterligare var prioriteringarna ligger. Att vara så beroende av att belönas för sina ev åstadkommanden att man offrar sin familj. Var tog kärlek som grundar sig i självkänsla vägen?
Citera
2022-07-03, 19:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
2. kanske för att partnern är för klängig, dvs vill ha för mycket hela tiden och man blir aldrig lämnad i fred. Eller för att undvika tjafs om vardagssaker som städning, tvätt, att kalsongerna ligger på golvet och att potatisskalaren skall ligga i det vänstra facket, jag har letat en halvtimme för helvete! Är den ene hård på sina rutiner passar man sig noga innan man flyttar ihop för det kan ju bli tufft med någon som inte kan vika ner sina behov utan som skall ha rätt hela tiden.
3. intimitet har inte med detta att göra.
4. Andra kan tycka annorlunda
5. inte fritt fram i den betydelsen att det borde accepteras av den andre partnern. Det får man kolla av i så fall innan, men det är nog FÅ som accepterar det..
---------------------------
Nä....alla dina frågor verkar komma från en svartsjuk och osäker person med kontrollbehov över den andres kärlek.
Och din ilska över det och vilja att skada hen genom att vara otrogen för att hen skall lära sig en läxa.
Är det så så får du växa upp och är det inte så så får du läsa svaren som de är bara.

Inte ett rätt, förutom v g fråga 4.
Det var inte jag som var klängig. Det var inte jag som frågade ut henne om var hon varit, vem hon träffat osv - den direkta motsatsen faktiskt. Fortfarande ringer jag aldrig henne. Hon får ringa om hon vill något.
Aldrig skulle jag vara intim med någon annan och samtidigt tänka på henne. Näe, svartsjuka är dessvärre inte mitt gebit. Om hon däremot är med annan så är det bara ytterligare ett tecken på att detta var ett uppbrott, inte ett tillfälligt jobb annorstädes. Det fullkomligt skriker 40-års kris i min fd 33-åring. När jag lyfter ämnet som något hon kanske kan finna några svar i så skrattar hon bort det.
Citera
2022-07-03, 19:52
  #17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlmaxT
Om du flyttar 60 mil bort och åker tillbaka, märk väl att jag inte skriver hem (hem är enligt skatteverket där du spenderar din huvudsakliga tid) maximalt 9 dagar av dessa men hälften har lovats andra, alltså 5 dygn av 30. Då spelar det ingen roll vilken fantasi du har i huvudet. Det är ett avslut.
Om vederbörande måste fråga internet, var det ens ett förhållande till att börja med?
Citera
2022-07-03, 19:53
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Mängden dagar har ingenting med intimitet att göra. Allt handlar om vad man gör de dagarna man faktiskt ses.

20 dagar själv i månaden låter som en dröm för mig.

Men du verkar vara en sån som känner dig ensam när du själv. Du borde hitta någon som är som du, för hos en person som värnar om sin ensamtid kommer du uppfattas som klängig.

Jag får citera Freud: En signifikante andre är avgörande för utveckling av jaget.
I tvåsamhet är man två.
Citera
2022-07-03, 19:59
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Om vederbörande måste fråga internet, var det ens ett förhållande till att börja med?

Jag är alltid öppen för att ifrågasätta mina tankar men ibland går det inte med de närmsta eller inom en själv för den delen. Jag uppskattar nya vinklar och tankesätt.
Citera
2022-07-05, 05:56
  #20
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlmaxT
Jag får citera Freud: En signifikante andre är avgörande för utveckling av jaget.
I tvåsamhet är man två.

Du får citera kolatorskar som runkade till foton på sin mamma hur mycket du vill, men det tillför liksom ingenting till diskussionen egentligen.

Om man är själv 25 dagar av 30 i en månad och spenderar resterande 5-6 dagar med sin signifikante andre så räcker det för vissa att utveckla jaget.

Däremot om man är med varandra hela jävla tiden och aldrig är själv så finns ingen tid för självreflektion, något som är minst lika viktigt för utveckling av jaget. Det kan till och med vara det allra viktigaste.

Alla är olika och har olika behov, vissa behöver mer egentid än andra. Hitta någon som passar dig istället för att försöka tvinga fram något med någon som inte passar. Och sluta lyssna på Freud, han älskade kokain och tankarna man får under kokainrus är inte vettiga.
Citera
2022-07-07, 15:29
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Du får citera kolatorskar som runkade till foton på sin mamma hur mycket du vill, men det tillför liksom ingenting till diskussionen egentligen.

Om man är själv 25 dagar av 30 i en månad och spenderar resterande 5-6 dagar med sin signifikante andre så räcker det för vissa att utveckla jaget.

Däremot om man är med varandra hela jävla tiden och aldrig är själv så finns ingen tid för självreflektion, något som är minst lika viktigt för utveckling av jaget. Det kan till och med vara det allra viktigaste.

Alla är olika och har olika behov, vissa behöver mer egentid än andra. Hitta någon som passar dig istället för att försöka tvinga fram något med någon som inte passar. Och sluta lyssna på Freud, han älskade kokain och tankarna man får under kokainrus är inte vettiga.

Men om ditt företag bestämmer att dess anställda ska jobba hemifrån samtidigt som du studerar hemma. Vet du vad, då kommer alla andra att vara ett störande moment.
Jag har testat halvtidsstudier med heltidsarbete, bägge blev lidande, trots att jag i det läget var singel.
Och eftersom jag redan genomlevt att bo under samma tak med någon som pluggar 100% och jobbar 100% så borde nog jag vara expert på hur den andre förändras/försvinner. JBP påstår att vi har ungefär 4h av fokuserat kognitivt tänkande per dygn och jag är benägen att hålla med. Fattar du vilken guldfisk personen ifråga blir efter ett år av 200% arbete?
Citera
2022-07-07, 22:34
  #22
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlmaxT
Var går gränsen för att vara särbo?
Varför skulle någon vilja vara ensam 20 dagar av 30?
Vem kan inbilla sig att ovan angivna uppgifter kan utgöra grunden för en intim relation?
I mina ögon är det def på att inte vara tillsammans, kanske 16 dagar av 31 är ok, fler än hälften alltså.
Borde inte det vara fritt fram att söka intimitet på annat håll när en är ensam?

Nej, det finns inga regler. Du måste fråga henne. Antar att du tänker att du skulle få knulla någon annan, mörka det för din flickvän, och sedan säga att snubbarna på Flashback sa att det var ok.
Citera
2022-07-07, 23:58
  #23
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlmaxT
Var går gränsen för att vara särbo?
Varför skulle någon vilja vara ensam 20 dagar av 30?
Vem kan inbilla sig att ovan angivna uppgifter kan utgöra grunden för en intim relation?
I mina ögon är det def på att inte vara tillsammans, kanske 16 dagar av 31 är ok, fler än hälften alltså.
Borde inte det vara fritt fram att söka intimitet på annat håll när en är ensam?

Gränsen går där dom inblandade är överens med att ha den?
Om man har stort behov av att vara för sig själv men ändå vill ha en kärleksrelation?
Många kan säkert inbilla sig att vara ensam 20 av 30 dagar skulle funka utmärkt, beroende på hur mycket tid för sig själv man vill ha och behöver för att må bra.
Nej, inte om man är överens om att man är särbos och att man ska vara exklusiva. Då frångår man vad man kommit överens om med den andre ifall man söker intimitet på annat håll.
Skulle man däremot ha kommit överens om att man får söka intimitet på annat håll, så gäller det naturligtvis båda parter.
Citera
2022-07-07, 23:58
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nej, det finns inga regler. Du måste fråga henne. Antar att du tänker att du skulle få knulla någon annan, mörka det för din flickvän, och sedan säga att snubbarna på Flashback sa att det var ok.

Faktiskt inte. Har inget intresse för någon annan.
Bokade helt enkelt av biljetterna och förklarade att det behövs ett bättre bud. Vid ev avsaknad av det då blir jag hemskt ledsen. Jag har nämligen ingen familj och familj är det enda jag vill ha men inte till vilket pris som helst. Och med familj så menar jag åtminstone tvåsamhet. Sen kan man såklart lägga krutet på projekt istället för ungar, för mig kvittar det. Jag vill bara att det ska tränga in i hennes huvud att jag inte accepterar att hon halvslarvar omkring som en ungdom. Hade jag velat ha en flickvän hade jag haft det, jag vill ha en redig kvinna som jag kan lita på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback