Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-06, 17:19
  #3697
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Enligt min favoritjude Rafi Farber kommer kraschen senast november. Jag tror honom.

Han förklarar i den här videon.
Citera
2022-07-06, 17:32
  #3698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Enligt min favoritjude Rafi Farber kommer kraschen senast november. Jag tror honom.

Han förklarar i den här videon.
Låter bra, har hela tiden tänkt vänta till november och se hur börserna står då
Citera
2022-07-06, 17:33
  #3699
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Enligt min favoritjude Rafi Farber kommer kraschen senast november. Jag tror honom.

Han förklarar i den här videon.
Ja, ungefär då som jag hade tänkt ösa in pengar. Detta skrev jag till constant den 24:e januari.
Jag kommer att köpa in mig igen den 11 augusti 2022.
Om man ska köpa ska man köpa billigt.
Citera
2022-07-06, 17:36
  #3700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Det finns ett visst underhållningsvärde i att folk tror på allvar att börsen ska "gå under" och är inget annat än tragiskt.
Rädslan som framgår hus vissa ger mig ett gott skratt inombords.
Varje dag fyndar jag aktier på börsen nu.

Självklart är vi på väg in i en rescession, men de som köper billiga aktier nu är morgondagens miljardärer.
Låter mest som det är du som är livrädd och försöker intala dig att du gör rätt, är man rädd för pengar och investeringar kommer man aldrig bli rik eftersom hjärnan automatiskt skyddar oss från sådant vi tycker är obehagligt
Citera
2022-07-06, 17:45
  #3701
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Låter mest som det är du som är livrädd och försöker intala dig att du gör rätt, är man rädd för pengar och investeringar kommer man aldrig bli rik eftersom hjärnan automatiskt skyddar oss från sådant vi tycker är obehagligt

Idag har jag köpt Diamond Offshore för 5.40 dollar styck(50.000kr).
Vad har du köpt tråkmåns?
Citera
2022-07-06, 18:38
  #3702
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Idag har jag köpt Diamond Offshore för 5.40 dollar styck(50.000kr).
Vad har du köpt tråkmåns?

Skönt, nu slipper vi honom.. En månad iallafall
Citera
2022-07-07, 07:40
  #3703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Idag har jag köpt Diamond Offshore för 5.40 dollar styck(50.000kr).
Vad har du köpt tråkmåns?
Just denna månaden har jag köpt/byggt en stor villa på Phuket, helt utan lån förstås, om du tror att jag skulle köpa något på börsen precis före ett ras så förstår jag varför du är fattig och jag är rik.
Citera
2022-07-07, 07:41
  #3704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Skönt, nu slipper vi honom.. En månad iallafall
Ja han kommer nog hålla sig från tråden nu när alla hans köp halveras i värde
Citera
2022-07-07, 09:37
  #3705
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
På måndag kommer jag att tacka ja till ett lån som jag blivit beviljad av Leabank på 250.000:- och därefter kommer jag att köpa aktier för pengarna. Botten är nådd.
Än så länge verkar du ha rätt. Lycka till!
Citera
2022-07-07, 20:04
  #3706
Medlem
MrLevaLivets avatar
Då inväntar vi FED som inom kort torde dra en slägga i huvudet på marknaden och påminna om skenande inflation. Här tankas det Nasdaqbjörnar!
Citera
2022-07-08, 07:59
  #3707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Än så länge verkar du ha rätt. Lycka till!
Hahaha låna pengar när räntor går upp och börsen skall rasar 15% till, sista idioten är inte född tydligen, men idioti och pengar skiljs alltid åt till slut och eftersom pengar kommer till pengar så blir det mina pengar i framtiden 😂
Citera
2022-07-08, 08:06
  #3708
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hahaha låna pengar när räntor går upp och börsen skall rasar 15% till, sista idioten är inte född tydligen, men idioti och pengar skiljs alltid åt till slut och eftersom pengar kommer till pengar så blir det mina pengar i framtiden 😂
Det där får du ta med de som lånar. Jag säger bara att han har rätt, än så länge.

Ränteskillnaden 10 år minus 2 år har sjunkit. Men vi har redan fått en smäll som är kraftigare än Covid.
https://www.avanza.se/placera/redakt...10%20(002).png

Ingen vet vad nästa steg blir. (förutom de som bestämmer förstås)

Det är intressant att marknaden kunde förutse en influensa eller i alla fall samhällets extrema svar på den. 10-2-differensen sjönk inför Covid!
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-08 kl. 08:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback