Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ok, tack för din åsikt.

Men det var inget svar på min fråga.

Kan du inte läsa? Jag berättade ju varför hans NMR-koppling var relevant.
Citera
2022-07-06, 22:12
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
NMR är ju starkt emot psyk och psykofarmaka, det stora triangeldrama så var en av parterna schizofren där han uppmanades att inte ta sin medicine, lika dant har en av ledernas fru grava problem som inte medicineras. Sedan har ju foliehattsmiljön sina klara åsikter om all medicine.

Annars kan han varit behandlad av henne, eller bara känna stort hat mot psyk, hon hade ju varit där och talat under dagen.

Om någon kan hitta bilder eller filmer från hennes föredrag skulle det vara intressant

senaste klippet är från i förmiddags, kusligt. https://www.uppdragpsykiskhalsa.se/t...ran-almedalen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Angående att han har kopplingar till NMR, har de något särskilt emot psykvården?

Lär finnas en viss överrepresentation av (ex-)psykvårdade och våldsbejakande extremism.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Angående att han har kopplingar till NMR, har de något särskilt emot psykvården?

Han har skrivit gästartiklar på NF och deltagit på vissa demonstrationer tillsammans med sin mamma.

Hans NMR-kopplingar tycks vara väldigt svaga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
definiera mittmedia?

De jag läst idag - SVD o GP - min definition (vet inte vad din är och det kommer inte leda till ngn diskussion här)
Citera
2022-07-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Kan hon ha legat bakom något beslut gällande hans psykiska hälsa? Det känns ju onekligen som att han var där för att fimpa just henne.

Han verkar ha varit förberedd.

Han bor i Ljungbyholm och hon i Uppsala. Inte en chans. Hon kan däremot som PSYKIATRIKER (inte psykolog som vissa skriver - psykologer är humanister och psykiatriker är läkare) ha sett honom och att något var fel med honom och pratat med honom och på det viset provocerat honom. Eller så är det bara slumpen att det blev hon. Vi lär väl få svar om några månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Berätta mer. Snäll och trevlig som person, eller retat gallfeber på någon?

Trevlig person. Min gissning är att han tog ut ett hat mot psykiatrin för att han mådde dåligt och de inte hade hjälpt honom, åtminstone inte som han ville. Offret jobbade vad jag vet inte aktivt med patienter sedan ett bra tag, hon var samordnare nationellt och hade ett seminarium i Visby om psykiatrin. Klassiskt psyk-mord alltså, inte nazistiskt. (Hon var ursvensk) Mer likt Köpenhamnsmorden nyligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Om en nazist hugger ihjäl vemsomhelst under Almedalsveckan så är det naturligtvis ett politiskt nazistdåd, eftersom platsen och tillfället gör det politiskt laddat.

Nej är du helt jävla dum I huvudet? Han ville åt den här psykiatrikern och fick chansen nu när hon skulle hålla tal och röra sig fritt under almedalsveckan. Behöver absolut inte betyda att det har med politik att göra.

Polisen gick förfan ut för 3 timmar sen att de inte såg några politiska motiv.
Senast redigerad av Kimma7 2022-07-06 kl. 22:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Han ser verkligen inte ut som att vara NMR-anhängare. Tror jag bara sett de med riktigt kort eller rakat hår som brukar vara med där. Denne grabb har ju halvmeter långt hippie-hår.

Finns flera st med långt hår i NMR. Fanns folk med långt hår i NSF också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Verkar som BO är svensk och har noll kopplingar till politik. Då kan vi avskriva det som ett nazistdåd då.

Bara en ensam galning som spårat ur helt enkelt.

Hon är psykolog. Så kanske finns det några kopplingar därifrån.
Kan kanske vara så. Enligt polis (i Expressen) tänkte de att det kunde vara något psykiskt fel, mannen verkade inte må särskilt bra (här läser jag in att han var konstig och osammanhängande t ex).
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Om GM är mentalsjuk så kanske han såg detta som någon sorts hämnd för misslyckad vård? Jag har svårt att tro det skulle vara ett slumpmässigt valt offer om vi utgår från den premissen. I såfall har hon blivit dödad av en av de hon velat hjälpa.

Ja, jag är också inne på det. Vet inte om han direkt hade något ideologiskt mot henne?
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Japp det har de, de ser psykisksjukdom som symptom på ett sjukt samhälle och uppmanar sina medlemmar att avstå från mediciner. Nordfronts hemsida är seg som sirap men du får källa så fort som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in