Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Jag tycker att USA har en jävla dålig förmåga att ställa sig med två kandidater som båda är dåliga alternativ. Det händer gång på gång. Helt otroligt dåligt hanterat av ett demokratiskt land som USA med en befolkning på över 300 miljoner invånare att inte kunna få fram vettigare ledare.
Största problemet med Bidén är givetvis att han är väldigt gammal, men framförallt är han en politiker som har varit med i flera årtionden. Under all denna tid har han inte löst några problem.
Nu kanske han dör innan mandatperioden är över, men förmodligen inte. Jag bryr mig inte eftersom Kamala som isåfall skulle ersätta honom också är ett dåligt val som ledare.
Iallafall, varför har USA så fruktansvärt stora problem med att få fram vettiga ledare? Är det massmedias fel?
Ja, jag tror faktiskt det. Numera pushas politiker inte pga. vad det står för ideologiskt, utan för vilka de är som personer. Dvs. fall man är jude, bög, svart, kvinna eller liknande, och är man utanför den boxen så måste man vara "hjälte" åt någon av ovannämnda grupper. Man kan inte "bara" vara en enkel vit medelklassman, en "John Smith" som vill fokusera på helheltsbilder snarare än utvalda sakfrågor, då blir man för ointressant. Motreaktionen mot media blir att välja någon som trotsar ALLT MSM-narrativet står för. Därför ser vi denna polarisering. Biden förfäktade länge i början idén om att han skulle vara en "bipartisan-kandidat" som skulle söka breda lösningar, men som vi vet med facit i hand så är han USAs genom tiderna mest impopuläre president som bara spätt på redan existerande polariseringar. Så ja, jag tror MSM har en momumental del av ansvaret i att saker och ting är så pass fel i USA (och i Väst i stort) idag.