2022-07-04, 23:22
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
En sak är säker, de flesta Olwchips smakar numera bajs. Slutat köpa OLW helt.
Ojämn kvalitet på OLW är min erfarenhet. OLW Sourcream & Onion smakar ibland riktigt bra men allt för många gånger smakar de bara salt och peppar. Estrella har en högre lägsta nivå så därför faller valet på dom.
Citera
2022-07-30, 10:42
Bannlyst
Lidl har en chips smak som kallas för inferno chips. Dom är riktig starka. Så vill man har orsak att pimpla ÖL, så är dom typ chilinötter men starkare.
Citera
2022-08-02, 22:21
Medlem
Klassiska grillchips är fortfarande godast! De eller sourcream.
Citera
2022-08-14, 11:08
Medlem
Estrella - Sourcream & onion.
Citera
2022-08-27, 18:20
Medlem
Brets - Fromage du Jura
https://www.brets.fr/chips-brets-ondulees-au-fromage-du-jura-125-g/

Bäst!
De har även en med smak av Karl Johan, drömmer om den.
Citera
2022-08-29, 05:42
Medlem
ksmps avatar
Estrella dillchips. Stark, nästan fränt stark dillsmak. Farligt goda.
Lökchips är också en favorit.
Citera
2022-09-01, 23:26
Medlem
Snapcounts avatar
Här i Norge har det lanserats en ny smak (måhända man har gjort detta experimentet i Sverige alleredan ?). Begränsad upplaga tillsvidare.

Det är chipstillverkaren "Sørlandschips" som har kryddningen hockeypulver ! Spännande combo på pappret !

Sitter nu med en påse och här är mina intryck : Vet inte om kryddningen är för svag eller vad, syns att man mera anar själva salmiak/lakrits smaken. Den blir för subtilt. Det salta finns.

Sen är inte "Sørlandschips" mitt favoritmärke i Norge. Man gör en grej över att man har "tunna, spröda chips". Själv tycker jag de bara är hårda . Man visar dock framfötterna kontinuerligt med nya smaker på sina chips, de skall de ha.

Blir det ett nytt köp ?

-Nej, tror inte det. Håller mig troligen till Maaruds "ost och lök", eller vanliga standard. Men glad för att testat. Om en konkurrent gör en satsning så prövar jag igen. Syns som sagt att själva chpisen blir för hårda ifrån denna fabrikant. men endel måste ju gilla det, annars skulle de ej sälja.
Senast redigerad av Snapcount 2022-09-01 kl. 23:31.
Citera
2022-09-01, 23:41
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Estrella dillchips. Stark, nästan fränt stark dillsmak. Farligt goda.
Lökchips är också en favorit.

Håller med, de är riktigt knapriga också. Inte så fettiga i smaken som OLW är numera. Bra smakbalans. Bättre än någonsin.
Citera
2022-09-02, 18:31
Medlem
Salt- och vinägerchips... Helt besatt av dem just nu. Farligt.
Citera
2022-10-03, 20:52
Medlem
fungieaters avatar
Västkustchips Gräddfil & Lök och Pringles
Citera
2022-10-03, 23:47
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag frågade en anställd på ICA som sa att varje gång de får in en ny smak, så tar de bort en gammal.

Så länge dom inte tar bort den godaste smaken av alla. Ica Basic chipsen. Chipssmaker kommer och går. Smakar riktigt illa och gör att man mår illa. Men vanliga saltade chips är godast. Och Ica Basic chipsen anser jag vara dom godaste chipsen någonsin. Vilket geni som kom på den smaken. Vilken smak ska vi ha på chipsen? Salt? Nobelpriset för den idén. Och låt Åkesson dela ut priset.
Citera
2022-10-04, 23:50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Just nu pepparchips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in