2022-07-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Va yrar du om, det står svart på vitt att hon blir våldsam, det är min poäng, det skrev du att hon inte blev, utan du vill ju påskina att hon alltid blir förtryckt, det står mycket som inte är till Lydias fördel i FUP
om du har nåt du vill visa så är det fritt upp till dej att göra det, jag påpekar att du ljuger när du säjer att hon inte är det,,,, du ljuger som en borstbindare

Ja du ljuger ju genom att enbart ta med bitar av en text, då är det ju lätt att hitta på. Men om man tar med allt så har man självklart en annan bild av saker och ting. Det finns alltid en orsak till varför man handlar på olika sätt eller hur? Jag vill inte alls påskina något. Jag vill endast att om man ska ta upp en sak och prata om denna sak, så bör man väl ta upp allt i en händelse och inte bara en liten bit.

Men du kanske är en sån person som blinkar åt höger men svänger åt vänster ute i trafiken....
2022-07-04, 16:19
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Spelar det någon som helst roll, ifall brandsläckaren var full eller inte? Att Lydia var full, är vi nog överrens om. Enligt henne själv, sluddrade hon i rätten att hon inte hade några problem med alkohol, att hon varit på Liljeholmen, för att hon var beroende i 2 månader, eller om det var 3? Det vet nog ni bäst, ni som känner henne.😉

En sak av många som jag undrar, som jag antar att ni i gruppen för Lydia's vänner kan svara på, är varför ni inte kontaktade psyket och polisen och berättade om Lydias olämplighet attinneha vapen.
Tillochmed på rak fråga under rättegången, när hon får frågan om antal egna licenspliktiga vapen och förvaring, om det stämmer att det var 3 licens och två utan licens, så svarar hon nej, det är två licens...sen mumlar hon och hon räknar högt och konstaterar att det är tre med licens och 2 utan.

Lydias tröga hjärna och sluddrande tal, är det orsakat av alkoholkonsumtion, medfödd hjärnskada efter överdos/pillermissbruk?

Hon är inte den vassaste kniven i lådan om man säger så..

Hon har inte den vassaste kniven i lådan säger du. Men du har det?-som inte ens begripit vid detta laget att jag fortfarande inte är någon gammal polare till henne. Är du på allvar helt oförmögen att fatta ngt??

Och hur vet du vad anhöriga eller andra har gjort? Du har noll insikt i detta därför att den som matar dig med info tyvärr ej delger dig allt utan får dig att konstant framstå som en idiot.

Kanske du ska fråga hennes f.d man och frågat honom som var gift med henne varför han inte agerade? Kontakta gärna psykiatrin också och fråga varför de totalt struntade i att agera.

Men sluta sprida felaktiga uppgifter. Du är som en vandrande mytoman som inte kan sluta ljuga.
2022-07-04, 16:25
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja du ljuger ju genom att enbart ta med bitar av en text, då är det ju lätt att hitta på. Men om man tar med allt så har man självklart en annan bild av saker och ting. Det finns alltid en orsak till varför man handlar på olika sätt eller hur? Jag vill inte alls påskina något. Jag vill endast att om man ska ta upp en sak och prata om denna sak, så bör man väl ta upp allt i en händelse och inte bara en liten bit.

Men du kanske är en sån person som blinkar åt höger men svänger åt vänster ute i trafiken....

Hittar på ? jag har saxat ordagrant vad Kimmo sa i förhöret, om kastande av diverse attiraljer när orden tröt för Lydia, det är bara för dej att acceptera det

när det kommer till blinkande så bör du nog stanna inomhus på ditt vårdboende, för du klarar nog inte av en gångbana ens
2022-07-04, 16:25
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Va yrar du om, det står svart på vitt att hon blir våldsam, det är min poäng, det skrev du att hon inte blev, utan du vill ju påskina att hon alltid blir förtryckt, det står mycket som inte är till Lydias fördel i FUP
om du har nåt du vill visa så är det fritt upp till dej att göra det, jag påpekar att du ljuger när du säjer att hon inte är det,,,, du ljuger som en borstbindare

Lärde du inte dig att läsa i skolan? Läs hela texten och gör dig själv en tjänst och inse att allt inte står nedskrivet och sluta vara så ruskigt naiv.
2022-07-04, 16:35
Medlem
Citat:
Hittar på ? jag har saxat ordagrant vad Kimmo sa i förhöret, om kastande av diverse attiraljer när orden tröt för Lydia, det är bara för dej att acceptera det

när det kommer till blinkande så bör du nog stanna inomhus på ditt vårdboende, för du klarar nog inte av en gångbana ens

Precis, Men det förekom från båda håll. Alltså han kastade saker och hon kastade saker.
Och återigen, det finns alltid en anledning till varför man gör saker.

Ja du sitter väl redan inne på ditt vårdboende så övriga trafikanter slipper riskera att möta dig. Så tack ska du ha.
2022-07-04, 16:37
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Lärde du inte dig att läsa i skolan? Läs hela texten och gör dig själv en tjänst och inse att allt inte står nedskrivet och sluta vara så ruskigt naiv.

Snälla du, frågan var om Lydia hade en historia av att vara våldsam, det finns det vittnesmål på
vad är det du inte begriper, Kimmo säjer att när orden tröt så tog hon till våld.....................
2022-07-04, 16:39
Medlem
Citat:
Snälla du, frågan var om Lydia hade en historia av att vara våldsam, det finns det vittnesmål på
vad är det du inte begriper, Kimmo säjer att när orden tröt så tog hon till våld.....................

Ja han säger att båda tog till våld när orden tröt. BÅDA. Det var väl självaste fan att ni inte kan vara ärliga när det t.o.m står i FUP
2022-07-04, 16:47
Avslutad
Citat:
Som jag skrev i förra inlägget. Om det hade stämt att Lydia skulle ha slagit honom med allt hon hade, så hade det utan tvekan blivit märken, för hon kan slå hårt. De som känner henne vet detta, hur stark hon är.

Citat:
Alltså hur dum är du egentligen? Det står i domen att dom dömmer henne till mord för att hon erkänt att hon skjutit Emil och genom filmen. Det finns ingen tvekan där över huvud taget.
Jag vet inte hur hon skulle ha slagit Emil, men jag vet att OM hon hade slagit honom så hade det synts utan tvekan. Även med en öppen hand så hade det blivit en ordentlig "rodnad".
Hon hade märken och foton efter han hade slagit henne, fler än jag som har sett detta, sorry men så är det.
Hon har inte utnyttjad personer genom åren, rent bullskit!

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
kan vara en ide att inflika här att gången hon slog Emil inte behöver hänt den dagen. var tex enligt flera grannar bråk redan för 2 veckor sen. Så att han inte har någon synlig skada i dödsögonblicket betyder inte att han ljuger.

så här står det i filmen:
K: (ohörbart)
M: Det var innan du sparkade sönder dörrar och slog mig allt vad du hade i ansiktet

Ingen vet vad det var hon sa och vad det var han svarade på. Kanske hon tex sa jag trodde du älskade mig alt jag trodde vi skulle flytta ihop eller nått liknande.

Finns väl inga bevis på att slaget och alla dörrar hon sparkade sönder. Det låter som att det var efter dom händelserna han började fundera över förhållandet.

Citat:
Ja jag förstår att du har svårt att ta in informationen. Men du vet, jag har sett som vissa män betett sig, vilka sms och mms de har skickat. Men för all del Vemdalen, sms och mms ljuger säkert enligt dig.
Så är det någon som går på rövarhistorier, så är det absolut du.
Och som jag skrev till Kaptenspice, det är riktigt vidrigt att höra angående Lydia´s ring exempelvis.

Men som sagt, fortsätt du att tro på lögnerna, det är ju valfritt att bli förd bakom ljuset.

Ps. Vi vet alla vart hon sitter, vi har alla sagt att hon ska sitta i fängelse för det brott hon gjort. Behöver du upprepa det för dig själv så att du inte glömmer det eller? Ds.

Citat:
Nej verkligen inte, det får ju alla som exempelvis arbetar i en butik lära sig. Kommer någon in och rånar, ge dom det dom vill ha, provocera inte, bråka inte m.m.
Så frågorna du ställer tål att tänka på. Man har ju alltid tänkt att något måste ha triggat henne, och ju mer som kommer fram, ju starkare blir misstanken om det.

Men bör tilläggas, man anser ändå att hon ska sitta och ta straffet.

Citat:
Ja, nu är det ju som så att hon inte är våldsam. Och tänk att han inte berättade vad som föranledde att hon kastade brandsläckaren m.m.
Läs igenom dessa påståenden, du vill ju ha länkar så det blir lättare för dig.
Det är så märkligt att du tror att du känner till så mycket, men ändå är du så lost.
Var och är Lydia våldsam?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-04 kl. 16:54. Anledning: Tillägg
2022-07-04, 16:49
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ja han säger att båda tog till våld när orden tröt. BÅDA. Det var väl självaste fan att ni inte kan vara ärliga när det t.o.m står i FUP

säjer Kimmo att han kastar saker , återigen saxat ur FUP sida ,,, du är inte läskunning jag förstår det nu

FL: De gånger ni haft en konflikt, hur har Lydia försökt lösa det eller hur har hon hanterat
det?
Kimmo beskriver att de har kommit till såna punkter där han och Lydia slagits. Kimmo
beskriver att det var därför relationen upphörde, Kimmo kände att han blev en sämre och
sämre människa med Lydia. Kimmo beskriver att det blev fysiska konflikter när orden inte
räckte.
Kimmo beskriver att hon till exempel kastade saker på en, Kimma beskriver att saker som
tallrikar, men även en brandsläckare vid ett tillfälle.
Kimmo beskriver att när hon blir väldigt frustrerad så blir det agerande när orden inte räcker
så kommer det något flygande.
2022-07-04, 16:53
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
säjer Kimmo att han kastar saker , återigen saxat ur FUP sida ,,, du är inte läskunning jag förstår det nu

FL: De gånger ni haft en konflikt, hur har Lydia försökt lösa det eller hur har hon hanterat
det?
Kimmo beskriver att de har kommit till såna punkter där han och Lydia slagits. Kimmo
beskriver att det var därför relationen upphörde, Kimmo kände att han blev en sämre och
sämre människa med Lydia. Kimmo beskriver att det blev fysiska konflikter när orden inte
räckte.
Kimmo beskriver att hon till exempel kastade saker på en, Kimma beskriver att saker som
Kimmo beskriver att när hon blir väldigt frustrerad så blir det agerande när orden inte räcker

Vad betyder detta? Att hon var den enda i förhållandet som slängde saker? Vad gjorde han då? Diskade? Skura toaletten?

Tur att du bor i mellanmjölkslandet och inte i ngt temperamentsfullt land där saker visslar luften 😂

Blanda nu inte ihop det med att mord är ok.

Seså, återgå nu till ditt pussel eller var det stickning av vantar?
2022-07-04, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Läs igenom dessa påståenden, du vill ju ha länkar så det blir lättare för dig.
Det är så märkligt att du tror att du känner till så mycket, men ändå är du så lost.
Var och är Lydia våldsam?

Ja men va bra att du kan klistra in saker Mumsebulle. Kan du då klistra in sakerna jag har bett om tidigare när du hittat på vad jag skulle ha sagt?

Lydia (om vi nu inte tar med skjutningen) är inte mer våldsam än vad någon annan är, absolut inte. Hon kan försvara sig, och det med all rätt, vilket det är för alla om så krävs.
2022-07-04, 16:56
Medlem
Citat:

det?
räckte.

Ja och så glömmer du den raden jag klistrade in, som du "glömde senast också".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in