Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-04, 01:28
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Du vi är många som försvarar gärningsmannen. Jag sympatiserar med honom faktiskt, jag har förståelse för att han gör såhär. Tänk dig själv att vara en ung man idag, det är inte så jävla lätt. Tänk också på att många förlorat sina pengar på crypto.

Incels med offerkoftan på, såklart!
Ful som stryk var han också.
Nä. Det är inte synd om er.
Citera
2022-07-04, 01:37
Medlem
Ok det kanske inte var en psykos. Hur många skott har hans gevär i magasinet. 4-5. Sen måste han ladda om. För att döda tre personer måste han vara en god skytt och inte i psykostillstånd.
Citera
2022-07-04, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
https://www.youtube.com/shorts/kttdXZAMXIA

Här kan man se honom jaga 3 personer

Hur i helvete vågar den personen filma!

Hamnar man i en situation som liknar denna ska man:
1 Omedelbart ta sig så långt bort som möjligt från platsen. 2 Om det inte är möjligt söka bästa möjliga skydd.

Har varit så pass många terrordåd att det faktiskt finns en reell risk att det kan inträffa.

Ta upp mobilen och börja filma eller försöka spela hjälte går fett bort!
Citera
2022-07-04, 01:51
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero

1 Omedelbart ta sig så långt bort som möjligt från platsen. 2 Om det inte är möjligt söka bästa möjliga skydd.

Har varit så pass många terrordåd att det faktiskt finns en reell risk att det kan inträffa.

Ja jag tänkte på samma sak. Den som filmar står ju kvar även när skytten börjar närma sig. Måste varit medveten om att det fanns en säker plats i butiken personen filmar från att ta skydd i annars har jag ingen förklaring.
Citera
2022-07-04, 01:54
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Incels med offerkoftan på, såklart!
Ful som stryk var han också.
Nä. Det är inte synd om er.

Ingen tycker synd om den här jävla idioten. Många passiv aggressiva vänster-psykopater med plastig fejk-empati som dig själv är däremot väldigt hånfulla och skadeglada just nu över att ni äntligen fick en ny vit superskurksmassmördarterrorist att hålla över svenne. Det märks. Ni hade det jobbigt efter Oslo men nu har ni rättat till narrativet igen.

Skamlösa jävla hycklare. Genomskinliga godhetssignalerare.
Citera
2022-07-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Du vi är många som försvarar gärningsmannen. Jag sympatiserar med honom faktiskt, jag har förståelse för att han gör såhär. Tänk dig själv att vara en ung man idag, det är inte så jävla lätt. Tänk också på att många förlorat sina pengar på crypto.

Har det brunnit i din skalle eller?? Det är alltså ok att gå och skjuta ihjäl folk för att det "är svårt att vara en ung man idag"? Jag har det lite svårt idag så jag ska gå och skjuta lite människor, tjoho! Pinsamt så jag kräks och blir förbannad! Vad är det som gör livet så jävla svårt så att man kan förstöra andra?
Citera
2022-07-04, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Hörde nåt om att denna N*ah Esb*ns*n går på antipsykotiska läkemedel och att de inte funkar på honom. Quetiapine.

Killen har även lagt upp filmer på YT där han riktar olika vapen mot skallen och hävdar att han inte bryr sig.

Så killen verkar habrottats med psykoser, kanske nån form av schizofreni, en längre tid. Kanske blivit less på livet och frustrerad på att inte få hjälp som verkligen hjälper. Arg på samhället i kombo med psykos. Har flera vapen hemma och gick på psykotisk impuls att ta med andra i döden.
Men om han nu fått läkemedlet utskrivet finns det så klart en remisshantering, och troligen är det inte bara psykiatrin som vet om hans problem då. Det måste ha funnits en plan för att följa upp om han blir mindre psykotisk eller tvärtom eskalerar, och under tiden är det en skyldighet att underrätta uniformsbärande instanser.

Så hur missade alla de videoklipp där han visade upp varåt det barkade? Sånt där är alltid varningar. "Om ingen vill hjälpa mig när jag visar att det tydligt behövs, då får ni skylla er själva sen" typ.
Citera
2022-07-04, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Hörde nåt om att denna N*ah Esb*ns*n går på antipsykotiska läkemedel och att de inte funkar på honom. Quetiapine.

Killen har även lagt upp filmer på YT där han riktar olika vapen mot skallen och hävdar att han inte bryr sig.

Så killen verkar habrottats med psykoser, kanske nån form av schizofreni, en längre tid. Kanske blivit less på livet och frustrerad på att inte få hjälp som verkligen hjälper. Arg på samhället i kombo med psykos. Har flera vapen hemma och gick på psykotisk impuls att ta med andra i döden.

Den danska psykvården och de närmaste anhöriga till honom har ett ansvar för detta också. Man kan ju undra hur pass mycket hjälp han fick för att få bukt med sina psykiska problem? Det var uppenbarligen inte tillräckligt med facit i hand. I värsta fall hade han ingen i sin närhet som hade koll på honom.
Citera
2022-07-04, 02:05
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Gick han mest på tjejer?
Invandrare?

Ni incels har ju en liten community.
22-åringen finns väl som bakgrundsbild på din dator i källaren.

Vad är det som är roligt, psykopat? Tycker du det går bra för samhället just nu med alla dessa skogstokiga incels och annan allmän äcklighet? Roas du av sånt här? Retorisk fråga. Klart du gör, psykopat. Du älskar när bittra, arga, vita män är superskurksterroristen du vill att de ska vara åt dig så att du kan se fin och god ut.

Bara idioter och troll försvarar den här idioten. Och du är skadeglad. Det märks, narcissist-äckel.

Erat "varma", hypersociala, kräkliberala "paradis" är en annans kalla, dystopiska, falska, ytliga, hånfulla narcissistiska helvete.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-07-04 kl. 02:13.
Citera
2022-07-04, 02:12
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero

Darwin awards på det.

Folk tror att mobilen gör en osynlig.
Citera
2022-07-04, 02:13
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Vad är det som är roligt, psykopat? Tycker du det går bra för samhället just nu med alla dessa skogstokiga incels och annan allmän äcklighet? Roas du av sånt här? Retorisk fråga. Klart du gör, psykopat. Du älskar när bittra, arga, vita män är superskurksterroristen du vill att de ska vara åt dig så att du kan se fin och god ut.

Bara idioter och troll försvarar den här idioten. Och du är skadeglad. Det märks, narcissist-äckel.

Jag skrattade åt personen som försvarade GM.
Om det gör mig till psykopat och narcissist så är du lika dum som honom.
Citera
2022-07-04, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ja jag tänkte på samma sak. Den som filmar står ju kvar även när skytten börjar närma sig. Måste varit medveten om att det fanns en säker plats i butiken personen filmar från att ta skydd i annars har jag ingen förklaring.

Personen som filmar har ingen möjlighet att bedöma om det handlar om 1 GM i ett vansinnesdåd eller ett terrordåd med 10 GM inblandade. Finns inte en susning att greppa motiv eller antal GM i den stunden.

Därför lyder den enkla regeln. Stick. Dra så långt som möjligt från platsen. Om det inte är möjligt. Sök skydd.

Har man sett den här skiten en gång så lär man sig. Det ska aldrig behövas. Borde bli någon grundutbildning på det här ungefär som första hjälpen.

Att stanna och börja filma är det sämsta du kan göra. Du blir dessutom en riskfaktor för alla i närheten. Det andra är att spela hjälte. Är du inte tränad för den typen av uppdrag. Så låt bli.

Folk med sina satans mobiler. De fattar inte skillnaden mellan verklighet o actionfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in