Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-02, 08:14
  #3673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon talar om lågkonjunktur. Då är det köpläge

https://www.theguardian.com/technolo...-is-inevitable

Han vill säkert bara försöka förklara att han sparkar folk från biltillverkningen. Han vill också kunna bolla med folk på timanställning.

Igår talade FED:s Bull(ard) om tillväxt och börsen rusade. Idag dyker Europa.

Experternas köpråd har varit fel hela tiden.
Jo fast pris eller timanställning vill man väl som köpare ha, om nån skall måla ditt hus, får han hålla på hur länge han vill och ger du han även betalt när huset är färdigmålat?
Citera
2022-07-02, 09:11
  #3674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
För att El Salvador är ett land känt för sina bra investeringar

De avser att vara sarkastisk, men El Salvador bedriver import/export med framgång och i deras bransch är BTC handelsvaluta.

Citera
2022-07-02, 10:29
  #3675
Medlem
[quote=ZiggeZiggarett|80751435]De avser att vara sarkastisk, men El Salvador bedriver import/export med framgång och i deras bransch är BTC handelsvaluta.

Muy bien!
Citera
2022-07-02, 20:16
  #3676
Avstängd
Tror ni att det finns någon där ute som glömde sälja av sina Lundin Energi aktier vid 400kr styck och snart inser att han eller hon missat att aktien byter namn, kurs etc?
Citera
2022-07-02, 20:31
  #3677
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ska väl säga att mycket är inprisat. Kör lite trading men jag tror ändå på en botten nu.

Det tror Anders Borg också.

Se direkt från början.

https://www.di.se/digital/anders-bor...tta-investera/
Citera
2022-07-02, 21:44
  #3678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Tror ni att det finns någon där ute som glömde sälja av sina Lundin Energi aktier vid 400kr styck och snart inser att han eller hon missat att aktien byter namn, kurs etc?

Nä.

De har automatiskt fått in Aker BP och cash på sina konton. Den dealen har varit låst ett bra tag.

Men visst, läser man inte nyheter så blir man nog konfys när man öppnar depån!

Jag blev det när AT&T knoppade av Warner Bros... va fan är det för aktie?? Nu har dom gjort fel på banken!
Citera
2022-07-02, 23:27
  #3679
Avstängd
På måndag kommer jag att tacka ja till ett lån som jag blivit beviljad av Leabank på 250.000:- och därefter kommer jag att köpa aktier för pengarna. Botten är nådd.
Citera
2022-07-03, 08:26
  #3680
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
På måndag kommer jag att tacka ja till ett lån som jag blivit beviljad av Leabank på 250.000:- och därefter kommer jag att köpa aktier för pengarna. Botten är nådd.
Vad har du för ränta på det här genidraget, om man får fråga?
Citera
2022-07-03, 08:40
  #3681
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Vad har du för ränta på det här genidraget, om man får fråga?

7% rörlig och effektiv 7% 3 år lånetid.
Citera
2022-07-03, 08:42
  #3682
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
7% rörlig och effektiv 7% 2 år lånetid.
Ca 11.000/månad kostar lånet.
Men jag planerar att lösa in inom 1 år förr fullt räntepris efter att aktierna rusat 300%

Det är många här på FB som inte förstår att jag är en framgångsrik affärsman.
__________________
Senast redigerad av Sskrruvdrucken 2022-07-03 kl. 08:52.
Citera
2022-07-03, 09:16
  #3683
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
På måndag kommer jag att tacka ja till ett lån som jag blivit beviljad av Leabank på 250.000:- och därefter kommer jag att köpa aktier för pengarna. Botten är nådd.
"The Big Short" sade just att hälften av fallet är kvar.

https://images.mktw.net/im-575669?wi...ixel_ratio=1.5

Men Twittret verkar borttaget. Du kan ha rätt. Jag säger ingenting. Dessa svängningar är manipulerade. Lycka till!
Citera
2022-07-03, 09:27
  #3684
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
"The Big Short" sade just att hälften av fallet är kvar.

https://images.mktw.net/im-575669?wi...ixel_ratio=1.5

Men Twittret verkar borttaget. Du kan ha rätt. Jag säger ingenting. Dessa svängningar är manipulerade. Lycka till!


Big short har fel. Han kollar på corona nivåer och därifrån tror han det faller men grejen är att precorona nivåer är lägsta nivå och där är vi nu.
Alltså botten nådd nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback