Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-22, 11:18
  #3661
Avstängd
wwrs avatar
Elon talar om lågkonjunktur. Då är det köpläge
Citat:
Elon Musk says ‘inevitable’ US recession will probably come soon
https://www.theguardian.com/technolo...-is-inevitable

Han vill säkert bara försöka förklara att han sparkar folk från biltillverkningen. Han vill också kunna bolla med folk på timanställning.

Igår talade FED:s Bull(ard) om tillväxt och börsen rusade. Idag dyker Europa.

Experternas köpråd har varit fel hela tiden.
Citera
2022-06-29, 19:04
  #3662
Avstängd
Kraschen var i April. Mitt favorit företags aktie rasade 90%
Citera
2022-06-29, 19:06
  #3663
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon talar om lågkonjunktur. Då är det köpläge

https://www.theguardian.com/technolo...-is-inevitable

Han vill säkert bara försöka förklara att han sparkar folk från biltillverkningen. Han vill också kunna bolla med folk på timanställning.

Igår talade FED:s Bull(ard) om tillväxt och börsen rusade. Idag dyker Europa.

Experternas köpråd har varit fel hela tiden.

Ja Musk är verkligen inte känd för att tala sanning eller ha rätt
Citera
2022-06-29, 19:07
  #3664
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Det har jag inte sagt någonting om. Jag poängterade bara att el Salvador innehar BTC och köpte mer senast för nån vecka sen.

För att El Salvador är ett land känt för sina bra investeringar
Citera
2022-06-29, 19:11
  #3665
Medlem
bajssprutans avatar
Burry verkar vara i kraschlägret helt klart. Och han brukar ha rätt.

Ett annat tecken på att kraschen är nära är att Martin Shkreli muckat från fängelset och är tillbaks på wallstreetbets igen efter fem års "semester".
Men the memes väger upp förlusterna (ihop med shortsen givetvis)
Citera
2022-06-29, 19:31
  #3666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Burry verkar vara i kraschlägret helt klart. Och han brukar ha rätt.

Ett annat tecken på att kraschen är nära är att Martin Shkreli muckat från fängelset och är tillbaks på wallstreetbets igen efter fem års "semester".
Men the memes väger upp förlusterna (ihop med shortsen givetvis)
Ja men hade rätt mycket Big Tech i portföljen enligt senaste uppdatering. Verkar gilla Meta och Alphabet, Apple osv. Men det kan ju ha ändrats eller vara kortsiktigt trades? Den enda han ligger lång i sedan förra året är Bristol Myers Squibb.

https://seekingalpha.com/article/451...ue-investments
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2022-06-29 kl. 19:42.
Citera
2022-06-29, 20:10
  #3667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
För att El Salvador är ett land känt för sina bra investeringar

Det vet jag heller inget om. Bara ett konstaterande från min sida.
Citera
2022-06-29, 23:58
  #3668
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Burry verkar vara i kraschlägret helt klart. Och han brukar ha rätt.

Ett annat tecken på att kraschen är nära är att Martin Shkreli muckat från fängelset och är tillbaks på wallstreetbets igen efter fem års "semester".
Men the memes väger upp förlusterna (ihop med shortsen givetvis)

Burry har väl varit en permanent medlem i krashlägret de senaste 10 åren...
Citera
2022-06-30, 11:45
  #3669
Medlem
MrLevaLivets avatar
Hoppas ni köpt DAX-björnar efter allt mitt tjat i trådar!
Citera
2022-07-01, 22:15
  #3670
Avstängd
wwrs avatar
Där gick kronan under 10.30 på dollarn. Den var visst nere på 10.36 för några år sedan. När den gränsen knäcks får man leta i historieböckerna efter en svagare krona. När euron kraschar under dollarn kommer folk att förstå att USA ligger bakom den europeiska krisen så sannolikt sker stora stödköp av ECB. Vi är med och betalar, indirekt, genom t.ex. corona-fonds-vansinnet. Man försöker sega kvar euron strax över dollarn, skiljer bara 44 öre i pris nu. Men euron har rasat sedan januari 2021 och kan mycket väl komma att sjunka under dollarn. Samhället är så söderslaget av massinvandring och feminism att det inte går att skapa någon sammanhållning längre. Massmedia skriver bara "Putin är galen." Våra medier måste vara de sämsta. Brittiska tidningar ligger närmare sanningen. "Det går fint för oss nu. Om vi bara svälter oss själva på energi och låter våra energibolag göra jättevinster så faller snart den onde diktatorn i öster!" Vilka otrolilgt billiga trick man använder för att köra oss över stupkanten.
Citera
2022-07-02, 00:28
  #3671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Där gick kronan under 10.30 på dollarn. Den var visst nere på 10.36 för några år sedan. När den gränsen knäcks får man leta i historieböckerna efter en svagare krona. När euron kraschar under dollarn kommer folk att förstå att USA ligger bakom den europeiska krisen så sannolikt sker stora stödköp av ECB. Vi är med och betalar, indirekt, genom t.ex. corona-fonds-vansinnet. Man försöker sega kvar euron strax över dollarn, skiljer bara 44 öre i pris nu. Men euron har rasat sedan januari 2021 och kan mycket väl komma att sjunka under dollarn. Samhället är så söderslaget av massinvandring och feminism att det inte går att skapa någon sammanhållning längre. Massmedia skriver bara "Putin är galen." Våra medier måste vara de sämsta. Brittiska tidningar ligger närmare sanningen. "Det går fint för oss nu. Om vi bara svälter oss själva på energi och låter våra energibolag göra jättevinster så faller snart den onde diktatorn i öster!" Vilka otrolilgt billiga trick man använder för att köra oss över stupkanten.

Skulle tro den var svagare för 20 år sedan i den kraschen. Jag har ett minne att dollarn toppade uppåt 12 kr. Men jag minns fel ibland.

Små valutor faller när det är stökigt, många tycker det är bra. (Inte jag)

Nej, den var tydligen på 10,33 år 2001

https://www.vilkenstorlek.se/valuta/...-idag-usd-sek/
__________________
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2022-07-02 kl. 00:31.
Citera
2022-07-02, 00:43
  #3672
Medlem
Ska väl säga att mycket är inprisat. Kör lite trading men jag tror ändå på en botten nu.
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2022-07-02 kl. 00:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback