Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-30, 21:01
  #49
Medlem
Kul att få en present från Åhlens. Lite krimskrams istället för en bra flaska.
Citera
2022-06-30, 21:29
  #50
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Kul att få en present från Åhlens. Lite krimskrams istället för en bra flaska.
I snygg förpackning .
Med bling bling papper omkring
Citera
2022-06-30, 22:38
  #51
Medlem
heggeness avatar
Ayad Al Saffar verkar vara en mycket duktig affärsman och entreprenör.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ayad_Al_Saffar

Blev årets företagare 2006. Har en förmögenhet på minst 1 miljard kronor. Jättevilla i Djursholm på Sveastigen 11, även om han skulle kunna bo mycket finare om han ville. Tre Bentley och en Lamborghini i garaget.

Kom som flykting från Libanon 1984.
Karriär: Bärplockare >> Dörrförsäljare >> 10% av Ur&Penn >> Hela Ur&Penn >> Vänder förlust till brakvinst >> Köper Åhlens.

Är det error i huvudet på Flashback? Vad har ni gjort senaste 38 åren, Flashback?
Citera
2022-06-30, 22:48
  #52
Medlem
dialektikers avatar
Shit, jag som har haft så svårt att hitta vissa Åhlens-märkes kläder, väldigt basic för Åhlens är jutotalt sönderstyckat REDAN av alla varumärken (Åhlens-sortimentet går ju inte ens att hitta i city varuhuset ens med alla uppstyckade butiker inne i varuhuset).
Nu går ju Åhlens eget märke i graven.
Varför ens kalla varuhuset för Åhlens?
Det är ju bara massa olika butiker inne i varuhuset, så Åhlens är ju redan utrotat.
Citera
2022-07-01, 01:11
  #53
Medlem
Driftig kille som börjat med tomma fickor och använt sina händer. Respekt
Citera
2022-07-01, 02:48
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Äckligt att se er här som är avundsjuka på någon som lyckas i livet.
Ni ogillar säkert vad Ivar Kamprad eller grundaren till Jula, Biltema och andra lyckosamma företag åstadkommit.
Är det bättre om kineserna hade köpt även Åhlens?

Gör något själva istället för att sitta i era pojkrum och gnälla, kärringar.

Det är inte avundsjuka.

just de företagen du nämnde har gjort miljoner människor arbetslösa i europa.

Riktiga svinföretag som kör med fulkonkurrens.

Företag som biltema,dollalstore,ikea,ur &penn,rusta,ö&b och andra kinesföretag gör miljoner människor arbetslösa i europa och har dödat all seriös tillverkningsindustri i europa och alla seriösa småbutiker och kedjor som har kört med europeisktillverkade varor har varit tvungna att stänga pga detta.Och resten av företagen som blivit kvar har tvingats ersätta arbetare med maskiner.

Man tar in allt från asien som tillverkas av låglöneslavar för att fuldumpa priset och slå undan alla andra butiker som har kört med normala varor från europa.

Ingen kan konkurrera med skitlöner och förstörande av miljö och kemikalier i många varor.
__________________
Senast redigerad av Blatteman 2022-07-01 kl. 02:50.
Citera
2022-07-01, 02:53
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Killen ska ha en eloge för sina framgångar. Sådana personer driver Sverige och möjliggör hela välfärdssamhället.

Sådana personer gör svenskar och europeer arbetslösa. De byter ut ännu mer av sortimentet mot kinatillverkat skräp tillverkat av låglöneslavar och driver seriösa butiker i konkurs.

alla europeiska tillverkare och våra jobb i europa har försvunnit pga personer som han.

kinesvaruhuset biltema,dollarstore,ö&b,rusta och ikea är inte bättre dom.
Citera
2022-07-01, 03:00
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ber om ursäkt för att jag skrev fel. Givetvis Ingvar Kamprad.
Det fanns flera faktorer som gjorde hans framgång och något vi skulle behöva flera av.

Det är väl fantastiskt om nya ägaren kan vända företag från förlust till vinst igen. Tänk om man kunnat göra det med personbilstillverkningen SAAB istället för att kineser fick köpa det också.

Angående IKEA skit?, nej håller inte med då vi har en del från IKEA bl.a. ett rätt stort kök som är från 2006 och fortfarande i mycket bra skick.

Jag håller tummarna för att han lyckas utveckla Åhléns till att bli rejält vinstrikt igen, men då kommer väl några här och är avundsjuka för att han lyckades.

Nä han gör bara ännu fler europeer arbetslösa genom att ta in mer kinestillverkat skräp och slår undan benen för de sista seriösa butikerna.
Ibgvar kamprad gjorde samma sak och har gjort miljoner europeer och industri arbetslösa genom fulkonkurrens.

Citat:
Ursprungligen postat av Psychotron
Nja, deras största bekymmer är nog att Ayad är invandrare och har lyckats åstadkomma något.

Har inget emot att invandrare lyckas så länged e inte kör med fulkonkurrens som just araber och vissa svenskar som inte bryr sig om grannen brukar göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja du har troligen rätt.
Jag är mer emot invandrare som inte lyckas alls, inte vill något alls.
Även lata svenskar som bara gnäller.

Precis som den som vinner massa miljoner är lyckans gullgosse men den som jobbar och sliter och får ihop några miljoner är ett kräk som man genast tror det är mygel och skit bakom fasaden.

Om nya ägaren lyckas bra med Åhléns kan det medföra att fler får arbete och slipper vara arbetslösa.
Fler som arbetar = mer skatt betalas in till staten och vi får det bättre.

Vi får ännu mindre arbetstillfällen då han byter ut delar av sortimentet mot ännu mer kinatillverkat skräp och dödar resten av europeisk industri och arbetstillfällen och seriösa butiker.
Citera
2022-07-01, 03:12
  #57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
Ska Åhlens ha samma skitreor som ur&penn alltid har?

Har ni någonsin varit i en ur&penn som INTE har utförsäljning och rea på ALLT?
Jag har faktiskt funderat på det där. Är det ens lagligt att jämt ha utförsäljning lagerrensning osv? Det har Ur & Penn alltid. På nittiotalet kunde man köpa schyssta klockor där. Inte längre sen länge.
Citera
2022-07-01, 04:07
  #58
Medlem
heggeness avatar
Hehe, det är faktiskt lite underhållande hur Flashbacks kända rasister i sina Ettor går bananas. Helt plötsligt: Ur&Penn och Åhlens är "skitbutiker, bara skräp, jag handlar aldrig där" (nej det tror jag faktiskt inte att ni gör )

Och "jag hatar inte invandrare" (men "jag hatar invandrare som lyckas" typ)
Citera
2022-07-01, 10:01
  #59
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har faktiskt funderat på det där. Är det ens lagligt att jämt ha utförsäljning lagerrensning osv? Det har Ur & Penn alltid. På nittiotalet kunde man köpa schyssta klockor där. Inte längre sen länge.

Det är inte lagligt, de borde anmälas mest hela tiden.
Citera
2022-07-01, 11:03
  #60
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian
Låter som en helt orimlig historia.



Så han börjar som bärplockare, börjar sälja lite klockor och sen köper han upp en av Sveriges största klockgrossist som går i förlust, vänder till vinst inom ett år, och sen gör han om samma sak med Lucardi (Nederländerna) och Kijkshop (Nederländerna). Alltid inom ett år. Luktar penningtvätt så det skriker om det.
Från bärplockare till ägare av Åhléns inom några år! Instämmer. Det låter helt orimligt. Internationellt kapital köper upp Sverige.

Det sker väl hela tiden. Musk kom från Sydafrika och har blivit USA:s starkaste oligark. Det är andra som ligger bakom. (Jurvetson är en) Duplantis från USA (trevlig och duktig i.o.f.s.) är "Sveriges populäraste idrottsman" enligt vissa tidningar.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-01 kl. 11:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback