Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-29, 07:01
  #1
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Jag behöver få tag på riktigt små blyhagel. 1 till 1,5 millimeter är vad jag söker. Någon som känner till något ställe som kan ha sånt? Jag söker mängder om flertalet kilon, till att börja med omkring 10kg men sedan en större mängd om min idé faller väl ut. Så jag är inte så sugen på att plundra rekylfria hammare, om vi säger så.
Citera
2022-06-29, 07:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Jag behöver få tag på riktigt små blyhagel. 1 till 1,5 millimeter är vad jag söker. Någon som känner till något ställe som kan ha sånt? Jag söker mängder om flertalet kilon, till att börja med omkring 10kg men sedan en större mängd om min idé faller väl ut. Så jag är inte så sugen på att plundra rekylfria hammare, om vi säger så.
Kolla på fiskebutiker.

EDIT: Dykare använder blyhagel för vikter, så dykaffärer är ett annat alternativ men det blir nog svårt att hitta så små hagel där.

Vad ska du ha det till?
Citera
2022-06-29, 08:39
  #3
Medlem
https://www.sportec.se/produkter/han...g-storlek-15mm
Citera
2022-06-29, 17:33
  #4
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kolla på fiskebutiker.

EDIT: Dykare använder blyhagel för vikter, så dykaffärer är ett annat alternativ men det blir nog svårt att hitta så små hagel där.

Vad ska du ha det till?

Tack! Jag frekventerar just en sådan butik och ska fråga dem.

Ska försöka göra sammansatta slugs som separerar vid träff, ungefär som en cut-shell.

Citat:
Ursprungligen postat av Nineelevenhijacker
https://www.sportec.se/produkter/han...g-storlek-15mm

Lysande! Om dykbutiken inte har vad jag söker så blir det att hosta upp stålarna. Konstigt att jag inte kunnat googla mig fram till den butiken?
Citera
2022-06-29, 18:05
  #5
Medlem
Lysande! Om dykbutiken inte har vad jag söker så blir det att hosta upp stålarna. Konstigt att jag inte kunnat googla mig fram till den butiken?


Haha! ja för de tog en annan 30 sekunder ungefär
lycka till!
Citera
2022-06-29, 18:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Tack! Jag frekventerar just en sådan butik och ska fråga dem.

Ska försöka göra sammansatta slugs som separerar vid träff, ungefär som en cut-shell.



*klipp*
Det finns färdiggjutna slugs att köpa, annars.
Citera
2022-07-08, 09:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det finns färdiggjutna slugs att köpa, annars.

Det finns ketchup att köpa också. Men det var ju inte riktigt det som efterfrågades
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback